abc.lv skaitļos

Lietotāji online36
Aktīvie uzņēmumi28042
Nozares raksti2374
Ekspertu atbildes3041
No Salas līdz Jēkabpilij būvē gājēju un velobraucēju infrastruktūru un atjauno vēsturisko tiltu pār Pelītes upi (FOTO) : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

No Salas līdz Jēkabpilij būvē gājēju un velobraucēju infrastruktūru un atjauno vēsturisko tiltu pār Pelītes upi (FOTO)

No Salas līdz Jēkabpilij būvē gājēju un velobraucēju infrastruktūru un atjauno vēsturisko tiltu pār Pelītes upi (FOTO)
Foto: Renārs Koris

Lai uzlabotu mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību, gar reģionālo autoceļu Aizkraukle–Jēkabpils (P76) būvē apgaismotu gājēju un velosipēdistu infrastruktūru, kas savienos Jēkabpili ar četrus kilometrus attālo Salas ciemu  (38,65.–42,57. km). Tā šķērsos arī vēsturisko Pelītes upes tiltu, kurš darbu ietvaros arī tiek atjaunots. Darbus plānots pabeigt šogad līdz būvdarbu sezonas beigām.

Patlaban būvdarbu posmā ir ieviests ātruma ierobežojums 50 km/h, kā arī ir divi luksoforu posms.

Jaunais gājēju un velosipēdistu ceļš būs 2,5 m plats ar asfaltbetona segumu. Darbu laikā izbūvēs arī pieejas autobusu pieturvietām. Ceļš būs savienots ar jau esošo infrastruktūru Salas ciemā un Jēkabpilī. Lai nodrošinātu ūdens atvadi, posmā pārbūvēs trīs caurtekas zem autoceļa P76 un izbūvēs drenāžas sistēmu. Caurteku būvdarbu laikā satiksmi organizēs pa vienu joslu ar luksoforiem, braukšanas ātruma ierobežojums 50 km/h. Vietās, kur gājēju/velosipēdistu ceļš pietuvojas autoceļa P76 brauktuvei, kā arī virs caurtekām, uzstādīs drošības barjeras.

Banner 280x280

Tilts pār Pelītes upi ir uzbūvēts 19. gs. sākumā – aptuveni 1820. gadā. Tas atrodas autoceļa Aizkraukle–Jēkabpils (P76) 41,83. kilometrā. Pirms pārbūves tilta mūra sienas bija daļēji sabrukušas, caur tām sūcās ūdens. Izvērtējot tilta tehnisko stāvokli, nestspēju un citus parametrus, kā arī ņemot vērā arhitektoniskos apsvērumus un būves vēsturi, nolemts tiltu atjaunot: veikt akmens mūra velves un sienu remontu, iebetonēt dzelzsbetona velvi virs esošās velves. Uz tilta būs asfaltbetona segums.

Būvdarbus veic SIA "Ošukalns", līguma summa ir 1 575 244 eiro (ar PVN), būvuzraudzību – SIA Teede Insenerid. Projekta autors ir AS "Ceļuprojekts".










Fotogrāfs: Renārs Koris

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Būvniecība rudenī – ko paspēt paveikt pirms ziemas?

Būvniecība rudenī – ko paspēt paveikt pirms ziemas?

Rudens jau klāt, un arī ziema vairs nav aiz kalniem. Tomēr tiem, kas plāno vai jau ir uzsākuši mājas būvniecību, vēl ir gana daudz iespēju paveikt svarīgus darbus, pirms iestājas pastāvīgs sals. Maldīgs ir uzskats, ka būvniecībai piemērots gadalaiks ir tikai vasara – daudz kas ir atkarīgs no laika apstākļiem konkrētajā gadā.

Aktuālie piedāvājumi

Viedā drošība un komforts – mūsdienu izvēle 

Viedā drošība un komforts – mūsdienu izvēle 

Strauji attīstoties viedajām tehnoloģijām, elektroniskā piekļuve kļuvusi ne tikai par drošības garantu, bet arī par ērtu ikdienas sastāvdaļu gan mājās, gan sabiedriskajās ēkās. Viens no jaunākajiem risinājumiem šajā jomā ir portugāļu ražotāja JNF izstrādātā piekļuves sistēma VOYAGER, kas apvieno elegantu dizainu, drošu tehnoloģiju un vienkāršu attālināto vadību.

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai