abc.lv skaitļos

Lietotāji online27
Aktīvie uzņēmumi25972
Nozares raksti1319
Ekspertu atbildes3041
Ostas padziļināšanas projekta atlikušos darbus Liepājā plānots atsākt martā vai aprīlī : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Ostas padziļināšanas projekta atlikušos darbus Liepājā plānots atsākt martā vai aprīlī

Ostas padziļināšanas projekta atlikušos darbus Liepājā plānots atsākt martā vai aprīlī
Padziļināšanas darbi projektā "Liepājas ostas padziļināšana" atsāksies nākamā gada martā vai aprīlī, "Rietumu Radio" prognozēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) Mārketinga un investīciju daļas vadītājs Ivo Koliņš.

Kā informēja SEZ pārstāvis, pašlaik aktīvi turpinoties augustā sāktais darbs pie izmaiņām un papildinājumiem ostas padziļināšanas tehniskajā projektā, kas "būs pamats darbu pabeigšanai". Izmaiņu un papildinājumu veikšanai, kā prognozēja Koliņš, vēl būšot nepieciešami vismaz divi mēneši.

"Tad skatīsimies, kā šos darbus veikt. Viens no variantiem ir jauns iepirkuma konkurss, kurš tiktu izsludināts par atlikušo darbu veikšanu," sacīja Koliņš, norādot, ka vēl joprojām teorētiski saglabājoties iespēja vienoties par darbu veikšanu ar līdzšinējo ostas padziļinātāju - Beļģijas uzņēmumu. "Mēs esam atvērti diskusijām līdz pat tam brīdim, kad tiks izsludināts jauns konkurss," piebilda Koliņš.

Viņš pieļauj, ka, nepanākot vienošanos ar Beļģijas kompāniju brīdī, kad izsludinās jaunu konkursu, "varētu sākties tiesvedība par šo jautājumu". Tiesvedību, kā atzina Koliņš, visticamāk, varētu rosināt abas puses, jo katrai esot "zināmas pretenzijas". "Mēs to neuzskatām par īpašu šķērsli ostas padziļināšanas projekta realizācijai. Zināmā mērā tā [tiesa] ir iespēja atrisināt situāciju, lai nonāktu pie kopsaucēja," sacīja Koliņš.

Satiksmes ministrija, kas ir atbildīgā iestāde par Kohēzijas fonda naudas apguvi, ostas padziļināšanas projekta beigu termiņu pagarinājusi līdz 2014.gadam. "SEZ pārvalde dara visu, lai projekta realizācija tiktu pabeigta jau 2013.gadā," informēja Koliņš.

Banner 280x280

Kā atzina SEZ pārstāvis, ostas padziļināšanas darbu aizkavēšanās ietekmē ostā strādājošo uzņēmēju darbu, viņu plānotos attīstības projektus, "jo uzņēmēji bija rēķinājušies, ka darbus pabeigs šogad". SEZ pārvalde, kā norādīja Koliņš, uzņēmējiem skaidrojot radušos situāciju, un izteica cerību, ka aizkavēšanās kopumā neietekmēs ostas attīstību.

Liepājas ostas padziļināšanas projektā no kopējā darbu apjoma vēl jāveic aptuveni 20%.

Kā ziņots, Liepājas SEZ pārvalde pašlaik strādā pie projekta korekcijām, lai izsludinātu jaunu iepirkumu Liepājas ostas padziļināšanas darbu turpināšanai. Kā iepriekš informēja Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš, iepirkumu izsludinās pēc tam, kad korekcijas projektā tiks pabeigtas, - tas notiks vēl šogad, savukārt darbus plānots sākt nākamā gada pavasarī.

Krieviņš arī pieļāva iespēju, ka Beļģijas kompānija sāks tiesvedību, kas gan, kā izteicās Krieviņš, "nevienai no pusēm nebūtu izdevīgi" un "tas nebūtu vienkāršs process". Kā norādīja SEZ pārvaldnieks, Beļģijas kompānijas gada budžets mērāms miljardos un tai nebūtu problēmu algot augstas klases juristus. Jautāts, vai iespējamā tiesvedība nekavētu ostas padziļināšanas darbu pabeigšanu, Krieviņš izteica cerību, ka tā nenotiks.

Kā ziņots, vasaras sākumā Liepājas SEZ pārvalde vienpusēji nolēma lauzt līgumu ar iepriekšējo ostas padziļināšanas darbu veicēju - Beļģijas kompāniju "Dredging International N.V.". Tika sākts darbs pie jauna iepirkuma konkursa sagatavošanas, taču paralēli vēl turpinājās sarunas ar Beļģijas kompāniju par iespējamu sadarbības atjaunošanu. Taču sarunas noslēgušās bez rezultātiem un pieņemts galīgais lēmums izsludināt jaunu konkursu, iepriekš informēja Liepājas SEZ pārvaldes Mārketinga un investīciju daļas vadītājs Ivo Koliņš.

