Rīgā šoruden plānots sākt Dienvidu tilta 4. kārtas būvniecību

Rīgā šoruden plānots sākt Dienvidu tilta 4. kārtas būvniecību
Autors: Publicitātes foto

Plānots, ka šā gada rudenī Rīgā varētu sākt Dienvidu tilta 4. kārtas būvniecību – pirmajā kārtā Jāņa Čakstes gatves izbūvi posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai, bet otrajā kārtā posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai. Šis ir Rīgas pašvaldības augstas gatavības projekts, kuram otrdien, 23. jūlijā, Ministru kabinets apstiprināja Kohēzijas fonda līdzfinansējuma piešķiršanu.

“Dienvidu tilta ceturtās kārtas īstenošana ir ne tikai Rīgas, bet visas Latvijas ekonomikas attīstībai nozīmīgs projekts, tādēļ par ES fondu finansējumu tam esam neatlaidīgi iestājušies un argumentējuši valdībai tā nepieciešamību. Esam veikuši visus sagatavošanās darbus, lai šis būtu augstas gatavības projekts, kāds tas pašlaik arī ir. Dienvidu tilta ceturtā kārta savienos Bauskas ielu ar Jelgavas šoseju un tas būtiski uzlabos satiksmi, padarot to drošāku un efektīvāku, īpaši rūpniecisko zonu apkalpošanai un kravas transportam. Uzbūvējot Dienvidu tilta ceturto kārtu un Kundziņsalas pārvadu, kura būvdarbus arī drīz sāksim, mēs pildām apņemšanos pilsētas centru faktiski pilnībā atslogot no kravas transporta tranzīta,” uzsvēra Rīgas mērs Vilnis Ķirsis.

Valdība lēma, ka projekta plānotā kopējā attiecināmo izmaksu kopsumma indikatīvi ir 122,7 miljoni eiro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums 71,5 miljoni eiro. Projekta plānotā kopējā attiecināmo izmaksu summa ir norādīta indikatīvi un tiks precizēta pēc visu iepirkumu veikšanas. Par projekta īstenošanu vēl jāpieņem Rīgas domes lēmums.

Dienvidu tilta 4. kārta ietver Jāņa Čakstes gatves izbūvi posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai un Jāņa Čakstes gatves izbūvi posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai. Patlaban norit būvniecības līguma un autoruzraudzības līguma slēgšanas process, kā arī turpinās būvuzraudzības pretendentu izvērtēšana.

Banner 280x280

Projekta realizācija ļaus sakārtot satiksmi Daugavas kreisajā krastā, izveidojot tur pilnvērtīgu kravas transporta tranzīta satiksmes apvedceļu, radot alternatīvus maršrutus  tranzīta  un  kravas  transportam.  Kravas transports tiks atdalīts  no  vietējās  nozīmes  sabiedriskā  transporta plūsmām, kā arī tiks atslogots pilsētas vēsturiskais centrs no tranzīta un uz ostu ejošajām smagsvara kravu plūsmām.

Tostarp tiks nodrošināta starptautiskā savienojamība un iekļaušanās TEN-T tīklā (valsts galveno autoceļu tīkls), novēršot infrastruktūras pārrāvumus esošo pilsētas maģistrālo ielu tīklā un uzlabojot transporta infrastruktūras tehniskos parametrus un satiksmes drošību.

Projekta īstenošanas rezultātā tiks uzlabotas iedzīvotāju vajadzības un pilsētas attīstības vajadzības vietējā, reģionālajā un starptautiskajā līmenī, kā arī panākta perspektīvai satiksmes intensitātei atbilstoša caurlaides spēja, augsts satiksmes, gājēju un velobraucēju komforta un drošības līmenis.

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

CSP: 2023. gadā saules un vēja elektrostacijās saražots par 92 % vairāk elektroenerģijas nekā 2022. gadā

CSP: 2023. gadā saules un vēja elektrostacijās saražots par 92 % vairāk elektroenerģijas nekā 2022. gadā

2023. gadā Latvijā saražoja 6 388 GWh elektroenerģijas (par 27,0 % vairāk nekā 2022. gadā), no tā 4 963 GWh no atjaunīgajiem energoresursiem (AER), liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Salīdzinājumā ar 2022. gadu saražotais apjoms no AER palielinājās par 30,0 % (par 1146 GWh). VES (vēja elektrostacijās) un SES (saules elektrostacijās) 2023. gadā saražots par 92,5 % vairāk elektroenerģijas nekā 2022. gadā.

Izstāsti Latvijai