abc.lv skaitļos

Lietotāji online72
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Rīgā tuvākajā laikā nav plānots būvēt metro : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Rīgā tuvākajā laikā nav plānots būvēt metro

Rīgā tuvākajā laikā nav plānots būvēt metro
{IMAGE}"Tuvākajā nākotnē jautājumu par metro nav paredzēts risināt. Tas ir saistīts gan ar lielajām celtniecības izmaksām, gan ar metro būvniecības lielo sarežģītību. Pašreiz mēs orientējamies uz zemās grīdas tramvaju," - BNS teica Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs. Šis jautājums kļūtu aktuāls, ja Daugavas Ziemeļu šķērsojumu veidotu kā tuneli un tam tiktu iegādāts speciāls tuneļu urbšanai paredzēts urbis, kas ir vilciena sastāva lielumā un tik dārgs, ka veidotu pusi no tuneļa izmaksām. Savulaik šādu urbi ir iegādājusies Maskava. Požarnovs: "Runāju ar Maskavas kolēģiem, un viņi sacīja, ka tagad tuneļi tiek urbti viens pēc otra tikai tāpēc, ka viņiem to urbi nav kur likt. Ja, piemēram, Rīgā tiks pieņemts lēmums Ziemeļu šķērsojumu būvēt kā urbto tuneli, tad ej nu sazini, kur pēc tam to urbi likt. Varbūt arī izdomās metro būvēt," klāstīja domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs. Pašlaik vēl nav pieņemts lēmums, vai Daugavas Ziemeļu šķērsojums būs tilts vai tunelis, taču šķiet, ka lētāks būs tilts. "Man pašam vizuāli labāk patīk augstais tilts," atzina domnieks. "Jebkurā gadījumā pagaidām tā ir zīlēšana kafijas biezumos. Tas viss ir tik tālā nākotnē, ka to pagaidām nevar skaidri pateikt, bet tuvākajā perspektīvā jautājums par metro netiek risināts." Iepriekš Rīgas pilsētas attīstības departamenta direktors Pēteris Strancis intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Services" teica, ka metro izveidi Rīgā varētu apsvērt, ja palielinātos iedzīvotāju skaits, taču pašlaik tas nav nepieciešams. "Es esmu runājis ar vairākiem transporta speciālistiem, un viņi apgalvo, ka Rīga joprojām nav līdz metro izaugusi. Bet būsim reālisti, metro uzturēšana ir ļoti, ļoti dārga," sacīja Strancis. "Optimālais skaitlis metro nepieciešamībai ir divi miljoni iedzīvotāju." Ideja par metro īsi pirms PSRS sabrukšanas radās bijušajam Rīgas pilsētas izpildkomitejas priekšsēdētājam Alfrēdam Rubikam, taču toreiz Rubika iecere izraisīja Rīgas iedzīvotāju protesta akcijas, tāpēc projekta realizācija tā arī nesākās.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.