Noslēgts līgums par būvuzraudzību "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras izveidei lidostā "Rīga"
"Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" noslēdzis līgumu ar "Forma2" un "Prointec" apvienību par inženiertehnisko un būvuzraudzību "Rail Baltica" stacijai starptautiskajā lidostā "Rīga" un tās saistītai infrastruktūrai. Inženiertehnisko darbu uzraudzība būs jānodrošina stacijas ēkas, pievadceļu, estakādes un jaunas dzelzceļa līnijas izbūves un garantijas laikā.
"Parakstot līgumu ar projekta būvuzraugu, pilnā apjomā var sākties Latvijā otras nozīmīgākās "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras izveide. Projekts ir sarežģīts, tāpēc īpaši nozīmīga ir būvdarbu kvalitātes uzraudzība atbilstoši visām drošības, ekspluatācijas un vides pieejamības prasībām. Būtiski, ka būvuzraugs seko, vai tiek pilnvērtīgi pildīti visi nozīmīgie darba organizācijas nosacījumi, būvniecības laikā saglabājot ērtu piekļuvi lidostai, minimāli ietekmējot satiksmi un respektējot līdzās esošo projektu norisi. Šogad marta sākumā jau parakstījām līgumu ar šī projekta būvnieku – personu apvienību "B.S.L. Infra", kuru veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky AG" un Latvijas būvniecības uzņēmumi ceļu būves firma SIA "Binders" un AS "LNK Industries". Plānojam sākt aktīvus būvdarbus pēc mēneša – maijā, un tos ir plānots veikt secīgi, piecos posmos – līdz 2025. gada decembrim," uzsver Kaspars Vingris, "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs.
Līguma izpildes laiks ir 10 gadi kopš līguma noslēgšanas, ietverot pakalpojumu sniegšanu piecus gadus būvdarbu līguma garantijas periodā. Projekts tiek īstenots piecās kārtās, un apmaksa par veikto darbu notiks atbilstoši noteiktajām darbu īstenošanas kārtām.
Līguma kopējā cena būs 5 849 799,72 eiro bez PVN.
Jau ziņots, ka "Eiropas Dzelzceļa līnijas" 2020. gada jūlijā izsludināja atklātu konkursu par "Rail Baltica" stacijas starptautiskajā lidostā "Rīga" un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību, izvirzot konkursantiem augstas prasības. Kandidātam pēdējo septiņu gadu laikā bija jābūt uzkrātai profesionālai pieredzei: veikta būvuzraudzība dzelzceļa, tiltu un estakāžu būvniecībai, kā arī vismaz 16 000 m² lielu sabiedrisko ēku izbūvei. Konkursanta vidējam neto apgrozījumam attiecīgajā jomā pēdējo trīs gadu laikā bija jābūt vismaz 3 milj. eiro, kā arī pozitīvam pašu kapitālam 2019. gadā.
Septembra sākumā konkursam savus piedāvājumus iesniedza četri pretendenti. Konkursanti bija izveidojuši apvienības, kas pārstāvēja piecu valstu - Vācijas, Francijas, Latvijas, Grieķijas un Spānijas - būvuzraudzības profesionāļus. Konkursā par "Rail Baltica" stacijas starptautiskajā lidostā "Rīga" un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību uzvarēja personu apvienība, kas sastāv no SIA "Forma 2" (Latvija) un "Prointec S.A.U." (Spānija). Apvienība iesniedza saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu.