abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26481
Nozares raksti2313
Ekspertu atbildes3041
Pārmetot iepriekš sarunātu darījumu, JKP aicina Kučinski apturēt dzelzceļa elektrifikācijas projektu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Pārmetot iepriekš sarunātu darījumu, JKP aicina Kučinski apturēt dzelzceļa elektrifikācijas projektu

Pārmetot iepriekš sarunātu darījumu, JKP aicina Kučinski apturēt dzelzceļa elektrifikācijas projektu

Rīga, 14.aug., LETA. Jaunā konservatīvā partija (JKP) aicina valdību un Ministru prezidentu Māri Kučinski (ZZS) nekavējoties pārtraukt VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) iepirkumu dzelzceļa elektrifikācijai, aģentūru LETA informēja partijā.

JKP uzskata, ka visas pazīmes liecinot, ka Satiksmes ministrija (SM) vēl pirms vēlēšanām vēlas noteikt izpildītāju, lai process kļūtu neatgriezenisks. Daudzus jautājumus valdība apzināti nevēloties risināt pirms vēlēšanām, savukārt šo risinot sasteigti. Tikmēr īsie termiņi un atlases kritēriji liecinot par jau iepriekš sarunātu darījumu, tādēļ JKP uzskata, ka SM nerūp projekta kvalitāte, jo par vienīgo izvēles veidu noteikta zemākā cena.

"Arvien grūtāk ir noslēpt aizdomas, ka šis 440 miljonu eiro lielais projekts patiesībā ir kārtējais gardais kumoss koalīcijas partijām pietuvinātajiem būvniekiem, līdzīgi kā Krievu salas projekts un citi jau uzsāktie dzelzceļa modernizācijas projekti. Dzelzceļa elektrifikācijas projektam ir vairākas koruptīvas afēras pazīmes, līdzīgi kā elektroenerģijas obligātās iepirkuma komponentes (OIK) un "Parex Bankas" pārņemšanai," pārmet JKP.

Partija akcentē, ka izsludinātais dzelzceļa elektrifikācijas projekta iepirkums par 425 miljoniem paredz vienu līgumu un ģenerāluzņēmēju, un zemākās cenas piedāvājumu kā vienīgo atlases kritēriju. Pieteikumi jāsagatavo mēneša laikā, kas esot aizdomīgi īss termiņš šāda mēroga projektiem.

Banner 280x280

JKP uzskata, ka šī ir kārtējā subsīdija nozarei, kura jau ilgu laiku saņem valsts atbalstu Eiropas Savienības (ES) fondu finansējuma un dažādu nodokļu atlaižu formā, kamēr tās īpatsvars ekonomikā turpina mazināties. Tāpat joprojām neesot skaidrs, kādēļ valstij būtu jāiegulda 440 miljoni eiro, lai ik gadu apkalpotu tikai dažus miljonus tonnu Baltkrievijas kravu. Tāpat arvien skaidrāk esot redzams, ka Ķīnas kravas Latvijas virzienā nenāk, bet parasti ceļo uz citām Eiropas ostām.

JKP piedāvā elektrifikācijas projekta naudu novirzīt zinātnes un inovāciju projektiem vai jaunu pasažieru vilcienu iegādei. Ja ir valdības lēmums par ES fondu investīciju plānu maiņu, tad Eiropas Komisiju varot pārliecināt. Partija apgalvo, ka Brisele jau no paša sākuma esot apšaubījusi elektrifikācijas projekta dzīvotspēju.

Partija arī skaidro, ka LDz finanšu situācija turpina pasliktināties un aizņēmumi no kredītiestādēm pārsnieguši jau 200 miljonus eiro. Tādēļ papildu saistību uzņemšanās var nopietni apdraudēt uzņēmuma maksātspēju. Projekta virzītāju plāns, visticamāk, paredz nodokļu maksātājiem piestādīt čeku par LDz zaudējumiem un nesamaksātajiem kredītiem.

JKP atgādina lēmumu pieņēmējiem, ka pēc vēlēšanām visi lielie valsts iepirkumi, kuros būs aizdomas par amatpersonu negodprātīgu rīcību vai apzināti nelietderīgu naudas tērēšanu, tiks uzmanīgi izmeklēti un vainīgie sodīti.

Jau vēstīts, ka projekta "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija" ietvaros 10.augustā izsludināta sarunu procedūra un publicēts dalības uzaicinājums līdz 2030.gadam plānotās elektrifikācijas programmas pirmā posma iepirkumam.

LDz atgādina, ka dzelzceļa elektrifikācijas pirmā posma kopējās izmaksas plānotas 441 miljona eiro apmērā, no kurām izsludinātā iepirkuma plānotā summa ir 425 miljoni eiro. No kopējām pirmā posma izmaksām 347 miljoni eiro paredzēti kā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet atlikušie 94 miljoni eiro - LDz finansējums.

Elektrifikācijas pirmā posma ietvaros līdz 2023.gada beigām plānots elektrificēt dzelzceļa līnijas - Daugavpils-Krustpils, Rēzekne-Krustpils un Krustpils-Rīga.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.