Remontdarbu dēļ no 1.jūlija gājējiem un autotransporta satiksmei slēgs Kalpaka tiltu Liepājā
Rīga, 1.jūl., LETA. Plānoto remontdarbu dēļ no 1.jūlija gājējiem un autotransporta satiksmei slēgs Kalpaka tiltu Liepājā, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Liepājas SEZ pārvalde no sava budžeta atvēlējusi 111 400 eiro Oskara Kalpaka tilta remontam Liepājā. Remontdarbus veiks SIA "Kurzemes būvserviss". Šogad plānots nomainīt pirms desmit gadiem izbūvētās tilta seguma nesošās koka konstrukcijas un klāja segumu, kas ir nolietojušās un nākotnē var apdraudēt tilta ekspluatāciju.
Kā uzskata Liepājas SEZ pārvalde, vasara, kad ir skolēnu brīvlaiks, ir labākais laiks, kad veikt remontdarbus un sadarbībā ar pašvaldību tiks pārkārtota sabiedriskā transporta plūsma, lai iedzīvotāji varētu viegli pārvietoties. Kalpaka tilta koka konstrukcija un tilta koka seguma nomaiņu plānots veikt septiņu nedēļu laikā un tiltu slēgs līdz 16.augustam, sacīja Ratniece-Kadeģe.
Remontdarbu laikā mazizmēra autobuss kursēs jaunizveidotajā 22.A maršrutā "Pētertirgus-Atmodas bulvāris", bet tiks pārtraukta 22.maršruta "Pētertirgus-Atmodas bulvāris" izpilde un 25.maršruta "Atmodas bulvāris-Klaipēdas iela" izpilde. Jaunizveidotais maršruts pēc būtības būs līdzīgs 22.maršrutam. 22.A maršruta autobuss slēgto Kalpaka tiltu apbrauks pa Pulvera, Cukura, Ģ. Baloža, Lazaretes un Turaidas ielām un papildus ierastajām 22.maršruta pieturām piestās pieturvietās "Turaidas iela", "Invalīdu iela" un "O.Kalpaka tilts".
Kalpaka tilts būvēts 1906.gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem un ļaudīm. To projektējis vācu inženieris Haralds Halls un tā garums ir 132,28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8,32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas ietekmējis arī tā ekspluatāciju.
Pirms desmit gadiem noslēdzās Kalpaka tilta rekonstrukcija, saglabājot tā vēsturisko izskatu t.sk. koka klāju un nesošās koka konstrukcijas. Darbi notika ES Kohēzijas fonda īstenotā projekta "Liepājas ostas pievadceļi" laikā. Desmit gadu laikā koka konstrukcijas jūras vēju ietekmē ir bojātas un lai turpmāk arī varētu nodrošināt drošu satiksmi pār tiltu, nepieciešami remontdarbi.