abc.lv skaitļos

Lietotāji online28
Aktīvie uzņēmumi25213
Nozares raksti1277
Ekspertu atbildes3041
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
{IMAGE}Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir valsts pārvaldes iestāde Ekonomikas ministrijas pārraudzībā, kas īsteno patērētāju tiesību un interešu aizsardzību. Galvenais dokuments, uz kura pamata darbojas Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, ir Patērētāju tiesību aizsardzības likums. Centra darbību reglamentē Patērētāju tiesību aizsardzības centra nolikums. PTAC izveidošana 1998. gada 17. martā Ministru kabinets nolēma uz Tirdzniecības un pakalpojumu kontroles bāzes izveidot Patērētāju tiesību aizsardzības centru (1998. gada 17. marta rīkojums Nr.128). Patērētāju tiesību aizsardzības centrs sāka darboties 1998.gada 1.maijā, lai īstenotu patērētāju tiesību aizsardzību, uzraugot preču tirdzniecību un pakalpojumu sniegšanu, tāpat nodrošinot patērētājiem nepieciešamo informāciju un palīdzot patērētājiem risināt radušos konfliktus. Nozīmīgs pavērsiens Patērētāju tiesību aizsardzības centra darbībā bija 2004. gada 1.maijā, līdz ar Latvijas iestāju Eiropas Savienībā, kas ietekmējusi patērētāju tiesību aizsardzības, tirgus uzraudzības, preču drošuma, kā arī atbilstības novērtēšanas politiku un likumdošanu Latvijā. Dalība Eiropas Savienībā ir pavērusi arī jaunas iespējas starptautiskai sadarbībai, nodrošinot un uzlabojot patērētāju tiesību aizsardzību Latvijā. Centra galvenās funkcijas: tirgus uzraudzība un kontrole nepārtikas preču (izņemot sadzīvē lietojamās ķīmiskās vielas un ķīmiskos produktus, medicīnas preces, zāles, veterinārās zāles, kosmētiskos un dzīvnieku kopšanas līdzekļus, kā arī farmaceitiskos un veterinārfarmaceitiskos produktus) tirdzniecībā un pakalpojumu sniegšanas jomā; par patērētāju tiesību pārkāpumiem saņemto patērētāju iesniegumu izskatīšana, palīdzības sniegšana patērētājiem konfliktu risināšanā ar ražotājiem, pārdevējiem vai pakalpojumu sniedzējiem, kā arī patērētāju likumīgo prasību izpildes pieprasīšana; juridiska rakstura palīdzības sniegšana patērētājiem jautājumos, kas skar viņu tiesības; patērētāju tiesību ievērošanas uzraudzība līgumu projektos un līgumos, ko patērētāji slēdz ar ražotājiem, pārdevējiem vai pakalpojuma sniedzējiem, kā arī normatīvajos aktos paredzēto darbību veikšana, lai ražotājs, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs izmainītu vai pārtrauktu pildīt līguma projekta vai līguma noteikumus, ja šajā dokumentā konstatēti netaisnīgi vai neskaidri noteikumi; pārtikas un nepārtikas preču svara un mēra pareizas noteikšanas, kā arī pirkuma samaksas pareizas aprēķināšanas uzraudzība. uzraudzīt tirgū reglamentētajā sfērā piedāvāto mērīšanas līdzekļu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, veikt lietošanā nodoto mērīšanas līdzekļu valsts metroloģisko uzraudzību, veikt fasēto preču metroloģisko kontroli. PTAC kontakti: Rīgā K. Valdemāra iela 157, LV - 1013 e-pasts: ptac@ptac.gov.lv Patērētāju konsultāciju un sūdzību departaments (tel. 67212688); Patērētāju pieņemšanas laiki: Pirmdienās 13.00 - 16.30 Otrdienās 13.00 - 16.30 Trešdienās 9.00 – 12.30 Ceturtdienās 13.00 - 16.30 Piektdienās 9.00 - 12.30 PTAC reģionālās pārvaldes: Liepājā Adrese: Peldu ielā 5, Liepāja, LV-3401 Tālrunis: 3428030 Pieņemšanas laiki: Pirmdienās 9.00 - 12.00 _ 12.30 - 17.00 Trešdienās 9.00 - 12.00 _ 12.30 - 17.00 Piektdienās 9.00 - 12.00 Ventspilī Adrese: Andreja ielā 7, Ventspils, LV-3601 Tālrunis/fakss: 3607582 Pieņemšanas laiki: Pirmdienās 8.30 - 12.00 Trešdienās 8.30 - 12.00 _ 12.30 - 17.00 Piektdienās 8.30 -12.30 _ 12.30 - 17.00 Daugavpilī Adrese: Rīgas ielā 54a, Daugavpils, LV - 5403 Tālrunis/fakss: 5427099 Pieņemšanas laiki: Pirmdienās 8.30 - 12.00 _ 12.30 - 18.00 Trešdienās 8.30 - 12.00 _ 12.30 - 17.00 Piektdienās 8.30 - 12.00 Sakarā ar straujo darba apjoma pieaugumu PTAC sazvanīt ir grūti, tāpēc, ja nepieciešama palīdzība, vislabāk ir rakstīt elektronisku vēstuli vai ierasties personīgi pieņemšanas laikos. Uz elektronisku vēstuli PTAC cenšas atbildēt pēc iespējas ātrāk, sarežģītākos jautājumus atbildi var nākties gaidīt līdz divām nedēļām. AVOTS: WWW.PTAC.GOV.LV un PTAC {ABC_NEXT_ARTICLE ID=ka_cinities_ar_halturetajiem TEXT=[Lasi par to, ko darīt, ja būvmateriālu piegādātājs vai remontētājs pieļauj brāķi]}
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai