abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26458
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
"Rail Baltica" projektā pie lidostas Rīga pabeigta unikālu urbpāļu izbūve : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

"Rail Baltica" projektā pie lidostas Rīga pabeigta unikālu urbpāļu izbūve

"Rail Baltica" projektā pie lidostas Rīga pabeigta unikālu urbpāļu izbūve

Īstenojot "Rail Baltica" projektu, lidostā Rīga noslēdzies būtisks infrastruktūras būvniecības posms – pabeigta dzelzceļa stacijas ēkas un līdzās esošo estakāžu pāļu izbūve. Tie kalpos kā stingrs pamats pirmā ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izbūvei Baltijā. Topošajai "Rail Baltica" stacijai un estakādei pie lidostas Rīga  kopumā izbūvēti 534 pāļi.

Pa estakādi, uzbērumu un pārvadiem nākotnē kursēs ātrgaitas vilciens starp lidostas staciju un Rīgas centru, veidojot savienojumu ar Baltiju un visu Eiropu. Tā būs Latvijā unikāla būve, paceļot 4.5 kilometrus garu sliežu ceļu virs zemes, lai netraucētu auto satiksmi uz lidostu. Konkrētajā zonā pie lidostas sliedes pacelsies 13 metrus virs zemes. Arī izteiksmīgais jaunās "Rail Baltica" stacijas ēkas siluets sliesies augstu virs zemes.

“"Rail Baltica" būvniecībā Latvijā ir labs progress - aktīvi būvdarbi notiek abās starptautiskajās stacijās, kas ātrgaitas dzelzceļa līnijā ir inženiertehniski sarežģītākās būves un infrastruktūras kopums,” skaidro "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “"Rail Baltica" lidostas stacija organiski iekļausies topošajā RIX Airport City un dzelzceļa stacijas izvietojums uz estakādes nodrošinās drošu un ērtu gājēju, velosipēdistu un transportlīdzekļu kustību.”

Topošajai stacijai un estakādei izbūvēt 534 pāļi. Pāļi ir savā ziņā unikāli, jo to pieprasa dzelzceļa infrastruktūra — tiem jāiztur lielas slodzes, kas rēķinātas gan vilcienam traucoties ar lidostas posmā lielāko pieļaujamo ātrumu 120 km/h, gan stacijas zonā radot papildu slodzi bremzējot un ieskrienoties. Tāpēc pāļi ir lielāki nekā ierasts - estakādei tie ir 1180 mm diametrā un 33 metru dziļumā, lai sasniegtu stabilu dolomīta slāni, stacijas ēkas pamatu pāļi ir 1000 mm diametrā un līdz pat 30 metru dziļumam.

Banner 280x280 Banner 280x280

"Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūvi pie lidostas Rīga veic starptautiska apvienība "B.S.L. Infra", kuru veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky" AG un Latvijas būvniecības uzņēmumi – SIA "Binders" un AS "LNK Industries".

Ņemot vērā lidostas Rīga apmeklētāju, darbinieku un apkārtnē strādājošo cilvēku labsajūtu, būvlaukumā tika izmantota nevis pāļu dzīšanas, bet gan urbšanas un betonēšanas tehnika, kuru nozarē pazīst kā Kelly-Casing tehnoloģiju. Veicot darbus pēc šīs tehnoloģijas, būvniecības procesa sākumā tiek uzstādīta apvalkcaurule (iespiežot un rotējot), kam seko grunts urbšana. Tādējādi ievērojami samazinās troksnis un vibrācijas, salīdzinot ar klasisko pāļu dzīšanu. Sasniedzot projektējamo atzīmi, urbumā tiek ievietots stiegrojuma karkass, kam seko betonēšanas darbi. Pēc tam apvalkcaurule tiek izvilkta no zemes, un masīvs pālis atbilstīgi projektētajai stiprības klasei var droši balstīt nesošās konstrukcijas.

"Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves darbi lidostā Rīga sadalīti vairākos posmos un tiek veikti secīgi. Vispirms tiks būvētas stacijas ēkas būvkonstrukcijas trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru, kam sekos estakādes būvkonstrukcijas izbūve Rīgas un Jaunmārupes virzienos. Kā nākamais darbu posms būs stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi, kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas, notiks iekšējā apdare un labiekārtošana. Pēc tam sekos uzbēruma uz Rīgu izbūve un sliežu būvniecība.

Plašāk par "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūvi: https://edzl.lv/projekta-ieviesana/rail-baltica-stacija-lidosta-riga/informacija-par-projektu

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.