Projektētājs: Juglas ielas rotācijas apļa problēma ir izpildījuma kvalitātē
"Apļa rādiuss atbilst jaunajiem Latvijas būvnormatīviem. Padomju laikā bija pierasts, ka var būvēt plašāk un izvērsties, taču jaunie būvnormatīvi ir līdzīgi kā Eiropā - viss ir mazliet šaurāk un saspiestāk, bet līdz ar to arī ekonomiski pamatotāk," norādīja Legzdiņš.
Viņš piebilda, ka konkrētajā zemesgabalā rotācijas apli nemaz nav bijis iespējams uzbūvēt plašāku, jo to ierobežoja apkārt esošie zemesgabali un ielu sarkanās līnijas.
Arī projektētais ceļu seguma "pīrāgs" un tajā izmantotie materiāli atbilst visiem būvnormatīviem, kā arī atbilst aplī paredzētajām slodzēm, norādīja Legzdiņš, piebilstot, ka projekts ir izgājis ekspertīzi un tajā nav konstatētas kļūdas.
"Problēmas ir būvdarbu izpildījuma kvalitātē, bet tās kontrole bija tieša Satiksmes departamenta izvirzītā tehniskā uzrauga atbildība," uzsvēra Legzdiņš.
Viņš piebilda, ka būtu jāņem visu ceļa segumu kārtu paraugi un jāpārbauda laboratorijā, lai noskaidrotu, kādi materiāli ir izmantoti, jāanalizē to nestspēja.
"Ir dzirdēts, ka Latvijas dolomīta šķembas ir neizturīgākas nekā Lietuvas dolomīta šķembas. Tas varētu būt arī viens no objektīviem iemesliem, kāpēc Lietuvā ceļi ir labāki nekā Latvijā," piebilda Legzdiņš.
Jau ziņots, ka ceļu būves uzņēmums SIA "Binders" uzskata par nepamatotu mēģinājumu skaidrot konstatētos asfalta segas un apmaļu bojājumus Juglas ielas rotācijas aplī tikai kā nekvalitatīvas būvniecības sekas, kā arī visu publisko atbildību prasīt tikai no būvkompānijas, kas uzbūvējusi apli atbilstoši projektam, izmantojot projektā noteiktos būvmateriālus, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Bindera" pārstāve Vita Noriņa.
Projektā paredzētais rotācijas apļa rādiuss ir pārāk mazs, skaidroja Noriņa, tāpēc smagais autotransports, iebraucot un izbraucot no tā, spiests braukt pa apmalēm vai stingri tām piespiežoties. Apļa mazā rādiusa dēļ smagais autotransports inerces šķērsvirziena spēka ietekmē savukārt atstāj graujošu ietekmi uz asfaltbetona segumu.
Pie Juglas ielas rotācijas apļa šodien tikās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks (SC), Satiksmes departamenta vadība un būvnieku pārstāvji no SIA "Binders", lai noskaidrotu, kāpēc tur ir sabojājies asfalta segums, lai arī remontdarbi notikuši pavisam nesen.
Pašvaldība ir saņēmusi iedzīvotāju sūdzības, ka pirms diviem gadiem ekspluatācijā nodotajā rotācijas aplī ir slikts braucamās daļas stāvoklis. Ievērojamus seguma bojājumus konstatējuši arī Rīgas domes Satiksmes departamenta speciālisti.
Baraņņiks uzsvēra, ka šādi gadījumi vairs nedrīkst atkārtoties un būvniecības firmai tiek dots ļoti konkrēts laiks rotācijas apļa defektu novēršanai - līdz maijam.
Labošanas darbi tiks sākti, tiklīdz nokusīs sniegs. Tiks veikta arī ekspertīze, lai noskaidrotu patiesos ceļu defektu iemeslus, un pēc tam pašvaldība spriedīs par tālāko rīcību.
Rotācijas apļa būvniecība tika pabeigta 2010.gada rudenī, tā projektēšanu veica pilnsabiedrība "Legzdiņš un BRD". Objektam līdz šī gada beigām ir noteikta būvniecības garantija, kas paredz remontdarbus veikt par būvnieku līdzekļiem.
Rīga, 4.marts, NOZARE.LV.
Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Publicēts: 04.03.2013