"Rail Baltica" pirmo dzelzceļa apakšsistēmu novērtējumu veiks Itālijas uzņēmums "Rina Services"
Rīga, 13.febr., LETA. Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes dzelzceļa apakšsistēmu novērtēšanu jeb verifikāciju būvprojektā, sniedzot atzinumu par dzelzceļa sistēmu atbilstību Eiropas dzelzceļa savstarpējās izmantojamības prasībām, veiks Itālijas uzņēmums "Rina Services S.p.A.", aģentūru LETA informēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.
Kopējā līguma summa ir 50 800 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Iepirkums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta projekta "Eiropas standarta platuma 1435 milimetru (mm) dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" finanšu līdzekļiem.
"Rail Baltica" starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojekta izstrāde ir pirmais sāktais projektēšanas darbs "Rail Baltica" izveidei Latvijā. Pēc projektēšanas tiks veikta obligātā procedūra - Eiropas dzelzceļa sistēmas savstarpējās izmantojamības verifikācija.
"Būvējot jaunu, Eiropas standarta platumam atbilstošu dzelzceļa infrastruktūru, piemēro Eiropas standartus un savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas. Šīs prasības obligāti ir jāievēro, lai varētu pieņemt ekspluatācijā jauno dzelzceļa infrastruktūru un tā iekļautos Eiropas dzelzceļa sistēmā, nodrošinot drošu un nepārtrauktu vilcienu satiksmi. Prasības attiecināmas uz "Rail Baltica", jo tas ir dzelzceļa transporta projekts, kurā paredzēts Baltijas valstīs izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 mm - dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā," skaidroja "Eiropas dzelzceļa līniju" Projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris.
Konkursa uzvarētājs "Rina Services S.p.A." veiks visas apakšsistēmas verificēšanu projektēšanas posmam. Darbu plānots sākt tiklīdz no projektētāja "Prosiv" būs saņemts pilnībā pabeigts būvprojekts, bet pabeigt plānots līdz ar projektēšanas posma noslēgumu, kas paredzēts šā gada novembrī.
"Eiropas dzelzceļa līnijas", kas ir "Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā, pērn 25.augustā izsludināja atklātu konkursu verificēšanas pakalpojuma iepirkumam ar sākotnēji noteikto piedāvājumu iesniegšanas termiņu līdz 27.augustam, bet tas pēc vairāku pretendentu lūguma tika pagarināts līdz 17.septembrim. Piedāvājumus iesniedza septiņi pretendenti. Pēc iesniegto dokumentu pārbaudes un izziņu pieprasīšanas no pretendenta līguma slēgšanas tiesības tika piešķirtas "Rina Services S.p.A.", kas strādā 65 valstīs. Uzņēmumam ir pieredze vairāk nekā 700 dzelzceļa līniju, vilcienu un metro projektos.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.