Liepājas ostas padziļināšanas darbi tuvojas noslēgumam
Netālu no Liepājas ostas dienvidu vārtiem izcelta kāda nogrimuša kuģa vraka daļa, kas bija pēdējais šķērslis, lai pabeigtu Liepājas ostas akvatorijas un kuģu ceļu padziļināšanu, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Veicot Liepājas ostas padziļināšanas darbus, netālu no ostas dienvidu vārtiem tika atrasta nogrimusi barža. Tika pieņemts lēmums baržu apsekot un izcelt, lai varētu pilnvērtīgi veikt plānotos ostas padziļināšanas darbus. Kā pastāstīja ūdenslīdēji, kuģa vraks bijis lielāks, nekā sākotnēji domāts, un daļa no tā bija demontēta jau iepriekš - visticamāk, padomju gados. Ūdenslīdēji vispirms vraku sagrieza daļās un tad tās izcēla krastā, lai nodotu utilizācijai. Darbu veikšanu nedaudz apgrūtinājis spēcīgais vējš.
Lai pabeigtu Liepājas ostas padziļināšanas projektu, atlicis veikt mērījumus un aprēķināt izceltās grunts apjomu. Visi darbi notiek pēc saskaņota grafika un jau vistuvākajā laikā tiks pabeigti, sasniedzot projektā noteiktās ostas dziļuma atzīmes - 12 metrus akvatorijā un 12,5 metrus kuģu ceļos.
Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš jau iepriekš uzsvēra, ka svarīgi pēc iespējas ātrāk pabeigt ostas padziļināšanu, lai nepasliktinātu ostas darbības rādītājus.
Liepājas ostas padziļināšanu veic Vācijas kompānija "Strabag Wasserbau", pieaicinot speciālistus, kuriem ir prasmes un pieredze zemūdens darbu veikšanā. Ar iepriekšējo padziļināšanas darbu veicēju - Beļģijas kompāniju "Dredging International N.V." - neatrisināto domstarpību dēļ līgums tika lauzts. Liepājas ostas padziļināšanas darbi tika sākti 2009.gada novembrī, un līdz 2011.gada rudenim bija veikti 80% no paredzētā darbu apjoma. Konkursā par tiesībām veikt atlikušos padziļināšanas darbus uzvarēja "Strabag Wasserbau GmbH", kas piedāvāja zemāko cenu - nepilnus 14,7 miljonus eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli.
Liepājas ostas padziļināšanas projekta rezultātā kuģu ceļi padziļināti no 11 metriem līdz 12,5 metriem un brīvostas rajona akvatorijs - no 10,5 metriem līdz 12 metriem. Veikta arī Loču kanāla rekonstrukcija un Ziemas ostas rajona akvatorijas padziļināšana līdz septiņu metru dziļumam.
LETA
Foto: Ieva Lūka / LETA