abc.lv skaitļos

Lietotāji online16
Aktīvie uzņēmumi26397
Nozares raksti2306
Ekspertu atbildes3041
"Rail Baltica" projektā neprognozē lielu tiesāšanās lietu skaitu ar zemes īpašniekiem : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

"Rail Baltica" projektā neprognozē lielu tiesāšanās lietu skaitu ar zemes īpašniekiem

"Rail Baltica" projektā neprognozē lielu tiesāšanās lietu skaitu ar zemes īpašniekiem
Eiropas sliežu platuma "Rail Baltica" projektā tiesāšanās lietu ar zemes īpašniekiem, kuru teritoriju trase tieši vai netieši skars, varētu būt maz vai nemaz un pretēja varianta prognozes pašreizējā brīdī ir tikai spekulācijas, intervijā aģentūrai LETA norāda "Rail Baltica" projekta koordinējošās institūcijas - trīs Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" - valdes loceklis Edvīns Bērziņš.

Viņš skaidro, ka ir dažādi subjektīvi viedokļi, taču svarīgi esot izveidot normatīvo bāzi, lai var adekvāti kompensēt zaudējumus īpašniekiem, kuru īpašumi tiek skarti gan tieši, gan netieši. Jautājums gan esot, kādi būs konkrētie kompensācijas mehānismi. Uz to katrai no trim Baltijas valstīm esot jāatbild atsevišķi, ņemot vērā normatīvo regulējumu. "Valstīm ir jāiesniedz kopuzņēmumam padarītie mājasdarbi. Šis uzdevums - attiecīgās normatīvās bāzes pilnveide - ir viens no tiem, ko nevar izdarīt kopuzņēmums "RB Rail". To var izdarīt valsts, un tas ir vienkārši jāizdara," skaidro Bērziņš.

Viņš esot interesējies par pārrobežu projektiem, kas notiek Austrijā, Itālijā, Francijā un Vācijā, un secinājis, ka galvenais valstij ir korekti vienoties par kompensāciju apmēru. "Latvijas problēma varētu būt tā, ka nav lielas pieredzes šajā jomā. Manis nosauktajās valstīs tādi projekti jau ir bijuši, un cilvēki vairs neuztraucas, jo viņi ir pārliecināti par godīgu atlīdzību. Daži pat priecājas, ka varēs ko savā dzīvē veiksmīgi pamainīt. Ceru, ka tiesāšanos būs maz vai vispār nebūs," skaidro kopuzņēmuma pārstāvis. Viņam par to esot pārliecība, jo arī "Latvijas Dzelzceļam" (LDz) esot bijuši vairāki projekti, kuri ir skāruši privātpersonu intereses, un līdz šim nav bijuši gadījumi, kuros būtu tiesājušies. Ir gan pārnestas dzīvojamās mājas, gan uzceltas jaunas.

Kā ziņots, 10.jūlijā Eiropas Savienības dalībvalstis apstiprināja projektu sarakstu, kuriem piešķirams finansējums saskaņā ar Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu, tostarp arī "Rail Baltica" projektam.

Latvijā šī gada 15.martā noslēdzās "Rail Baltica" projekta sākotnējā sabiedriskā apspriešana. Vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības, īpaši Mārupes pašvaldība, jau iepriekš iebilduši un pauduši neapmierinātību saistībā ar "Rail Baltica" projektu. "Rail Baltica" trase 265 kilometru garumā stiepjas cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Bauskas, Olaines un Mārupes novadu un Rīgas pilsētas pašvaldību teritoriju. Patlaban tiek pētīti divi iespējamie trašu varianti. Projekts paredz dzelzceļa izbūvi līdz lidostai un multimodāla loģistikas centra izveidi Salaspilī.

Banner 280x280 Banner 280x280

Latvijas posma detalizētu tehnisko izpēti un ietekmes uz vidi novērtējumu veic pilnsabiedrība "RB Latvija". Līdz šā gada rudenim turpinās projekta izpētes darbi: lokālplānojumu izstrāde pašvaldībās. Septembrī un oktobrī plānots sabiedrībai parādīt lokālplānojumu projektus un tos apspriest tajās pašvaldībās, kuras skar "Rail Baltica" trase.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas varētu izmaksāt 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. 2015.gada pavasarī tika iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

LETA

Foto: Stock.XCHNG

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

KEM: Simts dienas līdz Baltijas sinhronizācijai ar Eiropas elektrotīklu

KEM: Simts dienas līdz Baltijas sinhronizācijai ar Eiropas elektrotīklu

Jau pēc simts dienām Baltijas valstis pabeigs savu vēsturisko pieslēgumu kontinentālās Eiropas elektrotīklam. Šis pagrieziena punkts, kas sasniegts, pateicoties Baltijas valstu vienotībai, ciešā saskaņā ar Eiropas Savienības redzējumu iezīmē kulmināciju ceļojumam, kas sākās 2009. gadā. 

Izstāsti Latvijai

BIOVIDE: Pielaiko telpu, māju, dārzu

BIOVIDE: Pielaiko telpu, māju, dārzu

BIOVIDE izbūves darbus veic jau 10 gadus. Jebkurai situācijai spēj atrast risinājumu. Augsti gruntsūdeņi vai šaura teritorija BIOVIDEI nav šķērslis.