abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26492
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Linužs: Latvijā "Rail Baltica" būvprojektu iepirkumu izsludināšana ir noslēguma fāzē : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Linužs: Latvijā "Rail Baltica" būvprojektu iepirkumu izsludināšana ir noslēguma fāzē

Linužs: Latvijā "Rail Baltica" būvprojektu iepirkumu izsludināšana ir noslēguma fāzē

Rīga, 23.janv., LETA. Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" un dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvprojektu iepirkumu izsludināšana Latvijā ir noslēguma fāzē un drīzumā tiks izsludināti pēdējie, trešdien preses konferencē sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes loceklis Andris Linužs.

Viņš norādīja, ka šogad izsludinās arī iepirkumu Rīgas lidostas jeb "Rail Baltica RIX" stacijas izbūves projektam. Plānots arī sākt projektēšanas darbus posmā no Lāčplēša līdz Jelgavas ielai, Rīgā, ietverot "Rail Baltica" trases novietošanu, pašlaik esošo sliežu ceļu 1520 milimetru platumā infrastruktūras pārbūvi, estakāžu izveidi, uzbēruma norakšanu un jauna tilta pār Daugavu izbūvi.

Linužs uzsvēra, ka turpināsies arī kultūrvēsturisko vietu izpēte, lai trases novietojums neapdraudēto kultūrvēsturisko mantojumu, piemēram, Torņkalna staciju. 2018.gadā Latvijā veikta visas trases, 265 kilometru garumā, kultūrvēsturiskā izpēte, kas apliecinājusi, ka trases novietojums kultūrvēsturisko mantojumu neapdraud. Strādājot arheologu, ģeodēzistu un vēsturnieku komandām, kopumā jau apzinātas 126 potenciālās kultūrvēsturiski nozīmīgās vietas un objekti. Izdarīti vairāk nekā 5500 zondējumi, piecās upēs veikta zemūdens vides apzināšana, kā arī vēsturisko objektu 3D skenēšana un uzmērīšana.

Kā teica Linužs, lai 2021.gadā varētu Latvijā sākt būvniecību, šogad jāturpina intensīvs darbs būvprojektu, zemes atsavināšana un būvniecības plānu attīstībā.

Banner 280x280 Banner 280x280

"RB Rail" pagaidu izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Igns Degutis sacīja, ka "Rail Baltica" projekts Igaunijā attīstījies vienmērīgi - ar pabeigtu telpisko plānošanu un noteiktu trases novietojumu. 2019.gadā sāksies pirmie "Rail Baltica" būvniecības darbi, kad tiks izbūvēts dzelzceļa pārvads Tallinā. Citiem nozīmīgiem objektiem, piemēram, pasažieru terminālim Ilemistē un Pērnavā, kā arī Mūgas kravas terminālim tiks sākta projektēšana.

"Rail Baltica Estonia" izpilddirektore Rīa Sillave uzsvēra, ka Igaunija "soli pa solim" tuvojas būvniecības darbiem. Šogad plānots izsludināt konkursu arhitektiem Ilemistes terminālim, kura būvniecību plāno sākt 2021.gadā. Savukārt, kas attiecas uz Pērnavas termināli, arhitektu plānojums ir gatavs, tāpēc nākamie darbi ir Pērnavas termināļa būvprojekta izstrāde.

Savukārt "Lietuvos geležinkeliai Rail Baltica" Koordinācijas departamenta direktors Arenijs Jackus informēja, ka Lietuvas prioritāte projektā ir Kauņas posma pirmās fāzes būvniecība, Kauņas-Latvijas robežas posma būvprojektēšana, kā arī teritoriālo plānu izstrāde posmam Polijas robeža-Kauņa-Viļņa. Pēc Jackus paustā, plānots, ka Kauņas posma darbi varētu būt pabeigti līdz 2021.gadam.

Kā atzina Jackus, patlaban "Rail Baltica" līnijā Lietuvas teritorijā notiek vairākas nozīmīgas aktivitātes, piemēram, teritoriālā plānošana, zemes atsavināšana, tehniskā būvprojektēšana, kā arī būvniecības darbi.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.