Noslēgts līgums par Salu tilta renovāciju
Pilnsabiedrība "LNK Industries Group" vakar pēcpusdienā noslēgusi līgumu ar Rīgas domes Satiksmes departamentu par Salu tilta renovāciju, kas ļaus uzņēmumam jau visdrīzākajā laikā uzsākt atjaunošanas darbus, informē "LNK Industries Group".
Ņemot vērā Salu tilta nozīmi satiksmes organizācijā Rīgā, darbi tiek plānoti tā, lai radītu pēc iespējas mazākus satiksmes traucējumus. Tilta renovācija tiks sākta ar divu vidējo braukšanas joslu atjaunošanu, malējās joslas atstājot atvērtas satiksmei.
"Šis viennozīmīgi ir šā brīža nozīmīgākais infrastruktūras attīstības projekts Rīgā, ko ar atbildību esam gatavi sākt īstenot. Tā kā Salu tilts kopš tā atklāšanas 1976.gadā nav būtiski atjaunots, tilta renovācijas tehniskais projekts paredz kompleksu darba apjomu, tostarp tilta brauktuvju demontāžu un atjaunošanu un gājēju un velosipēdistu ietvju tilta apakšējā līmenī sakārtošanu," skaidro AS "LNK Industries" valdes loceklis Jevgenijs Locovs.
Vērienīgais renovācijas projekts paredz lielā un mazā tilta pār Daugavu brauktuvju demontāžu, esošo barjeru, tekņu, ietvju un margu demontāžu, hidroizolācijas un asfalta segas atjaunošanu, kā arī tilta apakšējā līmenī esošās gājēju un velosipēdistu zonas sakārtošanu un citus darbus.
LETA jau ziņoja, ka Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), rekonstruēs pilnsabiedrība "LNK industries", kuras sastāvā ietilpst trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi - "Latvijas tilti", "Enfort" un "TTS".
Tilta remontdarbiem jābūt pabeigtiem ne vēlāk kā līdz 2015.gada 30.novembrim.
Tilts pār Daugavu un pār Mazo Daugavu būvēts no 1968. līdz 1976.gadam. Salu tiltu veido vairākas būves, tostarp divi lielie tilti un divi mazie tilti, septiņas estakādes un divi gājēju un velosipēdistu tuneļi. 2000.gadā tika veikta speciālā pārbaude, kuras atskaites slēdzienā dotas rekomendācijas tilta ilgizturības saglabāšanai. Tilta atsevišķām konstruktīvām daļām un elementiem konstatēti defekti un nolietojums, kurus nelikvidējot turpmākajā ekspluatācijas gaitā var pazemināt tilta nestspēju un ilgizturību.
Pēc Satiksmes departamenta pasūtījuma Salu tilta no Daugavas labā krasta līdz Zaķusalai un no Zaķusalas līdz Lucavsalai rekonstrukcijas būvprojektu izstrādājusi pilnsabiedrība "Salu tilts", būvdarbu uzraudzību veiks departamenta nolīgts būvuzraugs.
Salu tilta kompleksa atjaunošanas un pārbūves pirmās kārtas projekta "Tiltu pār Daugavu un Mazo Daugavu renovācija" un "Salu tilta kompleksa Zaķusalas posma lietus ūdens novades un apgaismojuma renovācija" īstenošanas izdevumi 70% apmērā tiks nodrošināti no aizņēmuma līdzekļiem un 30% apmērā - no Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem. Tomēr pašvaldība iecerējusi šim projektam piesaistīt arī Eiropas Savienības fondu līdzekļus.
Rīga, 17.jūn., NOZARE.LV.
Foto: LETA/Zilgma Kulkle