abc.lv skaitļos

Lietotāji online17
Aktīvie uzņēmumi26397
Nozares raksti2306
Ekspertu atbildes3041
Pret "Rail Baltica" pazemes tuneli Āgenskalnā iestājusies biedrība septembrī plāno iedzīvotāju lielsapulci : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Pret "Rail Baltica" pazemes tuneli Āgenskalnā iestājusies biedrība septembrī plāno iedzīvotāju lielsapulci

Pret "Rail Baltica" pazemes tuneli Āgenskalnā iestājusies biedrība septembrī plāno iedzīvotāju lielsapulci
Papildus nākamotrdien pie Ministru kabineta plānotajam piketam pret pazemes tuneļa izbūvi Āgenskalnā, kas paredzēts vienā no "Rail Baltica" trases variantiem, biedrība "Āgenskalns - mūsu mājas" septembrī plāno rīkot iedzīvotāju lielsapulci, lai pārrunātu projekta virzību, aģentūrai LETA pastāstīja biedrības vadītājs Ēriks Pūle.

Tā plānota 15.septembrī "Maritim Hotel" telpās. Sapulcē piedalīties aicināti satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V), Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR) un Eiropas Komisijas Latvijā vadītāja Inna Šteinbuka. Pūle pastāstīja, ka uz sapulci aicināti visi interesanti, bet īpaši piedalīties tiks uzrunāti āgenskalnieši. Plānots, ka sapulci varētu apmeklēt ap 600 iedzīvotāju.

Pūle skaidro, ka biedrība aktīvi iesaistās tieši pret urbtā tuneļa variantu Āgenskalnā un esot ar mieru akceptēt raktā tuneļa variantu. Biedrības būvinženieri aplēsuši, ka raktā tuneļa zem dzelzceļa izbūve varētu izmaksāt ap 82 miljoniem eiro. Biedrība arī uzrunājusi ģeoinženierus, lai noskaidrotu, ar kādiem paņēmieniem varētu tikt izbūvēts urbtais tunelis un cik tas varētu izmaksāt. Šo atzinumu biedrība varētu saņemt augustā, sacīja Pūle. Pagaidām biedrības būvinženieri lēš, ka urbtais tunelis varētu izmaksāt divreiz dārgāk nekā raktais.

Par noskaidroto 15.septembrī biedrība plāno informēt iedzīvotājus.

Jau vairākus mēnešus biedrība arī aktīvi vāc iedzīvotāju parakstus pret pazemes tuneļa izbūvi Āgenskalnā. Pašreiz esot savākti jau ap 3700 parakstu.

Banner 280x280 Banner 280x280

Kā ziņots, otrdien, 28.jūlijā, plkst.11 pie Ministru kabineta, Brīvības ielā 36, tiek plānots pikets pret pazemes tuneļa izbūvi Āgenskalnā, kas iekļauts vienā no "Rail Baltica" dzelzceļa trases variantiem. Paziņojums par piketu līdztekus ar aicinājumu piedalīties izvietots sociālā tīkla "Facebook" grupā "Labi dzīvot Āgenskalnā". Paziņojumi izvietoti arī pilsētvidē. Pikets likuma noteiktajā kārtībā pieteikts Rīgas domē, apstiprināja domes pārstāvis Uģis Vidauskis.

Āgenskalna iedzīvotāju domas par tuneli dalās. Daļa āgenskalniešu paudusi nosodījumu iecerei būvēt pazemes tuneli, un biedrība "Āgenskalns - mūsu mājas" solījusi aktīvi iestāties pret šiem plāniem. Parakstus pret tuneļa būvi gan šī biedrība vāc ne tikai Āgenskalnā, bet arī dažādos masu pasākumos, kuros piedalās iedzīvotāji arī no citiem Rīgas rajoniem. Piemēram, paraksti tika vākti arī 9.maijā pie tā dēvētā Uzvaras pieminekļa.

LETA arī ziņoja, ka, komentējot rezonansi ap iespējamo tuneli, pilnsabiedrības "RB Latvija" pārstāvis Neils Balgalis jūnija beigās LNT raidījumā "900 sekundes" pauda, ka pašreiz vēl nav skaidri noteikts, ka tunelis Āgenskalnā tik tiešām būs jābūvē. Viņš skaidroja, ka pašlaik vēl tiek vērtēti divi "Rail Baltica" izbūves varianti Rīgā, no kuriem viens ir pašreizējā sliežu ceļa izmantošana, bet otrs paredz tuneļa būvi. Balgalis norādīja, ka septembrī būs skaidrs, kurš variants tiks izraudzīts. Taču esot konstatēts, ka sliežu ceļš "ir ļoti neslikts", līdz ar to pastāv iespēja, ka tuneļa būvēšana nebūs nepieciešama.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. EK varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gada pavasarī tika iesniegts finansējuma pieprasījums EK, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Latvijā šī gada 15.martā noslēdzās "Rail Baltica" projekta sākotnējā sabiedriskā apspriešana. Vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības, īpaši Mārupes pašvaldība, jau iepriekš iebilduši un pauduši neapmierinātību saistībā ar "Rail Baltica" projektu. "Rail Baltica" trase 265 kilometru garumā stiepjas cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Bauskas, Olaines un Mārupes novadu un Rīgas pilsētas pašvaldību teritoriju. Patlaban tiek pētīti divi iespējamie trašu varianti. Projekts paredz dzelzceļa izbūvi līdz lidostai un multimodāla loģistikas centra izveidi Salaspilī.

Pašreiz Eiropas sliežu platuma "Rail Baltica" projekta pirmajai kārtai Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posmam no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai, intervijā aģentūrai LETA norādīja "Rail Baltica" projekta koordinējošās institūcijas - trīs Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" - valdes loceklis Edvīns Bērziņš.

Latvijas posma detalizētu tehnisko izpēti un ietekmes uz vidi novērtējumu veic pilnsabiedrība "RB Latvija". Līdz šā gada rudenim turpinās projekta izpētes darbi: lokālplānojumu izstrāde pašvaldībās. Septembrī un oktobrī plānots sabiedrībai parādīt lokālplānojumu projektus un tos apspriest tajās pašvaldībās, kuras skar "Rail Baltica" trase.

LETA

Foto: Edijs Pālens/LETA

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

KEM: Simts dienas līdz Baltijas sinhronizācijai ar Eiropas elektrotīklu

KEM: Simts dienas līdz Baltijas sinhronizācijai ar Eiropas elektrotīklu

Jau pēc simts dienām Baltijas valstis pabeigs savu vēsturisko pieslēgumu kontinentālās Eiropas elektrotīklam. Šis pagrieziena punkts, kas sasniegts, pateicoties Baltijas valstu vienotībai, ciešā saskaņā ar Eiropas Savienības redzējumu iezīmē kulmināciju ceļojumam, kas sākās 2009. gadā. 

Izstāsti Latvijai

BIOVIDE: Pielaiko telpu, māju, dārzu

BIOVIDE: Pielaiko telpu, māju, dārzu

BIOVIDE izbūves darbus veic jau 10 gadus. Jebkurai situācijai spēj atrast risinājumu. Augsti gruntsūdeņi vai šaura teritorija BIOVIDEI nav šķērslis.