Noslēgusies TEC-2 avārijas kurināmā saimniecības rekonstrukcija
Rekonstrukcijas laikā tika veikta divu no četrām esošajām mazuta uzglabāšanas rezervuāru pārbūve dīzeļdegvielas uzglabāšanai, pārbūvēta esošā dzelzceļa cisternu noliešanas estakāde dīzeļdegvielas pieņemšanai, izbūvēta jauna dīzeļdegvielas sūkņu stacija, pārbūvēta esošā ugunsdzēsības sistēma, kā arī izbūvēti jaunie tehnoloģiskie cauruļvadi no dzelzceļa estakādes līdz uzglabāšanas rezervuāriem un no rezervuāriem līdz esošai ūdens sildīšanas katlumājai.
Projekta kopējās izmaksas ir 4,142 miljoni latu (5,89 miljoni eiro).
Iekārtu modernizācija "Latvenergo" koncernā ir aktuāla gan no efektivitātes, gan no vides aizsardzības viedokļa, skaidroja Vējiņa. Ņemot vērā tehniskos, ekonomiskos un vides aizsardzības aspektus, "Latvenergo" koncerns rekonstruēja Rīgas TEC-2 avārijas kurināmā saimniecību un mazuta (rezerves kurināmā) izmantošanu aizvietoja ar videi draudzīgāku kurināmo - dīzeļdegvielu. Rekonstrukcijas būtiskākie ieguvumi ir mazāka Rīgas TEC-2 piesārņojošo vielu emisija gaisā rezerves kurināmā izmantošanas laikā, kā arī resursu patēriņš kurināmā saimniecības uzturēšanai.
Rīgas TEC-2 energobloku un ūdens sildīšanas katlu darbības nodrošināšanai par pamatkurināmo tiek izmantota dabasgāze. Savukārt avārijas kurināmais (līdz šim - mazuts, turpmāk - dīzeļdegviela) ir paredzēts TEC-2 ūdens sildkatliem, lai gadījumos, ja notiek neplānoti dabasgāzes piegādes traucējumi, TEC-2 varētu turpināt nodrošināt nepārtrauktu siltumenerģijas piegādi lietotājiem Daugavas labajā krastā Rīgā.
"Esam gandarīti, ka mūsu saimniecības infrastruktūra tiek plānveidīgi rekonstruēta atbilstoši šobrīd spēkā esošajām tehniskajām un vides prasībām. Ar katru realizēto rekonstrukciju AS "Latvenergo" ražotnēs mēs nostiprinām "Latvenergo" pozīciju starp videi draudzīgākajiem energouzņēmumiem Eiropā," saka "Latvenergo" ražošanas direktors Māris Kuņickis.
Veicot iespējamo projekta realizācijas variantu izpēti, tika ņemti vērā un izvērtēti vairāki būtiski vides aspekti, kā arī ekonomiskais izdevīgums un tika secināts, ka visizdevīgākais risinājums ir pāriet no mazuta uz dīzeļdegvielu kā avārijas kurināmo. Turklāt, pārejot no mazuta uz dīzeļdegvielu, ir uzlabotas gaisa kvalitātes robežvērtības - apmēram par 25 reizēm samazināti sēra dioksīda izmeši, vairs nebūs vanādija pentoksīda izmetes un praktiski nenotiks cieto daļiņu izmetes atmosfērā.
2013.gadā ir noslēdzies Rīgas TEC-2 rekonstrukcijas projekts, kas aizvieto vairāk nekā 30 gadus ekspluatācijā bijušus energoblokus. Rekonstruētā stacija tās augstās efektivitātes dēļ nodrošina zemu oglekļa dioksīda (CO2) un citu piesārņojošo vielu emisijas daudzumu uz saražoto enerģijas vienību. Avārijas kurināmā saimniecības rekonstrukcija ir nākamais uzņēmuma "zaļais solis".
Rīga, 28.nov., LETA.
Foto: Lita Krone/LETA.