"Rail Baltica" posma caur Rīgu būvprojektēšanu par 12,989 miljoniem eiro veiks Spānijas konsorcijs
Rīga, 10.maijs, LETA. Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" posma caur Rīgu būvprojektēšanu un autoruzraudzību par 12,989 miljoniem eiro veiks Spānijas konsorcijs, kas sastāv no "IDOM Consulting, engineering, architecture" (IDOM) un INECO, aģentūru LETA informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji.
Uzvarētāja piedāvājuma summa ir 12 989 200 eiro un to iesniedza divu spāņu uzņēmumu konsorcijs. Plānots, ka līgumu ar uzvarētāju parakstīs šī gada jūnijā pēc nepieciešamo procedūru noslēgšanas, tai skaitā desmit dienu nogaidīšanas perioda.
Šis ātrgaitas dzelzceļa posms ir 56 kilometrus garš un sastāv no trim apakšposmiem: Upeslejas-Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns-Imanta un Starptautiskā lidosta "Rīga"-Misas upe.
Piegādātājam 24 mēnešu laikā būs jāveic trases apsekošana, vērtību inženierijas izpēte, jāizstrādā būvprojekta pamatrisinājumi un detalizētais būvprojekts. Turklāt piegādātājam tiks uzticēta autoruzraudzība dzelzceļa posmam Rīgā būvniecības fāzes laikā pēc būvprojekta pabeigšanas.
IDOM ir vairāk nekā 20 gadu pieredze parasto un ātrgaitas dzelzceļu projektēšanā Eiropā, ASV, Tuvajos austrumos un Āfrikā. Nesen uzņēmums piedalījās ātrgaitas projektos Spānijā, Polijā un Zviedrijā. IDOM nodarbina 3 500 cilvēku 45 birojos visā pasaulē. Līdzīgi INECO jau 50 gadus strādā transporta inženierijas un konsultāciju jomā, tajā skaitā uzņēmumam ir vairāk nekā 20 gadu pieredze ātrgaitas dzelzceļa nozarē. Uzņēmums darbojas vairāk nekā 50 valstīs un nodarbina 3000 profesionāļu komandu. INECO piedalās arī "High Speed 2" projektā Apvienotajā Karalistē kā viens no piegādātājiem, kas sagatavo sākotnējos projektus.
Lai sagatavotos projektēšanas aktivitātēm Rīgā, 7.maijā "RB Rail" sadarbībā ar "Rail Baltica" nacionālo ieviesēju SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" un Satiksmes ministriju iedibināja ceturkšņa sadarbības formātu ar Rīgas nevalstiskajām un apkaimju organizācijām. Ceturkšņa tikšanos mērķis ir nodrošināt atklātu informācijas apmaiņas platformu sabiedrības un projekta ieviesēju starpā. Sadarbība plānota tādos jautājumos kā lietotājam draudzīgu šķērsojumu nodrošināšana pāri jaunajai dzelzceļa līnijai, "Rail Baltica" infrastruktūras drošība un pieejamība, rūpes par vēsturisko mantojumu, kā arī sasaistes veidošana ar Rīgas pašvaldības plāniem. Turklāt šī gada 31.maijā satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) vadībā tiks uzsāktas regulāras koordinācijas sanāksmes ar 15 pašvaldībām, kuras šķērsos "Rail Baltica" līnija Latvijā.
Kopumā Baltijas valstīs izsludinātas septiņas no 11 iepirkuma procedūrām "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pamattrases detalizēto būvprojektu izstrādei, kas veido 57% no visa sliežu ceļa garuma. Igaunijā iepirkumi izsludināti visiem dzelzceļa līnijas posmiem, kas ietver posmu no Latvijas/Igaunijas robežas līdz Tallinai, un šī gada martā parakstīts pirmais būvprojektēšanas līgums.
Latvijā procesā ir divi no četriem iepirkumiem tai skaitā centrālajā posmā ap Rīgu, kā arī jūnijā ir plānots izsludināt iepirkumus par projektēšanu posmos līdz Latvijas/Igaunijas un Latvijas/Lietuvas robežai. Arī Lietuvā izsludināti divi no četriem iepirkumiem, kas attiecas uz posmiem no Kauņas līdz Lietuvas/Latvijas robežai. Šī gada aprīlī tika parakstīts pirmais būvprojektēšanas līgums posmam no Kauņas līdz Ramīgalai.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.