abc.lv skaitļos

Lietotāji online56
Aktīvie uzņēmumi26481
Nozares raksti2314
Ekspertu atbildes3041
Liepājā uz remonta laiku slēgs Kalpaka tiltu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Liepājā uz remonta laiku slēgs Kalpaka tiltu

Liepājā uz remonta laiku slēgs Kalpaka tiltu

Ventspils, 13.jūn., LETA. Šovasar Liepājā uz remonta laiku tiks slēgts Oskara Kalpaka tilts, aģentūru LETA informēja Liepājas specialās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Veicot Kalpaka tilta tehnisko apsekošanu, konstatēts, ka nolietojies un savas funkcijas pilnvērtīgi neveic tilta labās puses gultnis, kas bojā pārējo tilta izgriešanas mehānismu un rada zināmus riskus. Tiltu plānots slēgt 25.jūnijā. Būvnieki aplēsuši, ka tilta gultņa nomaiņu un izgriešanas mehānisma renovāciju iespējams paveikt astoņu nedēļu laikā.

Pašlaik tiek plānoti remontdarbi un sadarbībā ar pašvaldību meklēti risinājumi, kā organizēt sabiedriskā transporta plūsmu, lai iedzīvotāji varētu viegli un ātri nokļūt Karostā un no Karostas uz pilsētu.

Kalpaka tilts būvēts 1906.gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem un ļaudīm. Tiltu projektējis vācu inženieris Haralds Halls, un tā garums ir 132,28 metri, augstums virs ūdens līmeņa - 8,32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas loģiski ietekmējis arī tā ekspluatāciju, skaidroja Ratniece-Kadeģe.

Banner 280x280

Halls tiltu projektējis tā, lai tas būtu drošs un varētu darboties arī spēcīgākā vējā. Katra tilta izgriežamā daļa balstās uz vienu atbalsta punktu un precīzi izlīdzina sānsveri, ko nodrošina betona atsvari.

Pēc Liepājas SEZ pārvaldes rīcībā esošās informācijas, tilta labā daļa ir remontēta pagājušā gadsimta 60.gados, bet nav zināms, kas tieši tika darīts, jo padomju militāristi par to nav atstājuši nekādu informāciju.

Vēstures pētnieks Juris Raķis stāsta, ka tilta ziemeļu daļa ir grauta, spridzināta un divreiz taisīta no jauna - vispirms pēc Pirmā pasaules kara, bet otro reizi pēc 2006. gada notikumiem, kad tankkuģis "Anna" to sagrāva. Savukārt dienvidu daļa ir praktiski visu laiku ekspluatēta. Ziemeļu daļa ir remontēta iepriekšminēto iemeslu dēļ, bet dienvidu daļa pēdējo reizi remontēta ap 1968.gadu. Turklāt, kā norāda Raķis, toreiz remonts neesot bijis kvalitatīvs – neviena daļa netika kniedēta, nebija labas stiprības materiālu.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

VNĪ: Latvijas – Baltkrievijas robežas infrastruktūras izbūve sauszemes posmos tuvojas noslēgumam (FOTO)

VNĪ: Latvijas – Baltkrievijas robežas infrastruktūras izbūve sauszemes posmos tuvojas noslēgumam (FOTO)

Infrastruktūras izbūves darbi uz Latvijas – Baltkrievijas robežas sauszemes posmos gar žogu tuvojas noslēgumam. Izbūvētās vieglo transportlīdzekļu patruļtakas un laipas tiek secīgi pieņemtas ekspluatācijā pa darbu daļām. Vienlaikus Daugavas posmā, kur nav paredzēts robežas žogs, atbilstoši plānam noslēgusies sešu novērošanas torņu un to pievadceļu izbūve.

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.