Rekonstruēs Valmieras autoostu
Lai arī, pēc Spurdziņa teiktā, autoostas ēkas vēsture meklējama ap 1957.gadu, tās ideja nemainīsies. Esošajai ēkai tiks veikti uzlabojumi - izveidots plašāks perons, izremontētas labierīcības, uzgaidāmā telpa, kā arī dispečeru un šoferu telpas. Ēkai plānots piebūvēt arī otro stāvu, kur paredzēta komercplatība, par kuru interesi jau patlaban izrādījusi VAS "Latvijas pasts", stāsta Spurdziņš. Autoostā plānots izveidot arī platformu nojumi pasažieriem.
Rekonstrukciju darbu prognozējamās izmaksas patlaban svārstās no 300 000 līdz 400 000 latu, turklāt, projektā vēl var tikt veiktas kādas izmaiņas prasībās, norāda Spurdziņš. "Darāmā apjomi jau nav milzīgi, arī izmaksas nav nesasniedzamas, bet šī brīža situācijā mūsu nozarē nav iespējams plānot kaut ko tālu uz priekšu," sacīja uzņēmuma vadītājs.
Autoostas rekonstrukcijas darbu laikā autoosta nedarbosies, taču, pēc Spurdziņa teiktā, ja būvniekiem nebūs nepieciešams ierobežot pārāk plašu teritoriju, tiks nodrošināts, lai autoostas teritorijā tik un tā būtu iekāpšanas un izkāpšanas vietas.
Patlaban kā iespējamais būvnieks tiek minēts SIA "Ekers", taču pārrunas par sadarbības nosacījumiem tiks risinātas tuvāko nedēļu laikā, pēc kurām būs zināms, vai būvnieks veiks plānotos darbus, kādā termiņā un par kādiem līdzekļiem, stāsta Spurdziņš.
SIA "VTU Valmiera" sēdes dalībnieks, Kocēnu novada domes priekšsēdētājs Jānis Olmanis norāda, - ieguvēji no autoostas attīstības ir ne tikai pilsētas, bet arī apkārtējo novadu iedzīvotāji, kuriem ir svarīga iespēja baudīt ērtus pasažieru pārvadājumu pakalpojumus.
Sēdes laikā diskutēts arī par paralēli autoostas rekonstrukcijai plānoto autobusu parka atjaunošanu, jaunu autobusu iegādi un citiem jautājumiem, aģentūru informēja Spurdziņš.
LETA jau ziņoja, ka "VTU Valmiera" izsludināja metu konkursu autoostas rekonstrukcijai, pēc kura tika nolemts skiču projekta un tehniskā projekta izstrādi uzticēt SIA "Heima".
Kā iepriekš informēja SIA "VTU Valmiera" valdes priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš, lai arī nozarē virmo neskaidrības par autoostu nākotni vispār, pastāv versijas par to likvidēšanu, uzņēmumā uzskata, ka autoosta pilsētai ir nepieciešama - gan kā vieta, kur patverties sliktos laika apstākļos, gan kā biļešu tirdzniecības punkts, gan papildu pakalpojumu sniedzējs.
Valmiera, 1.marts, LETA.
Foto: Pilseta24.lv
Publicēts: 01.03.2013