abc.lv skaitļos

Lietotāji online61
Aktīvie uzņēmumi26736
Nozares raksti2320
Ekspertu atbildes3041
Rail Baltica Salaspils Intermodālā loģistikas centra projektēšanā saņemtas visas būvatļaujas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Rail Baltica Salaspils Intermodālā loģistikas centra projektēšanā saņemtas visas būvatļaujas

Rail Baltica Salaspils Intermodālā loģistikas centra projektēšanā saņemtas visas būvatļaujas

Topošajam Salaspils Intermodālajam loģistikas centram (SILC), kuram Rail Baltica projektā ir stratēģiski un ekonomiski svarīga nozīme, izsniegtas visas būvatļaujas un Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā saskaņots būvprojekts minimālajā sastāvā.

„Lai Rail Baltica projekta infrastruktūra izpildītu TEN-T pamattīkla funkcionālās prasības, papildus starptautiskajai un reģionālajai pasažieru satiksmei plānota moderna kravu apstrādes infrastruktūra, nodrošinot ērtu kravu pārkraušanu starp dažādiem transporta veidiem. Tādējādi Rail Baltica ekonomiskais koridors veidotu tūlītējus ieņēmumus un sniegtu ieguldījumu tautsaimniecībā. Tāpat svarīgs aspekts, ka pašreizējie ģeopolitiskie apstākļi liek nodrošināt Latvijas un Baltijas savienojamību ar Rietumeiropu, drošu un ātru kravu plūsmu ziemeļu-dienvidu virzienā,” skaidro Rail Baltica ieviesēja Latvijā – uzņēmuma "Eiropas Dzelzceļa līnijas" – valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

SILC paredzēts kā būtisks kravu apstrādes punkts, kas nodrošinās gan dzelzceļa, gan autotransporta kravu apstrādi. Tas atradīsies netālu no Salaspils un būs galvenais Eiropas platuma sliežu dzelzceļa kravu apstrādes centrs Latvijā.

SILC vieta izvēlēta Salaspils novadā, jo tā nodrošina ērtu savienojumu ar esošo 1520mm un jauno 1435mm platuma dzelzceļa sistēmu, kā arī atrodas valsts nozīmes autoceļu A6, A4 un P5 krustpunktā. SILC atradīsies 15 minūšu attālumā no Šķirotavas stacijas – vadošā 1520mm sliežu platuma dzelzceļa kravu apstrādes centra Latvijā un nepilnas stundas brauciena attālumā no Rīgas brīvostas – lielākās konteineru ostas Baltijas valstīs. Tāpat tā priekšrocības ir netālu esošais dzelzceļa pieturas punkts “Saulkalne”, apvidū jau šobrīd attīstīta rūpniecība un loģistika, tuvumā esošās zemā, vidējā un augstsprieguma elektrības pārvades līnijas, gāzes infrastruktūra, kā arī SILC apkārtnē pieejamās teritorijas Salaspils un Ogres novados turpmākai rūpniecības un loģistikas uzņēmumu attīstībai.

Banner 280x280

SILC teritorijā paredzēta konteinerizēto kravu apstrāde, to īstermiņa uzglabāšana, pārkraušana (gan starp 1435mm un 1520mm platuma sliežu sastāviem, gan no dzelzceļa uz autotransportu), kā arī kravas auto puspiekabju (angļu val. – “piggy-back”) apstrāde un turpmāki pārvadājumi specializētajos vilcienu vagonos. SILC tiek projektēta tāda nepieciešamā infrastruktūra kā dzelzceļš, arī pievedceļi un vagonu apstrādes parks,  konteineru apstrādes un uzglabāšanas zonas, puspiekabju pārvadājumu nodrošināšanai nepieciešamās apstrādes zonas, pagaidu stāvvietas kravas autotransportam, administratīvās un funkcionālās ēkas darbiniekiem un klientiem, piekļuves kontroles ēkas pie ceļu savienojumiem, speciālo kravu apstrādes zona, ūdens attīrīšanas iekārtas, kā arī cita nepieciešamā infrastruktūra pilnvērtīgai termināļa darbībai. Uzņēmējdarbības attīstīšanai un darba vietu radīšanai SILC teritorijā un tās tuvumā komersantiem būs arī iespēja attīstīt savas ražotnes un noliktavas.

Atbilstoši šī brīža risinājumiem, SILC teritorija ar Rail Baltica pamatlīniju robežosies 7 km garumā un varētu aizņemt aptuveni 200 ha lielu platību. Šobrīd tiek veikta SILC risinājumu optimizācija un detalizētāka projektēšana, kuru plānots pabeigt 2024. gada nogalē. Tuvākajā laikā tiks pabeigta arī šī nozīmīgā objekta ārējo robežu nospraušana un, pamatojoties uz to, uzsākta nekustamo īpašumu atsavināšana un kravu termināļa būvniecībai nepieciešamo īpašumu tirgus vērtības un kompensējamo zaudējumu noteikšana.

Būvprojektēšanu "Eiropas Dzelzceļa līnijas" uzdevumā veic Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienība – SIA BRD projekts un Itālijā dibināts inženieru uzņēmums "Sintagma" Srl, noslēgtais līgums ar projektētāju paredz arī autoruzraudzību līdz termināļa nodošanai ekspluatācijā.

Vairāk par Rail Baltica Salaspils Intermodālo loģistikas centru var uzzināt šeit: https://edzl.lv/projekta-ieviesana/salaspils-intermodalais-logistikas-centrs

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Sniega pūtējs – jūsu ziemas rīts bez sāpošas muguras

Sniega pūtējs – jūsu ziemas rīts bez sāpošas muguras

Vai atceraties pagājušo ziemu, kad stundām ilgi nācās tīrīt sniegu ar lāpstu? Tagad ir īstais brīdis padomāt par efektīvāku risinājumu – sniega pūtēju, kas ietaupīs gan jūsu laiku, gan spēkus. Ko ņemt vērā, izvēloties sniega pūtēju?

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

EM: Daudzdzīvokļu ēku atjaunošanai būs pieejami 173 miljoni eiro

EM: Daudzdzīvokļu ēku atjaunošanai būs pieejami 173 miljoni eiro

2024. gada 17. decembra sēdē Ministru kabinets apstiprināja jaunu Eiropas Savienības fondu atbalsta programmu, kuras ietvaros varēs uzlabot energoefektivitāti daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkās, kā arī sekmēt energoservisa kompāniju jeb ESKO tirgus attīstību Latvijā.

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.