abc.lv skaitļos

Lietotāji online114
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1277
Ekspertu atbildes3041
"Rail Baltica" vajadzībām lidostas "Rīga" posmā un Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā paredzēts nojaukt sešas privātmājas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

"Rail Baltica" vajadzībām lidostas "Rīga" posmā un Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā paredzēts nojaukt sešas privātmājas

"Rail Baltica" vajadzībām lidostas "Rīga" posmā un Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā paredzēts nojaukt sešas privātmājas

Rīga, 23.aug., LETA. Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" vajadzībām lidostas "Rīga" posmā un Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā nojauks sešas privātmājas, aģentūrai LETA norādīja projekta ieviesēja Latvijā "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Rita Voronkova.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir sagatavojusi atsavināšanai privātpersonām un pašvaldībai piederošus 123 īpašumus "Rail Baltica" stacijas un tās saistītās infrastruktūras starptautiskajā lidostā "Rīgā" posmā, bet 37 īpašumi - Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā. To skaitā nav daudzdzīvokļu mājas, ir sešas privātmājas un ir īpašumi, kuros tiek veikta komercdarbība. Piemēram, Rīgas starptautiskajai autoostai, daudzstāvu autostāvvietai "Titāniks", Latvijas gaisa satiksmei un arī starptautiskai lidostai "Rīga" piederošo īpašumu novērtēšanai tiek pieaicināti eksperti, lai veiktu pieteikto zaudējumu aplēses.

Voronkova pauda, ka atlīdzību, ko saņems īpašnieks par zaudējumu, atbilstoši likumam, noteiks Ministru kabinets (MK) ar savu lēmumu. Informācija būs pieejama pēc MK lēmuma pieņemšanas. "Eiropas dzelzceļa līnijas" veic īpašuma sagatavošanu atsavināšanai - uzsāk atsavināšanas procesu, apzinot skartos īpašumus, īpašumu piederību un statusu. Tāpat "Eiropas dzelzceļa līnijas" kopā ar īpašnieku veic zemes ierīcību, nosakot jauno īpašuma dalījumu, norādot projektam nepieciešamo platību un īpašniekam paliekošo, un veic mērniecību, nekustamā īpašuma novērtēšanu, kā arī zaudējumu novērtēšanu.

Turklāt pēc īpašnieka pieprasījuma zaudējumu aplēsēs tiek izskatīti arī dārzs un augļu koki un krūmi. Katrs zaudējumu iesniegums tiek izskatīts individuāli. "Atsevišķi koki vai krūmi ir labiekārtojuma elements, kas paaugstina zemes vērtību. Taču ražojoši augļu koku un krūmu stādījumi, kas nav pārvietojami un īpašniekam dod biznesam pielīdzināmus ienākumus, tiek vērtēti kā biznesa zaudējums," norādīja Voronkova.

Banner 280x280

Jau ziņots, ka 86 no atsavināšanai paredzētajiem īpašumiem atrodas "Rail Baltica" stacijas un tās saistītās infrastruktūras starptautiskajā lidostā "Rīgā" posmā ar kopējo platību 21,84 hektāri un šajā posmā pabeigta arī zemes ierīcība, savukārt 37 īpašumi ir Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā ar kopējo platību 1,3 hektāri.

Nekustamo īpašumu atsavināšanas procesam nepieciešamie sagatavošanas darbi Latvijā sākās 2017.gadā. Atsavināšana notiek vienlaikus ar "Rail Baltica" trases un staciju projektēšanu. Šāds princips - projektēšana vienlaikus ar īpašumu atsavināšanu - ļauj iegūt precīzu nepieciešamo atsavināmo īpašumu apjomu, skaidroja "Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvji.

Kopumā "Rail Baltica" trases plānošanas procesā ir identificēti 1623 īpašumi, no tiem 1179 - privāto un juridisko personu, 444 - valsts vai pašvaldības īpašumi), kurus skars trase. Esošajā finanšu plānošanas periodā atsavināšanai pieejamais finansējums ir 15,6 miljoni eiro. Finansējums pamatā tiks izmantots atsavināmo īpašumu "Rail Baltica" Rīgas starptautiskās lidostas un Centrālās stacijas posmos, kā arī sagatavošanas darbiem nākamajiem atsavināšanas posmiem.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu projektētāju

Lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu projektētāju

Rail Baltica projekta nacionālais ieviesējs Latvijā – uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" – lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu būvprojektētāju – uzņēmumu apvienību "Rere Ineco". Līguma laušana saistīta ar viena uzņēmumu apvienības dalībnieka maksātnespēju un otra nevēlēšanos pārņemt saistības.

Izstāsti Latvijai