Piketā daži rīdzinieki pauž neapmierinātību ar RNP pakalpojumu kvalitāti
Protestētāji tur rokās plakātus ar aicinājumiem izbeigt darba interpretāciju un aprēķināt nepamatotus rēķinus. Uzņēmums arī tiek aicināts uzņemties atbildību par sabrukušajām ēkām un piemērot godīgu apsaimniekošanas maksu.
Atnākušie cilvēki savā starpā pārspriež, ar kādām, viņuprāt, netaisnībām ir sastapušies no apsaimniekotāju puses.
Pie cilvēkiem iznākuši arī RNP valdes locekļi, kuri uzklausa klātesošos un aicina doties iekšā uzņēmuma telpās, kur ir sapulcēti eksperti, kuri ir gatavi sniegt atbildes uz aktuālajiem jautājumiem.
Kā novēroja aģentūra LETA, tie, kuri ieradušies ar plakātiem, šos aicinājumu neņem vērā, savukārt tie, kuri ir ieradušies ar konkrētiem jautājumiem, dodas tālāk telpās, lai saņemtu atbildes.
Viens no piketētājiem, dzirdot aicinājumu doties iekšā, smēja, ka tur cilvēki tiks pacienāti ar kafiju un konjaku un, ārā iznākuši, mēģinās nomierināt pārējos, lai tie pārtrauktu protestu.
RNP valdes priekšsēdētājs Ivo Lecis žurnālistiem atzina, ka šāds pikets nav labākais veids, kā risināt sasāpējušos apsaimniekošanas jautājumus. Šis vairāk izskatās pēc politiķu mēģinājuma vairot savu popularitāti. Lai risinātu ar apsaimniekošanu saistītus jautājumus, ir paredzētas regulāras tikšanās. Lecis pauda, ka nav arī efektīvi, ka katrs iedzīvotājs nāk ar savu problēmu. Tā vietā labāka komunikācija ir ar namu vecākajiem vai namu iedzīvotāju pārstāvjiem, tādu lielākajā daļu namu esot. Iedzīvotāji nereti sūdzoties par problēmām, kas izriet no likumdošanas normām. Tomēr tie ir jautājumi, kurus RNP nevar risināt, jo katrai mājai nevar piemērot savu likumu.
Piketētāji vēlas, lai apsaimniekošanas maksa tiktu samazināta vismaz par 20%, tiktu nodrošināta ātrāka sūdzību izskatīšana un apsaimniekotāja reakcija uz tajās minētajiem faktiem.
Piketu bija pieteicis Rīgas domes deputāts Valdis Gavars (V), aicinot tajā piedalīties visus rīdziniekus, kurus neapmierina RNP pakalpojumu kvalitāte un kuri jūtas apkrāpti no RNP puses.
Kā ziņots, Valsts kontrole revīzijā RNP atklāja, ka dzīvokļu īpašnieki, maksājot par sava īpašuma pārvaldīšanu, ir seguši gandrīz visus ar māju pārvaldīšanu nesaistītos izdevumus.
Arī Rīgas domes Mājokļu un vides departaments norādījis uz RNP darbinieku nepietiekamu kompetenci, labas pārvaldības neievērošanu un vairākiem citiem pārkāpumiem.
LETA
Foto: Evija Trifanova/LETA