Parakstīs "Rail Baltica" posma caur Rīgu būvprojektēšanas līgumu

Parakstīs

Rīga, 5.jūl., LETA. Piektdien Satiksmes ministrijā (SM) tiks parakstīti dzelzceļa projekta "Rail Baltica" centrālā posma caur Rīgu, kā arī posma Vangaži-Salaspils-Misa būvprojektēšanas līgumi, aģentūru LETA informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji.

Līguma parakstīšana notiks plkst.13.30, Gogoļa ielā 3, 4. stāvā.

Pasākumā piedalīsies satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Timo Rīhimeki, uzņēmuma "IDOM" valdes priekšsēdētājs Alvaro Rejs, uzņēmuma "Egis Rail" valdes priekšsēdētājs Olivjē Buvārs, uzņēmuma "Olimps" projektu direktors Sergejs Ignatenko un "INECO" un "DB Engineering & Consulting" pārstāvji.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" centrālo posmu caur Rīgu par 12,99 miljoniem eiro projektēs divu spāņu uzņēmumu konsorcijs, kas sastāv no "IDOM Consulting, engineering, architecture" (IDOM) un "Ingenieria y Economia del Transporte" (INECO). Dzelzceļa posma paredzamais garums ir 56 kilometri un tas sastāv no trim apakšposmiem: Upeslejas- Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns-Imanta un Starptautiskā lidosta "Rīga"-Misas upe. Paredzēts, ka šajā posmā būs 30 ceļu un dzelzceļu pārvadi, četri tilti, 13 gājēju un četras dzīvnieku pārejas.

Savukārt posma Vangaži-Salaspils-Misa būvprojektēšanu un autoruzraudzību par 12,024 miljoniem eiro veiks starptautiska uzņēmumu apvienība, kuras sastāvā ir Francijas uzņēmums "Egis Rail S.A.", Vācijā reģistrētais "DB Engineering & Consulting" un SIA "Olimps". Projektējamā posma paredzamais garums ir 67 kilometri. Plānots, ka šajā posmā būs 33 ceļu un dzelzceļu pārvadi, kā arī savienojums ar "Rail Baltica" intermodālo loģistikas centru Salaspilī un infrastruktūras apkopes punktu Vangažos. Paredzēta arī trīs dzīvnieku pāreju un 11 tiltu izbūve, tai skaitā aptuveni 1,3 kilometrus gara tilta celtniecība pār Daugavu Salaspils un Ķekavas novadā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Kāpēc vērts izvēlēties metāla durvis savam mājoklim?

Kāpēc vērts izvēlēties metāla durvis savam mājoklim?

Šodienas aktīvajā dzīves ritmā metāla durvis ir kļuvušas par neatņemamu ģimenes mājas, dzīvokļa, lauku vai dārza mājas sastāvdaļu. Galvenais iemesls, kāpēc metāla konstrukcijas, tai skaitā metāla durvis, izpelnījušās tik lielu popularitāti, ir to augstā izturība, pateicoties kurai, dzīves telpas kļūst drošākas pret uzlaušanu un garnadžu mēģinājumiem piesavināties vērtīgas mantas. 

Aktuālie piedāvājumi

Parkets, grīdas dēļi un koksnes vecināšana

Parkets, grīdas dēļi un koksnes vecināšana

"Vidrižu Atvari" kopš 1998. gada ražo kvalitatīvu oša un ozolkoka parketu, kā arī ozola grīdas dēļus. Uzņēmums izmanto tikai Latvijā iegūtus, ekoloģiski tīrus izejmateriālus un tehnoloģiskajā procesā neizmanto ķīmiskus palīgmateriālus.

Aktualitātes

Uzņēmējs runā

Parkets, grīdas dēļi un koksnes vecināšana

grida

"Vidrižu Atvari" kopš 1998. gada ražo kvalitatīvu oša un ozolkoka parketu, kā arī ozola grīdas dēļus. Uzņēmums izmanto tikai Latvijā iegūtus, ekoloģiski tīrus izejmateriālus un tehnoloģiskajā procesā neizmanto ķīmiskus palīgmateriālus.