Nākamnedēļ parakstīs līgumu par "Rail Baltica" stacijas būvprojekta izstrādi lidostā "Rīga"
Rīga, 16.marts, LETA. Nākamnedēļ parakstīs līgumu ar pilnsabiedrību "PROSIV" par starptautiskajā lidostā "Rīga" veidojamās "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojekta izstrādi, aģentūru LETA informēja "Rail Baltica" ieviesēja Latvijā "Eiropas Dzelzceļa līnijas" pārstāvji.
Pilnsabiedrībā apvienojušies Itālijas uzņēmums "Sintagma", Slovākijas uzņēmums "Prodex" un Latvijas uzņēmums "Vektors T".
Konkurss par "Rail Baltica" stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojektēšanu starptautiskajā lidostā "Rīga" izsludināt 2016.gadā, lēmums par konkursa uzvarētāju pieņemts šī gada februāra sākumā.
"Eiropas Dzelzceļa līniju" pārstāvji uzsvēra, ka "Rail Baltica" stacijas izveide lidostā ne tikai sniegs būtisku ieguldījumu Rīgas pilsētas un Pierīgas mobilitātē, bet arī veicinās ērtāku un ātrāku galamērķu sasniegšanu pasažieriem.
"Konkursa uzvarētājam šis būs izaicinošs uzdevums, jo projekts ir komplicēts un ieviesīs jaunu, 1435 milimetru standarta dzelzceļa līnijas, kas novietota uz estakādes, projektēšanas pieredzi. "Rail Baltica" stacijai harmoniski jāiekļaujas lidostas funkcionalitātē un jāatbilst lidostas ilgtermiņa attīstības redzējumam," teikts "Eiropas Dzelzceļa līniju" paziņojumā.
"Rail Baltica" pārstāvji Latvija atzīmēja, ka līgums ar "PROSIV" būs Baltijā pirmais "Rail Baltica" projektēšanas līgums, kura parakstīšana notiks 20.martā plkst.9 Satiksmes ministrijā.
Pasākuma laikā paredzēts informēt par konkursa norisi un projektēšanas uzdevumiem, konkursa uzvarētāju kompetences un izaicinājumu vērtējumu un projektēšanas līguma parakstīšana.
Līguma parakstīšanā piedalīsies Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa, lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce, "Eiropas Dzelzceļa līniju" valdes loceklis Andris Linužs, pilnsabiedrības pārstāvji, Itālijas vēstnieks Latvijā Sebastjāno Fulči un satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Jau ziņots, ka pērn starptautiskajā konkursā "Rail Baltica "Starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojekts" tika saņemti piecu kandidātu pieteikumi no Latvijas, kā arī starptautiskiem uzņēmumiem un piegādātāju apvienībām: no "AECOM INOCSA S.L.U" (Spānija), piegādātāju apvienības "Egis Rail" (Francija, Lietuva), SIA "Rem Pro" (Latvija), piegādātāju apvienības "SYSTRA S.A./COWI AS" (Francija, Dānija) un piegādātāju apvienības "PROSIV" (Latvija, Slovākija, Itālija).
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus stundā.
Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.