LVC noraida pārmetumus par Ķekavas apvedceļa izbūves pārmērīgām izmaksām
Partija "No sirds Latvijai" (NSL) iepriekš norādīja, ka saskaņā ar tās aprēķiniem viena kilometra izbūvei tiks tērēti 12 miljoni eiro.
Kā skaidro LVC, Ķekavas apvedceļa kopējais garums ir 17,5 kilometri un projekta plānotās kopējās izmaksas 159,7 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Būvniecības izmaksas tiek lēstas 73,5 miljonu eiro apmērā, tajā skaitā četru divu līmeņu satiksmes pārvadu un četru joslu brauktuves 11,1 kilometra garumā izbūve. Līdz ar to viena kilometra būvniecības izmaksas ir 4,2 miljoni eiro, uzsver LVC. Objekta ikdienas uzturēšanai, proti, ziemas un vasaras uzturēšanas izmaksas 20 gadu garumā, paredzēti 11,1 miljons eiro, savukārt objekta periodiskā uzturēšana jeb seguma dilumkārtas atjaunošana divas reizes 20 gadu periodā izmaksās 25,2 miljonus eiro.
Finansēšanas piesaistes izdevumi jeb procentu maksājumi 23 gadu periodā paredzēti 47,7 miljoni eiro, bet ekspluatācijas risku izmaksas, proti, satiksmes plūsmas pieauguma gadījumā, - 2,1 miljons eiro.
Ķekavas apvedceļa būvprojekta realizācijai zemju atpirkšanu plānots sākt 2015.gadā. Patlaban identificēts 161 atsavināmais nekustamais īpašums, kuru īpašnieki ir gan fiziskas, gan juridiskas personas. Plānotās un pieprasītās izmaksas visa projekta realizācijai nepieciešamo nekustamo īpašumu atsavināšanas nodrošināšanai ir 13,8 miljoni eiro, skaidro LVC. Savukārt faktiskās izmaksas atkarīgas no atsavināmo zemju īpašniekiem noteiktā atlīdzības apmēra, ko noteiks Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma noteiktajā kārtībā.
Saskaņā ar uzņēmuma vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma regulējumu atlīdzību veido nekustamā īpašuma tirgus vērtība vai atlikusī aizvietošanas vērtība, izvēloties no tām augstāko vērtību, un atlīdzība par zaudējumiem, kas nekustamā īpašuma īpašniekam nodarīti saistībā ar nekustamā īpašuma atsavināšanu un, ja tiek atsavināta nekustamā īpašuma daļa, - ar atsavinātā nekustamā īpašuma izmantošanu.
LVC arī skaidro, ka lēmumu par katra nekustamā īpašuma atsavināšanu pieņem Ministru kabinets. Patlaban zemes iegādes procesa sagatavošana ir sākta, taču zeme vēl nav iegādāta.
Kā ziņots iepriekš, partija "No sirds Latvijai" (NSL) aicina nepieļaut valsts līdzekļu izšķērdēšanu Ķekavas apvedceļa projektam, kas paredzot viena kilometra izbūvei tērēt 12 miljonus eiro, bet nerisinot katastrofālo situāciju uz Latvijas ceļiem, aģentūru LETA informēja NSL frakcijas konsultante Anrida Stāmere.
NSL norāda, ka šonedēļ Ministru kabinets izskatīja Satiksmes ministrijas (SM) iesniegto rīkojuma projektu "Par valsts galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūras uzsākšanu", kas paredz, ka projekta īstenošanai plānotā partnerības iepirkuma līgumcena par nepilnu 14 km ceļa posma izbūvi ir noteikta 159,67 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa, kas ir vairāk nekā 12 miljoni eiro par vienu ceļa kilometru.
Kā ziņots, valdība 7.oktobrī konceptuāli akceptēja Ķekavas apvedceļa publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūras sākšanu.
Satiksmes ministrijā skaidro, ka valsts galvenā autoceļa Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) posms Rīga-Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Rīgas pieejās ar satiksmes intensitāti ap 17 000 automašīnu diennaktī. Autoceļš ietilpst Eiropas komunikāciju tīklā TEN-T un pēc Rīgas pilsētas Dienvidu tilta būvdarbu pabeigšanas satiksmes intensitāte pieaugs un pārsniegs pašreizējā ceļa caurlaides spēju.
Rīga, 10.dec., LETA.
Foto: Evija Trifanova/LETA.