abc.lv skaitļos

Lietotāji online94
Aktīvie uzņēmumi27400
Nozares raksti2374
Ekspertu atbildes3041
Nemiro: Deglava tilta slēgšana ir sabiedrības drošības jautājums : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Nemiro: Deglava tilta slēgšana ir sabiedrības drošības jautājums

Nemiro: Deglava tilta slēgšana ir sabiedrības drošības jautājums

Rīga, 23.apr., LETA. Augusta Deglava tilta slēgšana ir nevis satiksmes ērtības, bet sabiedrības drošības jautājums, otrdien žurnālistiem sacīja ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV).

"Ministrijas rīcībā ir Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) veiktā apsekojuma atzinums, ka tilts ir diezgan bīstams. Tilta balstu kolonnu un betona elementu stiprība nav pētīta, tāpēc šajā gadījumā nav runa par satiksmes ērtībām, nevēlamies riskēt ar drošību, kamēr nav veikta tilta izpēte," sacīja Nemiro.

BVKB Kontroles departamenta direktors Māris Demme uzsvēra, ka satiksmes pārvads ar šādiem bojājumiem ir vērtējams kā pirmsavārijas stāvoklī esošs, tāpēc tam ir jāveic detalizēta izpēte.

"Mūsu rīcībā ir trīs tehnisko apsekošanu atzinumi, kas būtībā ir viens atzinums ar trim dažādām secinājumu daļām, jo atzinumu sākuma daļa ir nemainīga. Pirmajā secinājumā nav norādīti nekādi ierobežojumi, otrajā jau tiek runāts par nepieciešamiem slodzes ierobežojumiem, trešajā jau ir norādīts, ka nepieciešams transporta masas ierobežojums līdz 30 tonnām," skaidroja Demme.

Banner 280x280

Viņš uzsvēra, ka tiltam nav veikti bojājumu aprēķini. BVKB lūdza Rīgas domi šādus aprēķinus iesniegt līdz 18.aprīlim, bet tas nav izdarīts.

"Tehnisko apsekojumu pamatā ir vizuālais novērtējums. Bojājumi ir lieli, balstu betons ir izdrupis, armatūras stiegras ir korodējušas. Kamēr vien ir drošības riski, satiksmi būtu jāslēdz nekavējoties," uzsvēra Demme.

BVKB pārstāvis informēja, ka balstos ir izmantotas čaulas tipa kolonnas, kurās dzelzsbetons ir tikai ārējā daļā, bet tukšais vidus aizpildīts ar smilšu-cementa pildījumu. "Ir lielas bažas, ka tērauda armatūra vairs nestrādā tā, kā būtu vajadzīgs," norādīja Demme.

Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) uzsvēra, ka gadījumā, ja Rīgas dome neslēgs tiltu satiksmei līdz ceturtdienai, 25.aprīlim, Valsts policija bloķēs tiltu un organizēs satiksmi pa citām ielām.

"Šādu rīkojumu jau esmu parakstījis un Valsts policijai tas ir saistošs. Iekšlietu ministra pienākums ir nodrošināt sabiedrisko kārtību un garantēt drošību, tāpēc, redzot, ka BVKB jau ir apturējis būvdarbus un redzot atzinumu par tilta stāvokli, tilts tiks slēgts, jo cilvēku drošība ir primāra," sacīja Ģirģens.

Iekšlietu ministrs norādīja, ka Rīgas domes Satiksmes departamentam ir jāiesniedz BVKB ekspertu slēdziens par to, ka tilts ir drošs. "Tiklīdz šāds ekspertu slēdziens tiks saņemts, satiksme pār tiltu tiks atjaunota," sacīja Ģirģens.

Demme piebilda, ka būvju tehnisko apsekošanu var veikt diezgan plašs būvspeciālistu loks, savukārt ekspertīzei jau ir nepieciešams piesaistīt īpaši sertificētu speciālistu. "Būs nepieciešamas arī būvprojekta izmaiņas, jo ar esošo būvprojektu darbus turpināt nevar. Pēc tam, kad tiks veiktas šīs izmaiņas, notiks arī būvprojekta ekspertīze un tikai pēc tam varēs atsākt tilta pārbūves darbus," viņš sacīja.

Jau ziņots, ka BVKB, veicot būvdarbu kontroli, konstatēja Deglava tilta nesošo konstrukciju bojājumus. 8.aprīlī BVKB būvinspektors izdeva atzinumu par būvdarbu apturēšanu visā objektā.

Tilta bojātie balsti tika konstatēti pēc tam, kad tika demontētas zem pārvada esošās noliktavas. Iepriekš šie balsti nebija pieejami, jo kalpoja kā noliktavu starpsienas.

Savukārt Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vadims Baraņņiks (S) otrdien žurnālistiem norādīja, ka vēlreiz uzklausīs speciālistus un tad tiks pieņemts lēmumus.

Pārvada pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic Lietuvas uzņēmums AS "Kauno tiltai" pēc SIA "Inženierbūve" izstrādātā būvprojekta.

Lai gūtu pārliecību, ka pārvads ir drošs ekspluatācijai, būvprojekta autors SIA "Inženierbūve" veica nepieciešamos mērījumus un aprēķinus, un tehniskās apsekošanas ziņojumā norādīja, ka nesošajām konstrukcijām nav vērojamas balstu nosvēršanās, nosēšanās vai citas deformācijas, kas liecinātu par būves vispārējās noturības pazemināšanos. Būvprojekta autors atzina, ka, ierobežojot transporta līdzekļu satiksmes slodzi līdz 30 tonnām, - objekts ir drošs ekspluatācijai.

https://www.youtube.com/watch?v=dWSymRyiL9o

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Ko ņemt vērā, iegādājoties zemi būvniecībai?

Ko ņemt vērā, iegādājoties zemi būvniecībai?

Zemes iegāde mājas būvniecībai ir ļoti nopietns solis, tādēļ ir svarīgi rūpīgi izsvērt visus faktorus, lai nenopirktu “kaķi maisā”. Lai nākotnē izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, ir jāņem vērā vairāki būtiski faktori, kas var ietekmēt gan būvniecības procesu, gan arī jūsu turpmāko dzīves kvalitāti šajā īpašumā.

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Publiskoti 48 Latvijas Arhitektūras gada balvai 2025 pieteiktie darbi

Publiskoti 48 Latvijas Arhitektūras gada balvai 2025 pieteiktie darbi

Šogad nozīmīgākajam apbalvojumam Latvijas arhitektūrā — Latvijas Arhitektūras gada balvai — pieteikti 48 darbi, kurus var aplūkot konkursa rīkotāja, Latvijas Arhitektu savienības, mājaslapā. Salīdzinot ar citiem gadiem, konkursā iesniegts vairāk privātmāju un procesu, kas atklāj aktuālo pētniecībā.

Izstāsti Latvijai