abc.lv skaitļos

Lietotāji online105
Aktīvie uzņēmumi26479
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
Regulators: Pērn par 40% audzis sūdzību skaits par elektroapgādi, siltumapgādi un dabasgāzes apgādi : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Regulators: Pērn par 40% audzis sūdzību skaits par elektroapgādi, siltumapgādi un dabasgāzes apgādi

Regulators: Pērn par 40% audzis sūdzību skaits par elektroapgādi, siltumapgādi un dabasgāzes apgādi

Aizvadītajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēma 80 sabiedrisko pakalpojumu lietotāju sūdzības, kas ir par 40% vairāk, nekā 2014.gadā, turklāt sūdzību skaita pieaugums ir vērojams visās energoapgādes jomās - elektroapgādē, siltumapgādē un dabasgāzes apgādē.

Īpaši liels pieaugums bijis elektroapgādes nozarē, kur pērn saņemtas 53 sūdzības, aģentūru LETA informēja SPRK Enerģētikas departamenta Elektroenerģijas nodaļas vadītājs Valters Kalme.

"Sūdzību skaita pieaugumu var izskaidrot ar to, ka 2015.gads bija pirmais gads brīvā elektroenerģijas tirgus apstākļos mājsaimniecībām. Lai gan iepriekš lietotāji tika informēti par darbībām, pārejot no regulēta tarifa uz brīvā tirgus apstākļiem, tika saņemtas dažāda satura sūdzības," skaidro Kalme.

Par pamatotām regulators uzskata tikai divas sūdzības, kas saņemtas elektroapgādes nozarē.

Dabasgāzes apgādes nozarē no 19 saņemtajām sūdzībām desmit bija saistītas ar dabasgāzes piegādes jautājumiem, septiņas - par patērētās dabasgāzes uzskaiti un norēķiniem par saņemto gāzi, savukārt divas - par citiem jautājumiem, kas nav regulatora kompetencē.

Viena sūdzība uzskatāma par pamatotu un tajā minētā situācija ir atrisināta, jo objektā dabasgāzes padeve atjaunota.

Regulators vairākkārt ir vērtējis gadījumus saistībā ar AS "Latvijas Gāze" atteikumu noslēgt līgumu par dabasgāzes piegādi ar jaunu lietotāju, ja par objektā iepriekš saņemto dabasgāzi nav veikti norēķini. Pēc tiesisko un faktisko apstākļu izvērtēšanas, SPRK atzina sūdzības par nepamatotām.

Savukārt par siltumapgādes jautājumiem 2015.gadā saņemtas astoņas sūdzības, tostarp par siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifiem, par karstā ūdens maksas aprēķināšanu, par siltumenerģijas piegādi, uzskaiti un skaitītāja rādījumu nolasīšanas sistēmu, kā arī par pakalpojuma sniedzēja rīcību, nosakot lietotājam atbildību par īpašumu šķērsojošu energoapgādes infrastruktūras uzturēšanu.

No siltumapgādē saņemtajām sūdzībām divas ir uzskatāmas par pamatotām. Abos gadījumos sūdzībā minētā situācija atrisināta.

No visām iesniegtajām sūdzībām deviņas tika saņemtas no juridiskajām personām, savukārt 71 - no fiziskām personām.

"Regulators izvērtē sabiedriskā pakalpojuma sniedzēja rīcību tiktāl, cik tā ir regulēta normatīvos aktos, savukārt strīdus par maksājuma dokumentiem izskata tiesa Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā," norāda Kalme.

Regulators ik gadu apkopo informāciju par enerģijas pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām. Ar pārskatu par enerģijas pakalpojumu lietotāju sūdzībām 2015.gadā ikvienam ir iespēja iepazīties SPRK mājaslapā.

LETA

Foto: Stock.XCHNG

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.