Maijā 6.tramvaja pieturās uzklāto asfaltu noārda un nomaina ar bruģa klājumu
Jau ziņots, ka posma rekonstrukcija sākta pērn aprīlī, bet labiekārtošanas darbu termiņš noteikts līdz šā gada septembrim. Remontdarbu laikā 6.tramvaja pasažieriem pie Rīgas 45.vidusskolas nācās pārsēsties un turpināt ceļu uz Juglu ar speciālu autobusu, taču pāris dienas pirms pašvaldību vēlēšanām, 28.maijā, nolemts, ka maršruta posma rekonstrukcija ir pavirzījusies tiktāl, ka tramvaja kustību iespējams atjaunot pilnā garumā un tas būtiski neapgrūtinās labiekārtošanas darbus. Taču pieturās uzklātais asfalts izrādījies tikai pagaidu segums, kas tagad tiek nojauks.
Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" sabiedrisko attiecību speciālists Viktors Zaķis aģentūrai LETA atzina, ka saskaņā ar tehnisko projektu pieturvietu platformas segums ir paredzēts no betona bruģakmens, taču asfalts uzklāts, jo līdz tramvaja kustības atklāšanai to nav bijis iespējams pabeigt.
"Ņemot vērā, ka pieturvietu platformas nepieciešams aprīkot ar inženierkomunikācijām, ko līdz tramvaja kustības atklāšanai nebija iespējams pabeigt, lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu, tika ieklāts pagaidu asfalta segums atbilstoši tehniskā projekta risinājumiem. Pabeidzot nepieciešamo inženierkomunikāciju izbūvi, pieturvietu platformas tiks nobruģētas, kā tas paredzēts tehniskajā projektā. Projekta izmaksas tas nepalielinās, jo šāds risinājums jau sākotnēji bija paredzēts," skaidroja Zaķis.
Jautāts, vai nebūtu iespējams izvairīties no asfalta ieklāšanas un nojaukšanas un tādējādi ietaupīt darba stundas un finanšu līdzekļus, ja tramvaja līnija tiktu atklāta mazliet vēlāk, uzņēmuma pārstāvis norādīja, ka minētajā posmā tiek veikti ne tikai sliežu rekonstrukcijas darbi, bet arī tiek rekonstruēts ceļa posms, kas iet paralēli Brīvības gatvei. "Līdz tramvaju kustības atjaunošanai nebija iespējams izbūvēt pieturvietu aprīkojuma inženierkomunikācijas, kā arī sliežu ceļu un kontakttīkla rekonstrukcijas laikā nebija iespējams izbūvēt luksofora objektus un citas inženierkomunikācijas, jo to izbūve ir iespējama tikai vienlaicīgi ar šobrīd notiekošajiem Brīvības gatves vietējās joslas rekonstrukcijas darbiem," skaidroja Zaķis.
"Rīgas satiksmes" pārstāvis noraida iespēju, ka steiga būtu saistīta ar vēlēšanu tuvumu - projektu steidzinājuši rīdzinieki, kas lūguši pēc iespējas ātrāk atjaunot tramvaja kustību, tāpēc lēmumu par tramvaja kustības atklāšanu 28.maijā nevarot saistīt ar vēlēšanu tuvumu.
"Visā rekonstrukcijas darbu laikā 3. un 6.maršruta tramvaji no pilsētas centra pa maršrutu kursēja līdz pieturvietai 45.vidusskola. Tālāk pasažieri varēja pārsēsties 6T.maršrutā, kuru apkalpoja autobusi, lai turpinātu tālāko ceļu līdz Brīvības gatves un Juglas ielas krustojumam, bet jebkura pārsēšanās pasažieriem sagādā neērtības. Pirms projekta sākšanas 6. bija pieprasītākais tramvaja maršruts, savukārt būvdarbu laikā 6.tramvaja maršrutā un tā pagarinājumā kursējošā 6T.autobusa maršrutā kopējais pārvadāto pasažieru skaits nesasniedza iepriekš pārvadāto pasažieru skaitu," norādīja Zaķis.
"Rīgas satiksme" konstatējusi, ka projekta realizācijas laikā pasažieri labprātāk izvēlējās citu sabiedriskā transporta veidu nokļūšanai galamērķī, lai nebūtu jāveic pārsēšanās, tādejādi noslogojot pa Brīvības ielu un Brīvības gatvi kursējošos autobusus un trolejbusus. Taču operatīvā informācija liecina, ka pēc tramvaja līnijas atjaunošanas pilnā garumā šā gada jūnijā 6.tramvaja maršrutā tika pārvadāti aptuveni 672 000 pasažieru, kas liecina, ka šis no tramvaja maršrutiem atkal ir kļuvis par pieprasītāko.
Patlaban rīdzinieki uz Juglu var ērti aizbraukt ar vienu transporta līdzekli, kura kustību vismazāk ietekmē sastrēgumi, attiecīgi ceļā tiek pavadīts mazāk laika. "Jāuzsver, ka autobusa ekspluatācijas izmaksas ir lielākas nekā tramvaja," piebilda Zaķis.
Rīga, 18.jūl., LETA.
Foto: Pilseta24.lv