Iepriekš jautāts, vai SEZ pārvalde varētu piekāpties beļģu prasībām, Koliņš sacīja, ka "manevra iespējas nav lielas" - ostas padziļināšanas projekts daļēji tiek finansēts no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, tāpēc finansējumu projektā nav iespējams palielināt.

Jauna iepirkumu konkursa izsludināšanai būs vajadzīgi vairāki mēneši, un ostas padziļināšanas darbi varētu atsākies tikai nākamajā sezonā - 2013.gada pavasarī. Jautāts, cik būtiski atšķiras iepriekš līgumā paredzētā summa no beļģu kompānijas papildus pieprasītā finansējuma, Koliņš precīzu summu nenosauca, taču atzina, ka tā rēķināma miljonos.

Veicamo darbu apjoms vēl ir samērā liels - jāizsmeļ aptuveni miljons kubikmetru grunts. Jau ziņots, ka Liepājas ostas padziļināšanas darbi tika sākti 2009.gada novembrī un līdz pagājušā gada rudenim veikti 80% no paredzētā darbu apjoma. Par paveiktajiem darbiem Beļģijas kompānijai jau ir samaksāts. Šopavasar ostas padziļināšana tā arī nav atsākta. Kā skaidroja Ratniece-Kadeģe, līguma laušana ir ilgstoša un sarežģīta sarunu procesa rezultāts. Lai gan Beļģijas kompānija nevēlējās līgumu lauzt, Liepājas SEZ skatījumā tas ir vienīgais loģiskais risinājums.

Kompānija "Dredging International N.V." skaidrojusi, ka nespēj iekļauties līgumā paredzētajās darbu izmaksās, kā argumentu minot to, ka grunts izrādījusies cietāka, nekā sākotnēji domāts. Tomēr Liepājas SEZ pārvalde šādu argumentu atspēko ar to, ka "Dredging International N.V." veikusi arī iepriekšējo Liepājas ostas padziļināšanu 1999.gadā - tātad šai beļģu kompānijai, piedaloties ostas padziļināšanas darbu konkursā, jau bija zināmas Liepājas ostas grunts īpašības.

Kā aģentūrai LETA sacīja Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš, visiem konkursa pretendentiem bija plašas iespējas pirms sava piedāvājuma iesniegšanas iepazīties gan ar projekta dokumentāciju, gan tehnisko projektu, gan reāli dabā pārliecināties par grunts sastāvu un darba apstākļiem. Arī noslēgtajā līgumā starp Liepājas SEZ pārvaldi un "Dredging International N.V." ir precīzi atrunāts, ka izpildītājs ir guvis visu nepieciešamo informāciju, ar to ir iepazinies un ir gatavs uzņemties noteiktas saistības - veikt darbu par līgumā noteikto samaksu. Līdz ar to nav pamatota izpildītāja "Dredging International N.V." prasība ievērojami palielināt maksu par vienu izsmelto grunts kubikmetru, skaidroja Krieviņš.

Liepājas ostas padziļināšana ir transporta nozares projekts, kura mērķis ir uzlabot un sakārtot Liepājas ostas infrastruktūru. Vēl viens projekta mērķis ir kuģošanas drošības uzlabošana ostā.

Projektā plānots veikt Liepājas ostas kuģu ceļa padziļināšanu no 11 metriem līdz 12,5 metriem un brīvostas rajona akvatorija padziļināšanu no 10,5 metriem līdz 12 metriem. Paredzēts veikt arī Loču kanāla rekonstrukciju un Ziemas ostas rajona akvatorijas padziļināšanu līdz septiņu metru dziļumam. Pavisam plānots izsmelt 5,2 miljonus tonnu grunts, ko izbērs jūrā speciāli tai paredzētās vietās - atbērtnēs. Projekts paredz modernizēt arī Kuģu satiksmes vadības centru, kas nodrošinās padziļinātās ostas akvatorijas drošu izmantošanu lieltonnāžas un tuvsatiksmes kuģu satiksmei.

Projektu "Liepājas ostas padziļināšana" finansē Eiropas Savienības Kohēzijas fonds, kā arī Latvijas valsts un Liepājas SEZ pārvalde. Kopējās projekta izmaksas ir 27 miljoni latu, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Liepāja, 24.okt., LETA.
Foto: Pilseta24.lv

2012.gada 25.oktobrī
 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Augšdaugavas novadā turpinās būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Svente–Lietuvas robeža (Subate) (P70) starp Ilūksti un Sventi (0,06.–12,22. km). Ieviesti plaši satiksmes ierobežojumi ar vairākiem pagaidu luksoforiem, un posma izbraukšanai jāplāno 45 minūtes, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Izstāsti Latvijai