Pēc būvvaldes prasības "JCDecaux" līdz nedēļas beigām demontēs vairākus reklāmas stendus
"Šobrīd šajos stendos vairs netiek izvietotas reklāmas, ir saglabājušās tikai pašas konstrukcijas. Konstrukcijas ir jādemontē līdz 20.oktobrim, bet tā kā tās jau tagad ir bez reklāmām, neredzu jēgu tās paturēt, tāpēc plānojam līdz šīs nedēļas beigām konstrukcijas demontēt. Pavisam kopā tās ir 11 konstrukcijas," sacīja Brokāne.
Kā ziņots, Rīgas pilsētas būvvalde bija uzdevusi pašvaldības atbalstītai reklāmas izvietošanas kompānijai "JCDecaux" līdz 1.septembrim demontēt vai atbilstoši normatīviem sakārtot stendus, kuri dabā izvietoti pretrunā Ministru kabineta (MK) noteikumiem.
Kā aģentūrai LETA iepriekš pastāstīja Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāve Ilze Žūka, vairāku "JCDecaux" vides reklāmu stendu izvietojums Rīgā neatbilst MK noteikumiem, tostarp pretrunā noteikumiem ir šīs kompānijas stendi Smilšu un Torņa ielā - pie Pulvertorņa Vecrīgā, Brīvības gatvē uz centru 301 pie UV "Kurši", Brīvības gatves un Struktoru ielas krustojumā, Elizabetes ielā pie Pasaules tirdzniecības centra, Elizabetes ielā pretī pie Vērmanes dārza, 13.janvāra un Aspazijas bulvāra krustojumā, Kungu un Peldu ielas krustojumā, Aleksandra Grīna bulvārī 1, Stārķu un Dzelzavas ielas krustojumā un pie Operas teātra.
Ņemot vērā, ka visiem norādītajiem tīkla reklāmas objektiem, izņemot stendu Stārķu un Dzelzavas ielas krustojumā, ir beidzies MK 112.noteikumos noteiktais atļautais ekspluatēšanas termiņš, būvvalde tīkla reklāmas komersantam SIA "JCDecaux Latvija" ir sagatavojusi un nosūtījusi vēstules par tīkla reklāmas demontāžu, kurās norādīts, ka līdz šī gada 1.septembrim komersantam nepieciešams nodrošināt reklāmas objektu, kuriem beidzies ekspluatācijas termiņš, demontāžu vai dokumentācijas sakārtošanu atbilstoši būvniecību regulējušo normatīvo aktu prasībām, reklāmas objektu, kuri neatbilst MK 402.noteikumu prasībām, demontāžu vai dokumentācijas sakārtošanu atbilstoši prasībām, kā arī reklāmas objektu, kuri neatbilst MK 77.noteikumu prasībām, demontāžu.
Kā ziņots, Rīgas dome piešķīrusi tiesības atsevišķiem uzņēmumiem pārņemt vairākumu vides reklāmu tirgus Rīgā. Uz vienlīdzīgas konkurences pārkāpumiem saistībā ar šo situāciju jau 2012. un 2014.gadā norādījusi Konkurences padome (KP), taču Rīgas dome joprojām nav ņēmusi vērā KP norādījumus, un tirgū vienlīdzīga konkurence nav nodrošināta. Rīgas dome ir deleģējusi tiesības pārvaldīt reklāmas izvietošanu trim kapitālsabiedrībām - pašvaldības SIA "Rīgas satiksme", kas pārvalda reklāmas izvietošanu sabiedriskajā transportā un pieturvietās, pašvaldības aģentūrai "Rīgas gaisma" - reklāmas izvietošana uz apgaismes stabiem, kā arī pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) - reklāmu izvietošana uz apsaimniekojamo namu sienām. Sabiedriskajā transportā reklāmu izvieto "Pilsētas līnijas", bet uz apgaismes stabiem un RNP namiem, kā arī sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju stendos - tās meitasuzņēmums "Baltic Media Line". Minētie līgumi noslēgti bez atklātu konkursu izsludināšanas.
Reklāmas laukumu iznomātāji sabiedriskā transporta pieturvietās gan ir "JCDecaux Latvija", kas bez atlīdzības esot izvietojis jaunās - ap 800 - pieturvietu nojumes Rīgā, pretī saņemot ieņēmumus no reklāmām. "Pilsētas līnijas" darbojas kā starpnieks starp "Rīgas satiksmi" un "JCDecaux", un uzņēmuma loma šajā ķēdē nav skaidra.
Ziņots arī, ka šā gada 7.jūlijā Rīgas dome ar valdošās koalīcijas deputātu balsu pārsvaru apstiprināja grozījumus 51. un 77.saistošajos noteikumos par nodevas apmēriem no vides reklāmām. Tie paredz, ka no 2016.gada vides reklāmu iznomātāji nodevā maksās par 18% vairāk nekā līdz šim - 1,85 eiro, bet par sabiedriskā transporta pieturvietu nojumēs izvietotajām reklāmām nodevas apmērs saglabāsies 0,43 eiro.
LETA
Foto: Krists Spruksts/LETA