Pēc lidostas rekonstrukcijas varēs apkalpot vairāk lidmašīnu
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzsvēra, ka šis ir būtisks notikums un vērienīgākā lidostas rekonstrukcija kopš tās uzcelšanas. Tas nodrošināšot lidostai iespēju paplašināties un drošāku pakalpojumu sniegšanu arī sliktas redzamības apstākļos. Tāpat lidmašīnas varēšot ātrāk manevrēt uz skrejceļa, kas samazinās pasažieriem gaidīšanas laiku līdz pacelšanās brīdim. Tāpat tas ļaus palielināt reisu skaitu, ko vēl vairāk stimulēšot arī jaunas pasažieru apkalpošanas piebūves projekta realizācija.
Lidostas valdes priekšsēdis Aldis Mūrnieks savukārt informēja, ka patlaban tiek pabeigta pasažieru piebūves tehniskā projekta izstrāde un šo projektu varētu realizēt divos gados. Īpaši šīs piebūves jaudas esot nepieciešamas sastrēgumstundās. Tās nepieciešamība aktualizēšoties arī pēc vērienīgā infrastruktūra projekta realizācijas, jo pašreizējo 30 lidmašīnu vietā stundā varēs apkalpot 45 lidmašīnas. Vienlaikus lidmašīnu "Airbus -380" lidosta, kā līdz šim, arī pēc rekonstrukcijas nevarēšot uzņemt, taču tas neesot projekta mērķis. Galvenais esot jaudas un drošības kritēriji, jo visu pārējo izmēru lidmašīnas lidosta jau varot uzņemt.
Gan Matīss, gan Mūrnieks atzina, ka attiecības un sarunu atmosfēra ar "airBaltic" ir uzlabojusies un tās kļuvušas konstruktīvākas, un tas esot svarīgi, ņemot vērā, ka lidsabiedrībai ir 63% īpatsvars lidostā. Lidosta bez "airBaltic" esot pavisam cita lidosta, uzsvēra amatpersonas, vienlaikus atzīstot, ka neviens cits "airBaltic" vietā nenāks, jo katra nacionālā lidsabiedrība vēlas centru veidot savā valstī, piemēram, "Finnair" Somijā.
Lai piesaistītu jaunus pārvadātājus un tiktu atvērti jauni galamērķi, sarunas ar potenciālajiem klientiem notiekot nepārtraukti. Īpaši ieinteresētība esot palielinājusies pēc valdības lēmuma piešķirt atlaides lidsabiedrībām, kuras ienāk lidostā, kā arī tām, kuras atklāj jaunus galamērķus. Tas arī ļaušot lidsabiedrībām piedāvāt pasažieriem konkurētspējīgākas cenas. Interesi par Rīgas lidostu no lidsabiedrību puses izjūtot kā Satiksmes ministrijā, tā lidostā. Vienlaikus konkrētāk iespējamos lidsabiedrību plānus amatpersonas atturējās komentēt, vien norādot, ka tuvākajā laikā tas taps zināms. Rīga esot interesanta daudziem, un lidsabiedrībām īpaši interesējot, kā patlaban lidostā jūtas tur strādājošās aviokompānijas.
Būvnieks, pilnsabiedrības "FCC, Hochtief un ABC" pārstāvis Edmunds Zonbergs norādīja, ka līdz šim projekta realizācija rit pēc plāna un, lai arī sarežģījumi esot, darbus tas neietekmējot. 2013.gadā plānots pilnībā izbūvēt jaunu manevrēšanas ceļu E daļā, trešā perona pirmo kārtu un ziemeļu atledošanas laukumu.
Kopumā visu projektu plānots pabeigt 2015.gada vidū.
Kā ziņots, 2013.gada 1.maijā VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" sāka būvdarbu veikšanu projekta "Starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstība" ietvaros.
Projektu līdzfinansē Kohēzijas fonds 41 114 034 latu apmērā, savukārt 8 255 847 lati piešķirti no valsts budžeta.
Projekta mērķis ir paaugstināt gaisa ceļojumu drošības standartus, palielināt lidostas kapacitāti un vides apstākļus.
Rīga, 29.maijs, NOZARE.LV.
Foto: Ieva Lūka/ LETA