abc.lv skaitļos

Lietotāji online144
Aktīvie uzņēmumi27690
Nozares raksti2369
Ekspertu atbildes3041
Lietuvā izsludināts konkurss par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma atjaunošanas darbiem : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Lietuvā izsludināts konkurss par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma atjaunošanas darbiem

Lietuvā izsludināts konkurss par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma atjaunošanas darbiem

Viļņa, 31.aug., LETA--BNS. Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" izsludinājis konkursu par 2008.gadā izjauktā dzelzceļa posma atjaunošanu starp uzņēmumam "Orlen Lietuva" piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā.

Norādīts, ka konkursa uzvarētājam būs arī jāatjauno vai jāsaved kārtībā piecas pārbrauktuves, seši tilti un jāveic virkne citu darbu, kas jāpabeidz 400 dienu laikā, taču neparedzētu apstākļu dēļ šis termins var tikt pagarināts.

Pieteikumi tiek gaidīti līdz 8.oktobrim.

19,5 kilometrus garais dzelzceļa posms Mažeiķi-Reņģe "Lietuvos geležinkeliai" un "Orlen Lietuva" konflikta dēļ negaidīti tika slēgts 2008.gadā, atsaucoties uz sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

Banner 280x280 Banner 280x280

Eiropas Komisija (EK), kas pēc Latvijas un "Orlen Lietuva" pieprasījuma 2013.gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai "Lietuvos geležinkeliai" tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpusi Eiropas Savienības monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

Pērn 2.oktobrī EK paziņoja, ka noteikusi Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū.

Lietuvas valdība decembrī nolēma Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu atjaunot. Šos darbus plānots paveikt līdz 2019.gada nogalei. Sākotnēji lēsts, ka tie varētu izmaksāt aptuveni 20 miljonus eiro, bet šobrīd saskaņā ar "Lietuvos geležinkeliai" aplēsēm paredzamās izmaksas samazinātas līdz 10 miljoniem.

Augusta sākumā "Lietuvos geležinkeliai" valde apstiprināja attiecīgu investīciju projektu, bet augusta vidū dzelzceļa uzņēmuma ģenerāldirektors Mants Bartuška un Polijas naftas koncerna "Orlen" vadītājs Daniels Obajteks ieklāja simbolisku sliedi atjaunojamajā posmā

EK noteikto naudassodu "Lietuvos geležinkeliai" decembrī apstrīdēja ES Tiesā, bet janvārī to nomaksāja. Ja tiesas lēmums būs uzņēmumam labvēlīgs, tas varēs visu summu vai daļu no tās atgūt.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai