Ogrē sākta gājēju tuneļa zem sliežu ceļiem būvniecība
Rīga, 22.maijs, LETA. Ogrē šonedēļ sākts būvēt gājēju tuneli zem sliežu ceļiem, kas savienos Skolas ielu un Mālkalnes prospektu, aģentūru LETA informēja AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāve Ella Pētermane.
Gājēju tuneļa izbūve nodrošinās Ogres iedzīvotājiem un viesiem drošu dzelzceļa šķērsojumu, ņemot vērā intensīvo kravas un pasažieru vilcienu satiksmi cauri pilsētai un lielo sliežu ceļu skaitu.
Pirmajā etapā blakus būvobjektam tiks izbūvēta pagaidu gājēju pāreja un pēc tam likvidēta esošā pāreja.
Projekta īstenošana paredzēta līdz 2020.gada beigām, un to LDz uzdevumā veiks pilnsabiedrība "BMGS-Viadukts".
Lai iedzīvotājiem nodrošinātu sliežu šķērsošanu tuneļa būvniecības darbu laikā, darbu veicējs izveidos pagaidu gājēju pāreju aptuveni 15 metru attālumā Rīgas virzienā no esošās gājēju pārejas. Tās platums būs divi metri, kā arī tiks uzstādītas drošības barjeras jeb labirints un brīdinājuma zīmes par drošu dzelzceļa šķērsošanu. Būvniecības darbu laikā netiks ietekmēta autotransporta kustība. Tāpat būvuzņēmums izvietos informatīvos plakātus par kustības izmaiņām, kas atradīsies Mālkalnes prospektā un Skolas ielā.
Atbilstoši projektam gājēju tunelis atradīsies zem sliežu ceļiem un tam būs divas ieejas, kas būs aprīkotas ar liftiem, lai nodrošinātu ērtu un drošu pārvietošanos cilvēkiem ar ierobežotām kustību spējām, kā arī ģimenēm ar ratiņiem. Būvniecības darbi tiks sadalīti divos etapos: pirmais posms būs no Mālkalnes prospekta puses, savukārt otrais posms būs no Skolas ielas puses. Tuneļa izbūvē paredzēts izmantot monolīta dzelzsbetonu, mākslīgā akmens plāksnes, savukārt ieejas kāpnes tiks veidotas no masīva granītakmens. Tuneļa abos galos esošo liftu sienas būs no caurspīdīga stiklojuma, bet durvīm paredzēta automātiska atvēršanās un aizvēršanās sistēma.
Jau ziņots, ka kopējais valsts dotācijas apmērs šim projektam ir divi miljoni eiro.
Valsts 2018.gada budžetā tika ieplānoti līdzekļi divlīmeņu sliežu šķērsojuma izbūvei. Izvērtējot drošības aspektus un prioritātes, LDz pieņēma lēmumu šo finansējumu ieguldīt Ogres divlīmeņu šķērsojuma izbūvei. Viens no aspektiem ir, ka šis projekts jau bija aizsākts.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz loģistika".