abc.lv skaitļos

Lietotāji online31
Aktīvie uzņēmumi26492
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Multimodāla transporta mezgla izbūvē Torņakalna apkaimē plāno investēt 11 miljonus eiro : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Multimodāla transporta mezgla izbūvē Torņakalna apkaimē plāno investēt 11 miljonus eiro

Multimodāla transporta mezgla izbūvē Torņakalna apkaimē plāno investēt 11 miljonus eiro
Foto: Kārlis Dambrāns / flickr.com

Multimodāla transporta mezgla izbūvē Torņakalna apkaimē, Rīgā, plānots investēt 11 miljonus eiro.

Satiksmes ministrija (SM) valsts sekretāru sanāksmei pieteikusi projekta īstenošanas noteikumus. Iecerēts samazināt sastrēgumus uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst infrastruktūras pārrāvumus pilsētas maģistrālo ielu tīklā, izbūvējot multimodālo transporta mezglu 40 000 kvadrātmetru platībā, teritorijā starp Vilkaines ielu, Vienības gatvi un Jelgavas ielu.

Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā uzsvērts, ka pilsētas mērogā sabiedriskajam transportam ir daudz lielāka pārvadājumu kapacitāte nekā privātajiem automobiļiem, tādēļ prioritāte jāatvēl gājējiem, velosipēdistiem un sabiedriskajam transportam. Nozīmīgākais sabiedriskā transporta infrastruktūras elements būs Rīgas centrālā dzelzceļa stacija, kas pildīs multimodālas funkcijas. Stacijā paredzēta "Rail Baltica" pieturvieta, kas tiks savienota ar starptautisko lidostu "Rīga". Centrālais multimodālais sabiedriskā transporta mezgls tiks atbalstīts ar reģionālajiem transportmiju punktiem Torņakalnā un Pētersalā, kas veidosies par sabiedriskā transporta pārsēšanās centriem Daugavas kreisajā un labajā krastā, dodot iespēju iedzīvotājiem sasniegt dažādas apkaimes, neizmantojot pilsētas centru kā tranzītzonu un uzlabojot Rīgas sasniedzamību nacionālā un reģionālā mērogā.

Projektā paredzēta reģionālas autoostas būvniecība līdz 12 000 kvadrātmetru platībā, tostarp peronu, apgaismojuma, drenāžas un lietus ūdens kanalizācijas izbūve, videonovērošanas sistēmas ieviešana. Plānots, ka tiks izbūvētas vismaz 10 autobusu pienākšanas-atiešanas platformas, kas nodrošinās vidēji 180 maršrutu apkalpošanu dienā. Autoostas teritorijā tiks nodrošinātas arī stāvvietas mikroautobusiem un taksometriem, kā arī paredzēta sabiedriskā transporta pieturvietu integrācija minētajā kvartālā. Nākotnē, lai nodrošinātu iespējami augstāku sabiedriskā transporta integritāti, tiks nodrošināta sasaiste ar Torņakalna dzelzceļa staciju, kā arī plānoto "Rail Baltica" atzaru starp Rīgas centrālo dzelzceļa staciju un starptautisko lidostu "Rīga".

Banner 280x280 Banner 280x280

Tāpat projektā ietverta multifunkcionālas ēkas būvniecība līdz 500 kvadrātmetru platībā, kas nodrošinās pasažieru apkalpošanu, kā arī telpas komercdarbībai (tirdzniecības, sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanai). Iecerēta arī stāvparka izbūve līdz 13 500 kvadrātmetru platībā, paredzot vietas līdz 500 transportlīdzekļu.

Vienlaikus tiks izbūvēta Jaunā iela 682 metru garumā, nodrošinot transporta mezgla divpusēju sasniedzamību un pilnvērtīgu tā darbību, kā arī piekļuvi dzelzceļa peroniem. Tāpat tiks izbūvēta Teodora Hermanovska iela 139 metru garumā posmā no Vienības gatves līdz iebrauktuvei uz reģionālo autoostu un stāvparku.

Lai nodrošinātu transporta mezglu darbību, nepieciešams arī izbūvēt ūdensapgādes un kanalizācijas tīklus, siltumapgādes tīklus, gāzes vadu un elektroenerģijas infrastruktūru, kā arī jāizbūvē vājstrāvas tīklu kanalizācija ielas sarkano līniju robežās.

Projekta plānotās kopējās izmaksas ir 11 miljoni eiro. Plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir ne mazāks kā 8 345 106 eiro, tostarp Eiropas Savienības finansējums nepārsniedz 7 093 340 eiro, savukārt nacionālais finansējums - ne mazāks kā 1 251 766 eiro.

Projektu iesniegumu atlasi organizēs Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA), kas izstrādās projektu iesniegumu atlases nolikumu. Projektu iesniegumu vērtēšanu veiks CFLA un pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas noslēgs vienošanos ar projekta iesniedzēju par projekta īstenošanu.

Projektu plānots īstenot līdz 2023.gada 31.decembrim.

LETA

2016.gada 21.decembrī

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.