abc.lv skaitļos

Lietotāji online78
Aktīvie uzņēmumi25972
Nozares raksti1319
Ekspertu atbildes3041
Pēc lidostas rekonstrukcijas varēs apkalpot vairāk lidmašīnu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Pēc lidostas rekonstrukcijas varēs apkalpot vairāk lidmašīnu

Pēc lidostas rekonstrukcijas varēs apkalpot vairāk lidmašīnu
Pēc 81 miljonu latu vērtā VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" infrastruktūras uzlabošanas projekta realizācijas palielināsies lidmašīnu apkalpošanas kapacitāte, tāpat sliktu laika apstākļu situācijā lidmašīnas būs retāk jānovirza uz kaimiņvalstu lidostām, trešdien preses konferencē, iepazīstinot ar projekta realizāciju, norādīja par to atbildīgās amatpersonas.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzsvēra, ka šis ir būtisks notikums un vērienīgākā lidostas rekonstrukcija kopš tās uzcelšanas. Tas nodrošināšot lidostai iespēju paplašināties un drošāku pakalpojumu sniegšanu arī sliktas redzamības apstākļos. Tāpat lidmašīnas varēšot ātrāk manevrēt uz skrejceļa, kas samazinās pasažieriem gaidīšanas laiku līdz pacelšanās brīdim. Tāpat tas ļaus palielināt reisu skaitu, ko vēl vairāk stimulēšot arī jaunas pasažieru apkalpošanas piebūves projekta realizācija.

Lidostas valdes priekšsēdis Aldis Mūrnieks savukārt informēja, ka patlaban tiek pabeigta pasažieru piebūves tehniskā projekta izstrāde un šo projektu varētu realizēt divos gados. Īpaši šīs piebūves jaudas esot nepieciešamas sastrēgumstundās. Tās nepieciešamība aktualizēšoties arī pēc vērienīgā infrastruktūra projekta realizācijas, jo pašreizējo 30 lidmašīnu vietā stundā varēs apkalpot 45 lidmašīnas. Vienlaikus lidmašīnu "Airbus -380" lidosta, kā līdz šim, arī pēc rekonstrukcijas nevarēšot uzņemt, taču tas neesot projekta mērķis. Galvenais esot jaudas un drošības kritēriji, jo visu pārējo izmēru lidmašīnas lidosta jau varot uzņemt.

Gan Matīss, gan Mūrnieks atzina, ka attiecības un sarunu atmosfēra ar "airBaltic" ir uzlabojusies un tās kļuvušas konstruktīvākas, un tas esot svarīgi, ņemot vērā, ka lidsabiedrībai ir 63% īpatsvars lidostā. Lidosta bez "airBaltic" esot pavisam cita lidosta, uzsvēra amatpersonas, vienlaikus atzīstot, ka neviens cits "airBaltic" vietā nenāks, jo katra nacionālā lidsabiedrība vēlas centru veidot savā valstī, piemēram, "Finnair" Somijā.

Lai piesaistītu jaunus pārvadātājus un tiktu atvērti jauni galamērķi, sarunas ar potenciālajiem klientiem notiekot nepārtraukti. Īpaši ieinteresētība esot palielinājusies pēc valdības lēmuma piešķirt atlaides lidsabiedrībām, kuras ienāk lidostā, kā arī tām, kuras atklāj jaunus galamērķus. Tas arī ļaušot lidsabiedrībām piedāvāt pasažieriem konkurētspējīgākas cenas. Interesi par Rīgas lidostu no lidsabiedrību puses izjūtot kā Satiksmes ministrijā, tā lidostā. Vienlaikus konkrētāk iespējamos lidsabiedrību plānus amatpersonas atturējās komentēt, vien norādot, ka tuvākajā laikā tas taps zināms. Rīga esot interesanta daudziem, un lidsabiedrībām īpaši interesējot, kā patlaban lidostā jūtas tur strādājošās aviokompānijas.

Banner 280x280

Būvnieks, pilnsabiedrības "FCC, Hochtief un ABC" pārstāvis Edmunds Zonbergs norādīja, ka līdz šim projekta realizācija rit pēc plāna un, lai arī sarežģījumi esot, darbus tas neietekmējot. 2013.gadā plānots pilnībā izbūvēt jaunu manevrēšanas ceļu E daļā, trešā perona pirmo kārtu un ziemeļu atledošanas laukumu.

Kopumā visu projektu plānots pabeigt 2015.gada vidū.

Kā ziņots, 2013.gada 1.maijā VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" sāka būvdarbu veikšanu projekta "Starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstība" ietvaros.

Projektu līdzfinansē Kohēzijas fonds 41 114 034 latu apmērā, savukārt 8 255 847 lati piešķirti no valsts budžeta.

Projekta mērķis ir paaugstināt gaisa ceļojumu drošības standartus, palielināt lidostas kapacitāti un vides apstākļus.

Rīga, 29.maijs, NOZARE.LV.
Foto: Ieva Lūka/ LETA
 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Augšdaugavas novadā turpinās būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Svente–Lietuvas robeža (Subate) (P70) starp Ilūksti un Sventi (0,06.–12,22. km). Ieviesti plaši satiksmes ierobežojumi ar vairākiem pagaidu luksoforiem, un posma izbraukšanai jāplāno 45 minūtes, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Izstāsti Latvijai