Pagarināts pieteikšanās termiņš konkursā par "Rail Baltica" posma caur Rīgu būvprojektēšanu
Rīga, 4.febr., LETA. Baltijas valstu kopuzņēmums "RB Rail", kas izveidots, lai īstenotu dzelzceļa projektu "Rail Baltica", pagarinājis pieteikšanās termiņu slēgtajā konkursā par "Rail Baltica" posma caur Rīgu būvprojektēšanu, aģentūru LETA informēja kompānijas pārstāve Līva Biseniece.
Viņa norādīja, ka pieteikšanās termiņš konkursa otrajā kārtā par "Rail Baltica" posma caur Rīgu būvprojektēšanu pagarināts līdz 15.martam.
Biseniece atzīmēja, ka konkursa pirmā kārta tika izsludināta 2018.gada 28.janvārī, savukārt kompānijas, kas vēlējās kvalificēties otrajai kārtai, bija jāiesniedz pieteikumi līdz 2018.gada 28.februārim.
Kompānijas pārstāve skaidroja, ka šis posms ir viens no sarežģītākajiem "Rail Baltica" trasē, jo tas šķērso blīvi apdzīvotas teritorijas un iekļauj vienīgo "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas tuneli, savienojot "Rail Baltica" starptautiskās pasažieru stacijas Rīgas Centrālajā stacijā un starptautiskajā lidostā "Rīga".
Vienlaikus šogad 30.janvārī par minēto iepirkumu iesniegta sūdzība Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB). Sūdzību iesniegusi personu apvienība "Setec-Typsa-Tuc Rail-Rem Pro". Sūdzības izskatīšanas termiņš pagaidām nav noteikts.
Biseniece skaidroja, ka atbilstoši Publisko iepirkumu likumā noteiktajam attiecībā uz informācijas apmaiņu, "RB Rail", laikā no piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas dienas līdz to atvēršanas brīdim, nav tiesīgs izpaust informāciju par piedāvājumu vai pieteikumu esību, kā arī līdz rezultātu paziņošanai nav tiesīgs sniegt informāciju par vērtēšanas procesu. Ievērojot minēto, detalizētākus komentārus par iepirkuma gaitu, tostarp iesniegto sūdzību, uzņēmums nav tiesīgs sniegt.
Atbilstoši Publisko iepirkumu likumam un slēgta konkursa nosacījumiem iepirkuma otrās kārtas dokumentācija nav publiski pieejama, kā arī uzņēmumi, kuri pieteikušies iepirkumos ir noslēguši informācijas neizpaušanas līgumus.
Biseniece informēja, ka šobrīd "RB Rail" gaida IUB lēmumu par iesnieguma pamatotību. IUB vērtējums indikatīvi sagaidāms pēc mēneša.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem.
Arī Somija nolēmusi piedalīties "Rail Baltica" projektā - Somijas valdība 2019.gaad 1.februārī nolēma dibināt uzņēmumu "Suomen Rata", un viens no šīs kompānijas uzdevumiem būs iegūt līdzdalību Baltijas valstu kopuzņēmumā "RB Rail".