Lotus F1 automašīnas kļūst par skulptūras sastāvdaļu
Skulptūras kopējais augstums ir 28 metri, tās autors - Gerry Judah, un tas ir jau 16.autora darbs, kuru viņš veidojis īpaši šim festivālam Rietumsaseksā.
Skulptūras uzdevums ir parādīt kompānijas Lotus virzību no pagātnes uz nākotni. Trīsdimensiju nepārtrauktā cilpa veidota pēc auto sacīkšu spēles Scalextric parauga. Cilpa veidota no 6 mm bieza tērauda loksnēm, kam piešķirta triangulāra forma. Loksnes krāsotas baltas, tās kopā stiprinājuši metināšanas profesionāļi no Littlehampton Welding. Tērauda plāksnes savienojas, veidojot struktūru, kas simbolizē kompānijas Lotus "inženierisko DNS".
Lai uz skulptūras novietotu automašīnas, tika izmantoti speciāli pacēlāji. Visas automašīnas ir no Lotus F1 Team. Skulptūrā iekļaujas dzeltenzaļā Type 32B – automašīna, ar kuru pilots Kims Klarks (Kim Clark) uzvarēja 1965.gada sacensību posmus Austrālijā un Jaunzēlandē. Turpat blakus izvietojusies sarkanbaltā Type 49,kas pieredzēja Grehema Hilla (Graham Hill) uzvaru sacīkstēs. Automašīna Type 72 zīmīga ar to, ka Emersons Fitipaldi (Emerson Fiitipaldi) ar to kļuva par jaunāko šī sporta čempionu, bet melni zeltīto ’79 savulaik vadīja Mario Andreti (Mario Andretti). Dzeltenās Lotus 99T pilots bija leģendārais Airtons Senna (Ayrton Senna). Skulptūrā var aplūkot arī pašreizējo Lotus Grand Prix automašīnu, kurā sēdējuši Kimi Raikonens (Kimi Raikkonen) un Romēns Grosjēns (Romain Grosjean).
Par nožēlu F1 faniem, kuri ierodas Rietumsaseksā, aplūkot šo garadarbu, pēc pasākuma skulptūra tiks demontēta un pārvietota uz Lotus štābu Nordfoldā. Lai gan automašīnas no konstrukcijas tiks noņemtas, pati cilpa tiks izstādīta blakus Hetheltestu trasei.
Foto no www.worldarchitecturenews.com un www.f1.lv