Regulators: Pērn par 40% audzis sūdzību skaits par elektroapgādi, siltumapgādi un dabasgāzes apgādi
Aizvadītajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēma 80 sabiedrisko pakalpojumu lietotāju sūdzības, kas ir par 40% vairāk, nekā 2014.gadā, turklāt sūdzību skaita pieaugums ir vērojams visās energoapgādes jomās - elektroapgādē, siltumapgādē un dabasgāzes apgādē.
Īpaši liels pieaugums bijis elektroapgādes nozarē, kur pērn saņemtas 53 sūdzības, aģentūru LETA informēja SPRK Enerģētikas departamenta Elektroenerģijas nodaļas vadītājs Valters Kalme.
"Sūdzību skaita pieaugumu var izskaidrot ar to, ka 2015.gads bija pirmais gads brīvā elektroenerģijas tirgus apstākļos mājsaimniecībām. Lai gan iepriekš lietotāji tika informēti par darbībām, pārejot no regulēta tarifa uz brīvā tirgus apstākļiem, tika saņemtas dažāda satura sūdzības," skaidro Kalme.
Par pamatotām regulators uzskata tikai divas sūdzības, kas saņemtas elektroapgādes nozarē.
Dabasgāzes apgādes nozarē no 19 saņemtajām sūdzībām desmit bija saistītas ar dabasgāzes piegādes jautājumiem, septiņas - par patērētās dabasgāzes uzskaiti un norēķiniem par saņemto gāzi, savukārt divas - par citiem jautājumiem, kas nav regulatora kompetencē.
Viena sūdzība uzskatāma par pamatotu un tajā minētā situācija ir atrisināta, jo objektā dabasgāzes padeve atjaunota.
Regulators vairākkārt ir vērtējis gadījumus saistībā ar AS "Latvijas Gāze" atteikumu noslēgt līgumu par dabasgāzes piegādi ar jaunu lietotāju, ja par objektā iepriekš saņemto dabasgāzi nav veikti norēķini. Pēc tiesisko un faktisko apstākļu izvērtēšanas, SPRK atzina sūdzības par nepamatotām.
Savukārt par siltumapgādes jautājumiem 2015.gadā saņemtas astoņas sūdzības, tostarp par siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifiem, par karstā ūdens maksas aprēķināšanu, par siltumenerģijas piegādi, uzskaiti un skaitītāja rādījumu nolasīšanas sistēmu, kā arī par pakalpojuma sniedzēja rīcību, nosakot lietotājam atbildību par īpašumu šķērsojošu energoapgādes infrastruktūras uzturēšanu.
No siltumapgādē saņemtajām sūdzībām divas ir uzskatāmas par pamatotām. Abos gadījumos sūdzībā minētā situācija atrisināta.
No visām iesniegtajām sūdzībām deviņas tika saņemtas no juridiskajām personām, savukārt 71 - no fiziskām personām.
"Regulators izvērtē sabiedriskā pakalpojuma sniedzēja rīcību tiktāl, cik tā ir regulēta normatīvos aktos, savukārt strīdus par maksājuma dokumentiem izskata tiesa Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā," norāda Kalme.
Regulators ik gadu apkopo informāciju par enerģijas pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām. Ar pārskatu par enerģijas pakalpojumu lietotāju sūdzībām 2015.gadā ikvienam ir iespēja iepazīties SPRK mājaslapā.
LETA
Foto: Stock.XCHNG