abc.lv skaitļos

Lietotāji online28
Aktīvie uzņēmumi20284
Nozares raksti1012
Ekspertu atbildes2565
Noslēdzies Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības pirmais pusgads : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Noslēdzies Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības pirmais pusgads

Noslēdzies Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības pirmais pusgads

Būvnieku pilnsabiedrība BERERIX ir noslēgusi pirmos sešus mēnešus Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecībā. Posms iezīmējās ar diviem intensīviem procesiem, kas norit vienlaikus: infrastruktūras būvniecības darbi projekta dienvidu daļā un projektēšanas darbi visam Rīgas Centrālajam mezglam.

Būvniecības darbos ir izbūvēti ap 80 % jaunās dzelzceļa un inženierkomunikāciju apakšzemes infrastruktūras, kā arī lielākā daļa (70–90 %) projekta pilsētas infrastruktūras – elektrotīkli, telekomunikāciju tīkli, siltumtīkli, kanalizācija un ūdensvadi. Tā rezultātā ir sākušies ar sliežu nomaiņu saistītie būvdarbi un sagatavošanās intensīviem virszemes stacijas ēkas būvniecības darbiem. 

Projektēšanas daļā ir iesaistīti 250 Latvijas un ārvalstu projektētāji un inženieri, lai analizētu, pielāgotu un iekļautu visu Rīgas iesaistīto un ieinteresēto pušu prasības un piedāvātos risinājumus ilgtspējīgā, mūsdienīgā un efektīvā mobilitātes centrā. Projektā ir sagatavoti un nodoti saskaņošanai vairāk nekā 10 000 rasējumu dokumentu. 

Rail Baltica Rīgas Centrālais mezgls ir sadalīts 8 dažādas intensitātes un novietojuma būvprojektos. To izstrādē ir iesaistījušās vairāk nekā 50 tieši atbildīgās puses, kā arī ap 100 organizāciju un ekspertu: Rīgas pašvaldības iestādes un eksperti, infrastruktūras apsaimniekotāji, nevalstiskās organizācijas, kas pārstāv pilsētvides, iedzīvotāju un invalīdu intereses, iedzīvotāju un apkaimju biedrības un transporta nozares pārstāvji.

Iesaistoties sadarbības partneriem, ir izstrādāti Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla risinājumi: 

- satiksmes mezglu un rekreācijas laukumu atrašanās vietas, 

- stacijas ēkas, eju, platformu risinājumi, 

- jaunas ielas projekts un sabiedriskā transporta pieturvietu izvietojums, 

- krustojumu un ielu pārbūve,

- jaunu luksoforu un gājēju pāreju plānošana, 

- esošo ielu pārbūve un uzlabošana, 

- autoostas pārbūve dzelzceļu pusē,

- jauna gājēju tilta izbūve, 

- velo joslu izvietojums un organizācija, 

- tilta un dzelzceļa estakādes rampu risinājumiem, apzaļumošanas principiem, un 

- taktilajiem un citiem funkcionāliem risinājumiem cilvēkiem, ar īpašām vajadzībām.

“Mēs būvējam Eiropas nozīmes transporta mezglu, kuru izmantos vēl daudzas desmitgades. Lielākais izaicinājums ir to uzbūvēt ilgtspējīgi, būtiski neietekmējot Rīgas dzelzceļa stacijas darbību šobrīd. Tas ir sarežģīts uzdevums, kas prasa filigrānu darbu plānošanu. Šī Rīgā ir vieta, kur koncentrējas visvairāk satiksmes punktu, dažāda veida, kvalitātes un sarežģītības inženiertīklu.. Tāpēc visiem risinājumiem ir jābūt ilgtspējīgiem, efektīviem un pārdomātiem. Mēs domājam par dzelzceļa pārvadājumu interesēm, bet vienlaikus rūpējamies par Rīgas pilsētas vajadzībām, dažādu sabiedrības grupu prasībām, biznesu prasībām, bieži šīs vajadzības ir pretrunā viena otrai, jāizvērtē, kuras ir būtiskākas un jāsaprot, kuras ir iespējams īstenot konkrētajā vietā, laikā un budžetā.” skaidro Ksavjērs Debruše, projekta direktors.

