Pagarina Liepājas tramvaja līnijas izbūves termiņu
"Liepājas tramvajs" saņēmis iesniegumu no "Skonto Būves" ar lūgumu pagarināt līguma izpildes termiņu līdz 2013.gada 1.jūnijam. Šī gada 19.martā savstarpēji noslēgtais līgums paredzēja būvdarbus pabeigt līdz šī gada 17.oktobrim.
Savā iesniegumā "Skonto Būve" apliecina gatavību projektu pabeigt un pamato nepieciešamību par diviem mēnešiem pagarināt būvniecības gaitu. Tomēr, ņemot vērā, ka rudens un ziemas apstākļos daudzi no plānotajiem darbiem nav tehnoloģiski kvalitatīvi veicami tieši meteoroloģisko apstākļu dēļ, uzņēmums rosina noteikt tehnoloģisko pārtraukumu līdz pavasarim.
"Skonto Būves" projektu vadītājs Aldis Rērihs skaidro, ka šis pagarinājums nebūt nenozīmē darbu pilnīgu pārtraukšanu un to, ka vēl vairākus mēnešus mikrorajona iedzīvotājiem būs jāsamierinās ar tādām neērtībām kā nesakārtotas ietves, gājēju pārejas, slēgta transporta kustību un pārceltas sabiedriskā transporta pieturvietas.
"Nē, tā nebūs - to varu apsolīt! Visus darbus plānojam pabeigt līdz decembra vidum. Varam nepaspēt asfalta virskārtas ieklāšanu, jo šis darbs veicams vismaz plus 10 grādu apstākļos. Uz pavasari paliks vien asfalta virskārtas un apzaļumošanas darbi," projekta tālākas īstenošanas gaitu skaidroja Rērihs.
"Pārējiem darbiem: apakšzemes komunikācijām, ietvēm, gājēju pārejām, pieturvietām, sliežu ceļiem un ielas apgaismojumam, ir jābūt izpildītiem. Šos darbus mēs varam paveikt un tehnoloģiski tas ir pieļaujams, pat ja gaisa temperatūra nokritīsies zem nulles. Tas nozīmē, ka būs iespējams atjaunot visa veida transporta kustību Tukuma, Ķempes un Ventas ielā," informēja Rērihs.
SIA "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks, komentējot radušos situāciju, uzsver, ka projekta izpildes termiņš nedrīkst būt pašmērķis, jo svarīgi visus plānotos darbus paveikt labā kvalitātē, ievērojot tehniskās prasības un darbu izpildes kvalitātes garantijas.
"Nenoliedzami, tas nav patīkami ne mums, ne tiem liepājniekiem, kas cerēja jau oktobra vidū izmantot tramvaja piedāvātos pārvadājumus pa jauno maršrutu. Būvnieki līdz šim savu darbu organizējuši atbilstoši savām iespējām. Varu to apliecināt, jo jau no projekta realizācijas sākuma uzraudzījām un sekojām līdzi darba gaitai. Ik nedēļu visas projektā iesaistītās puses atskaitījās par paveikto, kā arī aktualizēja un pārrunāja radušās problēmas, meklējot tām iespējami ātrus un optimālus risinājumus," skaidroja Puks.
"Realizējot projektu, protams, parādījās nobīdes no plānotā, īpaši tas attiecināms uz apakšzemes komunikācijām. Tehnisko projektu tramvaja līnijas izbūvei izstrādāja un apstiprināja 2009.gadā. Pa šo laiku paaugstinātas prasības tehniskajiem noteikumiem SIA "Liepājas enerģija" un SIA "Sadales tīkli". Līdz šodienai jau ir veiktas vairāk kā 40 tehniskā projekta izmaiņas un papildinājumi. Ko tas nozīmē būvniekiem? Vispirms tas ir laiks, kas nepieciešams projektētājiem. Projekta izmaiņas jāsaskaņo, jāapstiprina jaunas izmaksu tāmes. Jāsagādā nepieciešamos būvniecības materiālus un tikai tad var turpināt darbu," informēja Puks.
"Liepājas tramvaja" vadība uzskata ģenerāluzņēmējs "Skonto Būve" savā iesniegumā ir minējis pamatotus argumentus, kāpēc būvdarbus nav iespējams veikt iepriekš saskaņotā laika grafikā.
Jau ziņots, ka Liepājā tiks izbūvēta jauna tramvaja līnija, kas būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Plānots veikt arī esošās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju 0,6 kilometru garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu - posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas.
Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". SIA "Skonto Būve", kas uzvarēja atklātā konkursā par būvdarbu veikšanu projektā "Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā", piedāvājusi darbus veikt par 6 403 607 latiem. Līgums ar būvdarbu veicējiem noslēgts marta vidū, bet būvdarbi sākās maijā.
Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".
Ventspils, 21.sept., LETA.
Foto: Pilseta24.lv
2012.gada 21.septembrī