Rīgā šoruden plānots sākt Dienvidu tilta 4. kārtas būvniecību
Plānots, ka šā gada rudenī Rīgā varētu sākt Dienvidu tilta 4. kārtas būvniecību – pirmajā kārtā Jāņa Čakstes gatves izbūvi posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai, bet otrajā kārtā posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai. Šis ir Rīgas pašvaldības augstas gatavības projekts, kuram otrdien, 23. jūlijā, Ministru kabinets apstiprināja Kohēzijas fonda līdzfinansējuma piešķiršanu.
“Dienvidu tilta ceturtās kārtas īstenošana ir ne tikai Rīgas, bet visas Latvijas ekonomikas attīstībai nozīmīgs projekts, tādēļ par ES fondu finansējumu tam esam neatlaidīgi iestājušies un argumentējuši valdībai tā nepieciešamību. Esam veikuši visus sagatavošanās darbus, lai šis būtu augstas gatavības projekts, kāds tas pašlaik arī ir. Dienvidu tilta ceturtā kārta savienos Bauskas ielu ar Jelgavas šoseju un tas būtiski uzlabos satiksmi, padarot to drošāku un efektīvāku, īpaši rūpniecisko zonu apkalpošanai un kravas transportam. Uzbūvējot Dienvidu tilta ceturto kārtu un Kundziņsalas pārvadu, kura būvdarbus arī drīz sāksim, mēs pildām apņemšanos pilsētas centru faktiski pilnībā atslogot no kravas transporta tranzīta,” uzsvēra Rīgas mērs Vilnis Ķirsis.
Valdība lēma, ka projekta plānotā kopējā attiecināmo izmaksu kopsumma indikatīvi ir 122,7 miljoni eiro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums 71,5 miljoni eiro. Projekta plānotā kopējā attiecināmo izmaksu summa ir norādīta indikatīvi un tiks precizēta pēc visu iepirkumu veikšanas. Par projekta īstenošanu vēl jāpieņem Rīgas domes lēmums.
Dienvidu tilta 4. kārta ietver Jāņa Čakstes gatves izbūvi posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai un Jāņa Čakstes gatves izbūvi posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai. Patlaban norit būvniecības līguma un autoruzraudzības līguma slēgšanas process, kā arī turpinās būvuzraudzības pretendentu izvērtēšana.
Projekta realizācija ļaus sakārtot satiksmi Daugavas kreisajā krastā, izveidojot tur pilnvērtīgu kravas transporta tranzīta satiksmes apvedceļu, radot alternatīvus maršrutus tranzīta un kravas transportam. Kravas transports tiks atdalīts no vietējās nozīmes sabiedriskā transporta plūsmām, kā arī tiks atslogots pilsētas vēsturiskais centrs no tranzīta un uz ostu ejošajām smagsvara kravu plūsmām.
Tostarp tiks nodrošināta starptautiskā savienojamība un iekļaušanās TEN-T tīklā (valsts galveno autoceļu tīkls), novēršot infrastruktūras pārrāvumus esošo pilsētas maģistrālo ielu tīklā un uzlabojot transporta infrastruktūras tehniskos parametrus un satiksmes drošību.
Projekta īstenošanas rezultātā tiks uzlabotas iedzīvotāju vajadzības un pilsētas attīstības vajadzības vietējā, reģionālajā un starptautiskajā līmenī, kā arī panākta perspektīvai satiksmes intensitātei atbilstoša caurlaides spēja, augsts satiksmes, gājēju un velobraucēju komforta un drošības līmenis.