"Rail Baltica" projekta ieviesēji informēs par pērn paveikto
Rīga, 23.janv., LETA. Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" un dzelzceļa projekta "Rail Baltica" nacionālo ieviesēju pārstāvji šodien informēs par pagājušā gadā paveikto un šogad plānoto, aģentūru LETA informēja "Rail Baltica" pārstāve Līva Biseniece.
Preses konferencē piedalīsies "RB Rail" pagaidu izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Igns Degutis, "Rail Baltica Estonia" izpilddirektore Rīa Sillave, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes loceklis Andris Linužs un "Lietuvos geležinkeliai Rail Baltica" Koordinācijas departamenta direktors Arenijus Jackus.
Pasākumā tiks prezentēti pagājušajā gadā sasniegtie mērķi un projekta progress Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Turklāt uzņēmumu pārstāvji informēs par 2019.gadā plānoto, tai skaitā galvenajām aktivitātēm, nākamo 12 mēnešu laikā katrā valstī un projektā kopumā, kas saistītas ar projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un iepirkumiem.
Konferences tiešraide būs pieejama "Rail Baltica" projekta mājaslapā http://www.railbaltica.org. Preses konferences laikā Baltijas un starptautisko mediju pārstāvji aicināti uzdot savus jautājumus tiešsaistē, izmantojot digitālo platformu "Sli.do".
Preses konference norisināsies plkst.12 Tallinā, Laikmaa ielā 15, ES Mājā, .
Jau ziņots, ka "RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.