107 km jaunu apakšzemes komunikāciju un kabeļu – infrastruktūras, kas ļauj turpināt būvdarbus virs zemes

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla projektā būvniecības darbi norit Rīgas Dzelzceļa stacijas dienvidu laukumā, kas ir sagatavots jaunās stacijas ēkas būvdarbiem un jauno Eiropas platuma un vairāku esošā 1520 mm sliežu ceļu izbūvei,nepārtraucot esošās stacijas darbību. Lai to panāktu, tika uzstādīti 107 km jaunu kabeļu tikai dzelzceļa zonas signalizācijas, drošības, pasažieru apziņošanas un elektropadeves organizēšanai. Infrastruktūras pārveide un atjaunošana ir skārusi arī pašu Dienvidu laukumu un tuvējās ielas, kur demontēti 5 km veco telekomunikācijas kabeļu, mainīts 1 km trolejbusu vadu, 1 km ūdensvadu, 4 km elektrības vadu un uzstādīti 2,5 km jaunu telekomunikācijas kabeļu. Šajā posmā ir izbūvētas arī siltumtrases Timotejā ielā. 

Darbs būvlaukumā šobrīd ir sasniedzis ļoti augstu intensitāti un norit divās maiņās. Dienas maiņā notiek pamatbūvdarbi, demontāžas darbi un izbūve, kā arī jaunas transformatoru apakšstacijas būvniecība un ar to saistītāgrunts izpēte, pamatu sagatavošana, kā arī jauno sliežu ceļu izbūve. Savukārt nakts maiņā notiek darbi uz ielām un uz dzelzceļa. Darbos iesaistīti vidēji 120 cilvēki dienā.

Stacijas ēkas būvniecība sāksies vasaras noslēgumā

Tuvāko mēnešu laikā tiks iesākta arī Stacijas ēkas būvniecība jeb ēkas pāļu urbšana un pamatu likšana. Intensīvi būvdarbi šajā zonā norisināsies līdz pat 2023. gada vidum, to laikā Stacijas apmeklētājiem tiks nodrošināta iespēja droši nokļūt Stacijas ēkā un pārvietoties ar vilcienu. Atbilstoši arhitektūras risinājumiem, jaunā Rail Baltica stacijas ēka aizņems gandrīz pusi no esošā Dienvidu laukuma. Šajā vietā tiks izveidota arī vienvirziena iela jeb “Kiss & Ride”piebrauktuve, kas nodrošinās ērtu un drošu iespēju atvest vai sagaidīt vilciena pasažierus ar automašīnu. Stacijas sliežu zonas dienvidu daļā izbūvēs 4 jaunos Eiropas platuma un 2 jaunus esošā platuma sliežu ceļus, kas stacijas ziemeļu daļas pārbūves laikā kalpos kā 6 esošā platuma (1520 mm) sliežu ceļi.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Logi un drošība

Logi un drošība

Ar REHAU jums ir pieejamas visas iespējas – īpašs dizains, ilgtspējīgi produkti vai viedie risinājumi.

Aktuālie piedāvājumi

Ugunsizturīgo kabeļu E30-E90 montāža uz koka

Ugunsizturīgo kabeļu E30-E90 montāža uz koka

KOPOS no 2021. gada marta papildina savu sortimentu ar skrūvēm, kas paredzētas montāžai kokā, – tās papildina pašlaik pieejamo dažādu materiālu fiksācijas skrūvju klāstu ugunsizturīgo kabeļlīniju uzstādīšanai. 

Aktualitātes

Noslēgumam tuvojas ALTUM grantu projekts energoaudita veikšanai

Noslēgumam tuvojas ALTUM grantu projekts energoaudita veikšanai

Attīstības finanšu institūcija ALTUM aicina uzņēmumus, kuri plāno energoefektivitātes uzlabošanas pasākumus, pieteikties grantam energoaudita veikšanai. Līdz šim programmā no nedaudz vairāk kā viena miljona eiro, ko piešķīrusi Eiropas Investīciju banka, ir pilnībā apgūti 70 % jeb 750 tūkstoši eiro, bet vēl 20 % jeb 200 tūkstoši eiro ir izskatīšanā.

Pielaiko telpu, māju, dārzu