"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas intermodālā kravu loģistikas centra plānu izstrādās "Savant"
Paredzamā līgumcena ir 564 707 eiro.
Konkursā kopumā iesniegti divi pieteikumi, un izvēles kritērijs bija saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums. Kā iepirkuma izvēles procedūras veids izmantots slēgts konkurss.
Kā skaidro Satiksmes ministrijā, iepirkuma mērķis ir veikt izpēti par "RailBaltica" dzelzceļa līnijas intermodālā kravu loģistikas centra Latvijā detalizēta darbības projekta izstrādi saistībā ar kopējo loģistikas sistēmu Latvijā, trīs Baltijas valstīs un Baltijas jūras reģionā. Tāpat esot jāņem vērā sasaiste ar globālo loģistikas ķēžu kravu plūsmām. Izpēte esot nepieciešama, lai pieņemtu lēmumus par loģistikas centru termināļu perspektīvo atrašanās vietu valsts transporta tīklā, kā arī plānojot publiskā sektora investīcijas šādas infrastruktūras attīstībai ilgtermiņā.
Kompānija "Savant" pērn strādājusi ar 1 316 688 eiro apgrozījumu un 32 030 eiro peļņu. Tā reģistrēta 2007.gadā, un 60% daļu pieder Lielbritānijas uzņēmumam "Aecom Europe Holdings Limited" un 40% - SIA "K&K Projects".
Kompānijas ziņojumā skaidrots, ka arī nākamajā darbības gadā uzņēmums plānojis strādāt ar peļņu. Vienlaikus gan uzsvērts, ka, neskatoties uz peļņu, pašu kapitāls ir negatīvs. Maksātnespējas process uzņēmumam gan nedraudot, jo viens no lielākajiem uzņēmuma kreditoriem ir mātesuzņēmums "Aecomn Europe Holdings Limited", un šīs esot īstermiņa grūtības.
Vadības ziņojumā teikts, ka pērn sniegti pakalpojumi nozīmīgos projektos, piemēram, "Z Towers" Rīgā, "Barclays IT Centra" paplašināšanā Viļņā un "Microsoft" biroju renovācijā Oslo, kā arī pētīts "Rail Baltica" Lietuvas dzelzceļš.
Kompānijas pamatdarbība ir saistīta ar profesionālo pakalpojumu sniegšanu un celtniecības menedžmentu ēku celtniecības un rekonstrukcijas periodā.
"Aecom" vairākkārt ir iesaistījusies "Rail Baltica" projektā. Tā iepriekšējā izpētes posmā 2010.un 2011.gadā tika veikta projekta - jaunas 1435 milimetru dzelzceļa līnijas būvniecības - priekšizpēte "Tehniski ekonomiskais pamatojums par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līniju Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ("Rail Baltica" koridors)". Priekšizpēti pēc trīs valstu - Igaunijas, Latvijas un Lietuvas - pasūtījuma veica "Aecom Ltd." Priekšizpētes gala ziņojumā norādīts, ka jaunas 1435 milimetru sliežu platuma līnijas būvniecība, kas savienotu trīs Baltijas valstis ar Poliju un pārējām Eiropas valstīm, ir sociālekonomiski pamatota. Izpētes rezultātā tika noteikts iespējamais dzelzceļa līnijas novietojuma koridors.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts. Tā mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, izbūvējot jaunu 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līniju Baltijas valstīs. Ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi tas savienos metropoles - Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni. 2025.gadā paredzēts atklāt "Rail Baltica" savienojumu Tallina-Rīga-Kauņa, bet 2030. gadā - savienojumu ar Varšavu. Kopējās "Rail Baltica" projekta izmaksas paredzētas 3,7 miljardi eiro, projekta izmaksas Latvijā pēc iepriekšējās izpētes paredzētas 1,3 miljardu eiro apmērā.
LETA
Foto: Ieva Lūka/LETA