abc.lv skaitļos

Lietotāji online47
Aktīvie uzņēmumi27740
Nozares raksti2373
Ekspertu atbildes3041
Lietuvas satiksmes ministrs: Lidostu infrastruktūra "krakšķ un brakšķ" : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Lietuvas satiksmes ministrs: Lidostu infrastruktūra "krakšķ un brakšķ"

Lietuvas satiksmes ministrs: Lidostu infrastruktūra

Viļņa, 6.nov., LETA--BNS. Lietuvas lidostu infrastruktūra sāk "krakšķēt un brakšķēt", jo plānota daudz mazākai pasažieru plūsmai, tādēļ to nepieciešams atjaunināt, otrdien paziņojis satiksmes ministrs Roks Masjulis.

Pēc viņa teiktā, minimālais uzdevums, kas jāizpilda valstij, ir Viļņas lidostas atjaunošana.

"Gaisa transporta infrastruktūra jau brakšķ, jo plānota mazākām pasažieru plūsmām. Mums jāatjauno Viļņas lidosta - tas pat nav ilglaicīgās plānošanas jautājums, tas ir mazākais, kas mums obligāti jāizdara," ministrs uzsvēris satiksmes problēmām veltītā konferencē, ko sarīkojis Demokrātijas attīstības fonds un žurnāls "Valstybe".

Jautājumā par Viļņas lidostu Masjulim izveidojušās domstarpības ar Kultūras mantojuma departamentu. Pagājušajā nedēļā ministrs Seima Ekonomikas komitejai paziņoja, ka sācis sarunas par tagadējās lidostas ēkas statusa maiņu, kas ļautu to nojaukt, lai uzceltu jaunu termināli.

Banner 280x280 Banner 280x280

Taču departamenta vadītāja pienākumu izpildītājs Aļģimants Degutis to nosaucis par politisku spiedienu un uzsvēris, ka pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados celtajai ēkai ir sava vērtība - 1993.gadā tā ierakstīta mantojuma objektu reģistrā un par to, vai šo ēku no reģistra var svītrot, jālemj ekspertiem, nevis politiķiem.

Kā tobrīd izteicās Masjulis, moderns lidostas terminālis palīdzētu uzlabot Lietuvas tēlu.

Konferencē ministrs arī atgādinājis, ka nākamajā desmitgadē Lietuvai transporta jomā jāīsteno vairāki svarīgi projekti - jāpabeidz autoceļa "Via Baltica" un dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būve, jāuzceļ Klaipēdas ārējā osta, jāatjauno Viļņas un Kauņas lidostas un, iespējams, jāuzceļ jauna lidosta.

Viņš arī atzinis, ka pēdējos gados pārāk maz līdzekļu tiek atvēlēts autoceļu uzturēšanai.

"Ir jānosaka summa, kāda jāatvēl ceļu uzturēšanai, ja gribam, lai to stāvoklis uzlabotos," uzsvēris Masjulis.

Pēc viņa teiktā, Lietuvas transporta nozares pakalpojumu eksports šogad audzis par 18,6% un par lielāko eksporta tirgu šai nozarē kļuvusi Vācija, apsteidzot Krieviju.

Saskaņā ar Lietuvas Satiksmes ministrijas datiem transporta nozarē tiek radīti 12,2% Lietuvas iekšzemes kopprodukta (IKP).

Transportā Lietuvā darbojas vairāk nekā 7500 uzņēmumu un strādā pāri par 118 000 darbinieku.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai