"Rail Baltica" pamattrases būvdarbu uzraudzības konkursā pieteikušies Vācijas, Spānijas, Itālijas un Francijas uzņēmumi
Starptautiskā konkursā "Rail Baltica" pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem pieteikumus iesnieguši četri starptautiski atzīti inženieruzņēmumi no četrām valstīm - Vācijas, Spānijas, Itālijas un Francijas. Visiem pretendentiem ir ilggadīga pieredze būvniecības un inženieruzraudzības darbu veikšanā. Konkursā ir nodrošināta spēcīga konkurence, kas ļaus izvēlēties kvalitātes un izmaksu ziņā labāko piedāvājumu.
Konkursā par "Rail Baltica" pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem pieteikumus iesnieguši šādi uzņēmumi:
- "DB Bahnbau Gruppe" GmbH (Vācija);
- "Italferr" S.p.A. (Itālija);
- "SYSTRA" S.A. (Francija);
- "Tecnica y Proyectos" S.A. (TYPSA) (Spānija).
"Rail Baltica" projekta īstenotāja Latvijā – uzņēmuma "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris: „Esam gandarīti, ka starptautiski atzīti inženieruzraudzības uzņēmumi ir gatavi kļūt par mūsu partneriem "Rail Baltica" realizācijā Latvijas teritorijā. Konkursa pirmā kārta apliecina arī to, ka stratēģija būvdarbu un inženieruzraudzības iepirkumu konkursu organizēšanā ir pareiza un nozares pārstāvju akceptēta. Nešaubos, ka komandas ir labi sagatavojušās un veselīga konkurence ļaus darbam piesaistīt labāko no labākajiem, nodrošināt augstākās kvalitātes būvdarbu uzraudzību un FIDIC līguma vadību būvdarbu laikā.”
“"Rail Baltica" dzelzceļa trases būvniecība Latvijā vairāk nekā 200 km garumā pēc pāris gadiem būs iespējams apjomīgākā būvniecība Latvijas vēsturē. Lai spētu laikus un atbilstoši augstiem kvalitātes standartiem īstenot Rail Baltica, projekta īstenotāji, augstas raudzes būvuzraugs un būvnieks strādās ciešā partnerībā,” uzsver K. Vingris.
Inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu „"Rail Baltica" pamattrases būvdarbi Latvijā”. Tādējādi tiks izveidota būvdarbu un to uzraudzības komanda, lai nodrošinātu savlaicīgu būvdarbu veikšanu Latvijā ārpus Rīgas robežām un sekmīgi uzsāktu pamattrases būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē atbilstoši trases posmu gatavībai.
Jau ziņots, ka "Eiropas Dzelzceļa līnijas" pērn 17. decembrī izsludināja starptautisku konkursu "Rail Baltica" pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem. FIDIC konkursa procedūras iepirkuma priekšmets ir inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu nodrošināšana "Rail Baltica" pamattrases infrastruktūras būvdarbiem Latvijā ārpus Rīgas robežām. Kandidātam jābūt ar ilggadēju pieredzi dzelzceļu un citas inženierinfrastruktūras būvuzraudzībā un FIDIC līgumu vadībā.
Konkurss norisinās divos posmos: pirmajā notiks kandidātu atlase, bet otrajā – pretendentu iesniegto sākotnējo piedāvājumu novērtēšana un, ja nepieciešams, sarunas, galīgo piedāvājumu iesniegšana un iepirkuma līguma slēgšana. Otro kārtu plānots izsludināt 2022. gada maijā. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots noslēgt 2022. gada septembrī.
"Rail Baltica" dzelzceļa trase Latvijā stiepjas aptuveni 260 km garumā, sākoties pie Lietuvas – Latvijas robežas un turpinās caur 10 pašvaldību teritoriju: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, galvaspilsētu Rīgu, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu.
"Rail Baltica" projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.