Multimodāla transporta mezgla izbūvē Torņakalna apkaimē plāno investēt 11 miljonus eiro
Multimodāla transporta mezgla izbūvē Torņakalna apkaimē, Rīgā, plānots investēt 11 miljonus eiro.
Satiksmes ministrija (SM) valsts sekretāru sanāksmei pieteikusi projekta īstenošanas noteikumus. Iecerēts samazināt sastrēgumus uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst infrastruktūras pārrāvumus pilsētas maģistrālo ielu tīklā, izbūvējot multimodālo transporta mezglu 40 000 kvadrātmetru platībā, teritorijā starp Vilkaines ielu, Vienības gatvi un Jelgavas ielu.
Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā uzsvērts, ka pilsētas mērogā sabiedriskajam transportam ir daudz lielāka pārvadājumu kapacitāte nekā privātajiem automobiļiem, tādēļ prioritāte jāatvēl gājējiem, velosipēdistiem un sabiedriskajam transportam. Nozīmīgākais sabiedriskā transporta infrastruktūras elements būs Rīgas centrālā dzelzceļa stacija, kas pildīs multimodālas funkcijas. Stacijā paredzēta "Rail Baltica" pieturvieta, kas tiks savienota ar starptautisko lidostu "Rīga". Centrālais multimodālais sabiedriskā transporta mezgls tiks atbalstīts ar reģionālajiem transportmiju punktiem Torņakalnā un Pētersalā, kas veidosies par sabiedriskā transporta pārsēšanās centriem Daugavas kreisajā un labajā krastā, dodot iespēju iedzīvotājiem sasniegt dažādas apkaimes, neizmantojot pilsētas centru kā tranzītzonu un uzlabojot Rīgas sasniedzamību nacionālā un reģionālā mērogā.
Projektā paredzēta reģionālas autoostas būvniecība līdz 12 000 kvadrātmetru platībā, tostarp peronu, apgaismojuma, drenāžas un lietus ūdens kanalizācijas izbūve, videonovērošanas sistēmas ieviešana. Plānots, ka tiks izbūvētas vismaz 10 autobusu pienākšanas-atiešanas platformas, kas nodrošinās vidēji 180 maršrutu apkalpošanu dienā. Autoostas teritorijā tiks nodrošinātas arī stāvvietas mikroautobusiem un taksometriem, kā arī paredzēta sabiedriskā transporta pieturvietu integrācija minētajā kvartālā. Nākotnē, lai nodrošinātu iespējami augstāku sabiedriskā transporta integritāti, tiks nodrošināta sasaiste ar Torņakalna dzelzceļa staciju, kā arī plānoto "Rail Baltica" atzaru starp Rīgas centrālo dzelzceļa staciju un starptautisko lidostu "Rīga".
Tāpat projektā ietverta multifunkcionālas ēkas būvniecība līdz 500 kvadrātmetru platībā, kas nodrošinās pasažieru apkalpošanu, kā arī telpas komercdarbībai (tirdzniecības, sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanai). Iecerēta arī stāvparka izbūve līdz 13 500 kvadrātmetru platībā, paredzot vietas līdz 500 transportlīdzekļu.
Vienlaikus tiks izbūvēta Jaunā iela 682 metru garumā, nodrošinot transporta mezgla divpusēju sasniedzamību un pilnvērtīgu tā darbību, kā arī piekļuvi dzelzceļa peroniem. Tāpat tiks izbūvēta Teodora Hermanovska iela 139 metru garumā posmā no Vienības gatves līdz iebrauktuvei uz reģionālo autoostu un stāvparku.
Lai nodrošinātu transporta mezglu darbību, nepieciešams arī izbūvēt ūdensapgādes un kanalizācijas tīklus, siltumapgādes tīklus, gāzes vadu un elektroenerģijas infrastruktūru, kā arī jāizbūvē vājstrāvas tīklu kanalizācija ielas sarkano līniju robežās.
Projekta plānotās kopējās izmaksas ir 11 miljoni eiro. Plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir ne mazāks kā 8 345 106 eiro, tostarp Eiropas Savienības finansējums nepārsniedz 7 093 340 eiro, savukārt nacionālais finansējums - ne mazāks kā 1 251 766 eiro.
Projektu iesniegumu atlasi organizēs Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA), kas izstrādās projektu iesniegumu atlases nolikumu. Projektu iesniegumu vērtēšanu veiks CFLA un pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas noslēgs vienošanos ar projekta iesniedzēju par projekta īstenošanu.
Projektu plānots īstenot līdz 2023.gada 31.decembrim.
LETA
2016.gada 21.decembrī