Pozitīva darba vide – darba produktivitātes un motivācijas palielināšana
Darba videi jeb apstākļiem, kuros ik dienu tiek veikti darba pienākumi, ir ne tikai liela ietekme uz darbinieku fizisko veselību un drošību, bet arī uz emocionālo noskaņojumu. Jo pozitīvāka un pretimnākošāka būs radītā darba vides atmosfēra, jo lielāka būs iespēja justies apmierinātam ar darba apstākļiem, saglabāt motivāciju un augstu produktivitāti darba pienākumu veikšanā.
Kas ir pozitīva darba vide?
Ar jēdzienu “pozitīva darba vide” tiek apzīmēta darba vietas atmosfēra uzņēmumā, kas veicina darbinieku labklājību un drošības sajūtu, kā arī karjeras izaugsmi un virzību uz profesionālo mērķu sasniegšanu.
Uzņēmumi var veikt plašu pasākumu kopumu, lai darbinieki uzņēmumā justos komfortabli un droši, sākot no vides labiekārtošanas līdz pasākumu atbalstīšanai darbinieku izaugsmei un korporatīvās darba kultūras pilnveidošanai.
Diemžēl darba vides atmosfēra nav objektīvi izmērāms rādītājs, jo katrs darbinieks darba vidi uztver subjektīvi, tādēļ darba vides atmosfēras pilnveidošana ir nebeidzams process, kurā liela loma ir empātiskai komunikācijai.
Kādēļ ir jādomā par darba vides uzlabošanu?
Diskomforts, stress, rutīna un emocionāla neapmierinātība veicina noguruma rašanos un koncentrēšanās spēju samazināšanos, veicot ikdienas darba pienākumus. Tādēļ darbs ražošanā, projektēšanā, programmēšanā un citās nozarēs, kur būtiska ir augsta motivācija, produktivitāte, spēja koncentrēties un pievērst uzmanību vissīkākajai detaļai, nevar iztikt bez pozitīvas darba vides izveidošanas un attīstīšanas uzņēmumā.
Pozitīva darba vide, kurā darbinieki jūtas komfortabli un motivēti veikt savu darbu, veicina arī savstarpēju sadarbību un uzlabo komandas darbu uzņēmuma īstermiņa un ilgtermiņa mērķu sasniegšanai. Tādējādi pozitīva darba vide ir noderīga ne tikai darba ņēmējiem, bet arī darba devējiem.
Kādi aspekti palīdz uzturēt pozitīvu darba vidi?
Darba vides atmosfēru veido daudzslāņains faktoru kopums – sākot no pārdomātas darba organizācijas, kolektīva saliedētības un skaidras amatu hierarhijas līdz darba vietas mēbeļu ergonomiskumam, biroja telpu optimālam apgaismojumam, troksnim vai gaisa temperatūrai. Tāpat darba vides atmosfēru ietekmē komunikācijas caurspīdīgums un dažādi uzņēmuma piedāvāti bonusi darbiniekiem, kas palīdz ikdienu padarīt ērtāku.