abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Pie lidostas “Rīga” top Rail Baltica stacijas dzelzsbetona konstrukcijas un dzelzceļa estakādes pamati : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Pie lidostas “Rīga” top Rail Baltica stacijas dzelzsbetona konstrukcijas un dzelzceļa estakādes pamati

Pie lidostas “Rīga” top Rail Baltica stacijas dzelzsbetona konstrukcijas un dzelzceļa estakādes pamati

"Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecībā pie lidostas “Rīga”  pašlaik norit aktīva stacijas ēkas dzelzsbetona konstrukciju, estakādes pamatu un piebraucamo ceļu izbūves darbi. Šis būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un aviosatiksmes savienojuma centrs Baltijā.

Tiešais avio un dzelzceļa savienojums būs liels ieguvums Latvijai, kura doto pienesumu transporta, pasažieru un kravu plūsmās mēs redzēsim uzreiz pēc savienojuma pabeigšanas, un tā pozitīvo efektu ekonomikā un ceļošanas paradumos vislabāk izjutīsim ilgtermiņā,” uzsver satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs.

“"Rail Baltica" būvniecībā Latvijā ir panākts labs progress abās starptautiskajās stacijās, veiksmīgi turpinās projektēšanas darbi pārējos objektos,” atzinīgi novērtējot visu iesaistīto partneru ieguldījumu, skaidro "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “Šobrīd mūsu kā pasūtītāja galvenais uzdevums ir nodrošināt šo objektu savienojumu kopīgā satiksmes tīklā vienotā trasē.”

Divu gadu laikā kopš sākti būvdarbi paveikts būtisks darbu apjoms. Cilvēki jau pamanījuši izmaiņas, braucot uz lidostu pa jaunizbūvēto 840 metru garo ceļu, kas virzīts blakus Torņa ielai. Noslēdzoties "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras būvniecībai, ar vairākiem plašākiem pievadceļiem būs nodrošināta ērtāka piekļūšana gan uz lidostu, gan uz Rīgu. Nākotnē satiksme abos virzienos, savienojot Rīgas centru ar lidostu, tiks organizēta pa diviem jaunajiem ceļiem L1 un L2, veidojot lokveida kustību.

Banner 280x280 Banner 280x280

Šobrīd ir pabeigts darba apjoma ziņā viens no būtiskākajiem infrastruktūras būvniecības darbiem – dzelzceļa stacijas ēkas un līdzās esošo estakāžu 534 pāļu izbūve.  Tie ir savā ziņā unikāli, jo to pieprasa dzelzceļa infrastruktūra – jāiztur lielas slodzes. Tās rēķina, vilcienam traucoties ar lielāko šajā posmā pieļaujamo ātrumu 120 km/h. Tāpēc pāļi ir lielāki, nekā ierasts – estakādei tie ir 1180 mm diametrā un 33 metru dziļumā, lai sasniegtu nesošo dolomīta slāni, savukārt stacijas ēkas pamatu pāļi ir 1000 mm diametrā un pat 30 metru dziļumā. Ņemot vērā lidostas ‘’Rīga’’ apmeklētāju, darbinieku un apkārtnē strādājošo cilvēku labsajūtu, būvlaukumā tika izmantota nevis pāļu dzīšanas, bet gan urbšanas tehnoloģija.

Tuvojas noslēgumam arī bagāžas transportēšanas tuneļa izbūve, kas nākotnē savienos "Rail Baltica" dzelzceļa staciju ar lidostas “Rīga” jauno termināli. Ar konveijeru sistēmu pasažieru bagāžu caur tuneli droši transportēs abos virzienos, savienojot dzelzceļu ar aviosatiksmi. Šis ir pirmais no kopumā pieciem "Rail Baltica" izbūves posmiem šajā objektā, paredzot secīgu darbu izpildi, lai nodrošinātu lidostas darbības nepārtrauktību visā būvniecības laikā.

Jāpiebilst, ka visā būvlaukumā norit inženierkomunikāciju tīklu izbūve, kuru kopējais garums jau pārsniedz 40 km – kā attālums no Rīgas līdz Murjāņiem.

Šobrīd vairums darbu saistīti ar pazemes konstrukcijām un komunikāciju tīkliem, taču turpmāk, uzsākot stacijas ēkas karkasa un estakādes ar pasažieru platformām izbūvi, kļūs saskatāmas arī virszemes konstrukciju aprises. Būtisks darbu apjoms saistāms ar topošā P5 stāvlaukuma būvniecību un lidostas pievedceļu pārbūvi. Nākamā darbu posma ietvaros tiks veikta dzelzceļa estakāžu būvniecība no topošās stacijas gan virzienā uz Imantu līdz aviācijas angāram, gan virzienā uz Jaunmārupi.

Šī "Rail Baltica" projekta gaitā jāuzbūvē 4,5 km ātrgaitas dzelzceļa līnija, kas ietver gan estakādi, gan uzbērumu, gan ātrgaitas dzelzceļa staciju vairākos līmeņos ar daudzfunkcionālu, pasažieru ērtībām atbilstošu infrastruktūru.

Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras izbūvi pie lidostas Rīga veic starptautiska apvienība "B.S.L. Infra", kuru veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky AG" un Latvijas būvniecības uzņēmumi – SIA "Binders" un AS "LNK Industries".

"Rail Baltica" dzelzceļa stacija lidostā “Rīga” būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un aviosatiksmes savienojuma centrs Baltijā. Tiks izveidots moderns daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas būs savienots ar lidostas infrastruktūru un pasažieriem piedāvās jaunas mobilitātes iespējas un ērtības.

"Rail Baltica" dzelzceļa stacija un lidosta pēc lidostas jaunā termināļa būvniecības būs savienotas ar gājēju tiltu un skvēru. Lidostā pasažieri varēs nokļūt ne tikai ar starptautisko ātrvilcienu, kurš plānots četras reizes dienā, bet arī ar regulāri kursējošu reģionālās satiksmes vilcienu. "Rail Baltica" būvniecība Latvijā notiek pa posmiem, projektu plānots pabeigt 2030. gadā, pakāpeniski uzsākot dzelzceļa līnijas darbību.

Plašāk par "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecībā pie lidostas “Rīga”: https://edzl.lv/projekta-ieviesana/rail-baltica-stacija-lidosta-riga/informacija-par-projektu

Video (vizualizācija): "Rail Baltica" stacija Starptautiskajā lidostā "Rīga"

Vizuālie materiāli no būvdarbiem: https://failiem.lv/u/2rabg6wy7

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.