abc.lv skaitļos

Lietotāji online106
Aktīvie uzņēmumi26941
Nozares raksti2327
Ekspertu atbildes3041
Liepājā uz remonta laiku slēgs Kalpaka tiltu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Liepājā uz remonta laiku slēgs Kalpaka tiltu

Liepājā uz remonta laiku slēgs Kalpaka tiltu

Ventspils, 13.jūn., LETA. Šovasar Liepājā uz remonta laiku tiks slēgts Oskara Kalpaka tilts, aģentūru LETA informēja Liepājas specialās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Veicot Kalpaka tilta tehnisko apsekošanu, konstatēts, ka nolietojies un savas funkcijas pilnvērtīgi neveic tilta labās puses gultnis, kas bojā pārējo tilta izgriešanas mehānismu un rada zināmus riskus. Tiltu plānots slēgt 25.jūnijā. Būvnieki aplēsuši, ka tilta gultņa nomaiņu un izgriešanas mehānisma renovāciju iespējams paveikt astoņu nedēļu laikā.

Pašlaik tiek plānoti remontdarbi un sadarbībā ar pašvaldību meklēti risinājumi, kā organizēt sabiedriskā transporta plūsmu, lai iedzīvotāji varētu viegli un ātri nokļūt Karostā un no Karostas uz pilsētu.

Kalpaka tilts būvēts 1906.gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem un ļaudīm. Tiltu projektējis vācu inženieris Haralds Halls, un tā garums ir 132,28 metri, augstums virs ūdens līmeņa - 8,32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas loģiski ietekmējis arī tā ekspluatāciju, skaidroja Ratniece-Kadeģe.

Banner 280x280

Halls tiltu projektējis tā, lai tas būtu drošs un varētu darboties arī spēcīgākā vējā. Katra tilta izgriežamā daļa balstās uz vienu atbalsta punktu un precīzi izlīdzina sānsveri, ko nodrošina betona atsvari.

Pēc Liepājas SEZ pārvaldes rīcībā esošās informācijas, tilta labā daļa ir remontēta pagājušā gadsimta 60.gados, bet nav zināms, kas tieši tika darīts, jo padomju militāristi par to nav atstājuši nekādu informāciju.

Vēstures pētnieks Juris Raķis stāsta, ka tilta ziemeļu daļa ir grauta, spridzināta un divreiz taisīta no jauna - vispirms pēc Pirmā pasaules kara, bet otro reizi pēc 2006. gada notikumiem, kad tankkuģis "Anna" to sagrāva. Savukārt dienvidu daļa ir praktiski visu laiku ekspluatēta. Ziemeļu daļa ir remontēta iepriekšminēto iemeslu dēļ, bet dienvidu daļa pēdējo reizi remontēta ap 1968.gadu. Turklāt, kā norāda Raķis, toreiz remonts neesot bijis kvalitatīvs – neviena daļa netika kniedēta, nebija labas stiprības materiālu.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Sniega pūtējs – jūsu ziemas rīts bez sāpošas muguras

Sniega pūtējs – jūsu ziemas rīts bez sāpošas muguras

Vai atceraties pagājušo ziemu, kad stundām ilgi nācās tīrīt sniegu ar lāpstu? Tagad ir īstais brīdis padomāt par efektīvāku risinājumu – sniega pūtēju, kas ietaupīs gan jūsu laiku, gan spēkus. Ko ņemt vērā, izvēloties sniega pūtēju?

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.