Rīgā tuvojas noslēgumam visu laiku vērienīgākā ielu atjaunošana
Vērienīgā Rīgas ielu seguma atjaunošana tuvojas noslēgumam, un lielākajā daļā objektu tā jau ir paveikta. Patlaban seguma atjaunošana pabeigta 23 ielās ar asfalta segumu un 86 grantētajās ielās. Nākamā gada remontdarbus plānots veikt līdzvērtīgā apmērā, īpašu uzmanību pievēršot arī ietvju atjaunošanai.
“Šajā gadā Rīgā notiek visapjomīgākie ielu seguma atjaunošanas darbi, un kopumā šo būvsezonu vērtēju kā ļoti labu. Pie tik lieliem darbu apjomiem, protams, ir gūti papildu secinājumi par to, kā uzlabot būvdarbu organizēšanu nākamajā gadā – piemēram, būvniekiem darbu izpildei jāparedz īsāki termiņi, lai satiksmes ierobežojumi remontu dēļ būtu iespējami īsu laiku. Šogad daudzu ielu atjaunošanā nebija iekļautas ietves, ko noteikti iekļausim nākamgad. Katrā ziņā, būvdarbu apjomi arī nākamajā gadā būs vismaz tikpat lieli, kā šogad, jo Rīgā ir jāsasniedz situācija, kad ielu atjaunošana notiek ātrāk, nekā to sabrukšana,” uzsvēra Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis.
“Mūsu mērķis ir, lai visām ielām Rīgā ir cietais segums, un uz to mēs turpinām iet. Šogad veikti patiešām apjomīgi darbi ar grants ielām, kas būtiski uzlabos iedzīvotāju ikdienu un samazinās putekļu daudzumu pilsētā. Jāatceras, ka nevienu ielu nevar uzlabot bez satiksmes ierobežojumiem, tāpēc aicinām iedzīvotājus būt pacietīgiem, remontdarbu sezona turpināsies vēl līdz novembra vidum. Nākamgad plānoti vairāki uzlabojumi darbu organizēšanas procesos, viens no tiem pilnvērtīgākas defektācijas aktu pozīcijas, kas ļaus samazināt dokumentācijas apjomu un ātrāk noteikt realizācijas termiņus, Tā rezultātā būs mazāk objektu termiņu pagarinājumu un rīdzinieki tiks pie ātrāk un kvalitatīvāk atjaunotām ielām,” sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.
Šogad apjoma ziņā vērienīgākos seguma atjaunošanas darbus veic divos Kārļa Ulmaņa gatves posmos - no Jaunmoku ielas līdz Gramzdas ielai un tai paralēlajā joslā, un posmā no Gramzdas ielas līdz pilsētas robežai. Kopējā atjaunojamā platība abos posmos ir gandrīz 172 tūkstoši kvadrātmetru. Patlaban gan posmā no Jaunmoku ielas līdz Gramzdas ielai un tai paralēlajā joslā, gan posmā no Gramzdas ielas līdz pilsētas robežai paveikti 98 % kopējā darbu apmēra. Šajos posmos patlaban tiek veikti pēdējie darbi – iebrauktuvju un nomaļu izbūve, kā arī horizontālā ceļu marķējuma ieklāšana.
No pārējiem šogad plānotajiem asfalta seguma atjaunošanas darbiem tie noslēgušies 23 vietās. Patlaban darbi turpinās deviņās vietās, tai skaitā, Kārļa Ulmaņa gatves posmos. Tuvākās nedēļas laikā plānots pabeigt darbus Cēsu ielā un Sesku ielas posmā no Ilūkstes ielas līdz Dārzciema ielai.
Savukārt, no šajā sezonā plānotajām 90 ielām ar grants segumu, uzlabojumi veikti 86 ielās. Atjaunotā platība šajās ielas sasniedz 90 tūkstošus kvadrātmetru. Nākamgad darbi tiek plānoti vismaz 50 ielās vai to posmos. Plānots, ka ielu grants seguma uzlabošana notiks Imantā, Pleskodālē, Bieriņos, Dārziņos, Pļavniekos, Berģos, Juglā, Jaunciemā, Trīsciemā un citur.
Ņemot vērā šī gada darbu norisi, Ārtelpas un mobilitātes departaments jau savlaicīgi sācis plānot nākamā gada darbus. Patlaban jau ir izstrādāts nākamā gada plāns, lai seguma atjaunošanas un būvuzraudzības iepirkumus varētu izsludināt savlaicīgi. Tāpat nākamgad, veicot seguma atjaunošanu, tiks atjaunotas gan brauktuves, gan ietves lielākoties visiem objektiem.
Plānots, ka nākamgad varētu tikt atjaunotas vismaz 19 asfalta ielas vai to posmi, tai skaitā, Kleistu iela, Uzvaras bulvāris, Firsa Sadovņikova iela posmā no Lāčplēša līdz Katoļu ielai un Jaunciema gatve.
Jau ziņots, ka, sākoties darbiem un to laikā, pašvaldība skaidroja, ka plānotais remontdarbu saraksts var nedaudz mainīties, ņemot vērā saskaņošanas procesu ar komunikāciju turētājiem, kā arī citus neparedzētus apstākļus. Ielās, kurās šajā sezonā segumu atjaunošanas darbi netika veikti, darbus plānots veikt nākamgad. Patlaban plānots, ka sekojošās vietās seguma atjaunošanas darbus pārcels uz nākamo gadu - Dienvidu tilta posmos un tā pieejās, Friča Brīvzemnieka ielas satiksmes pārvadā, Kārļa Ulmaņa gatves posmā no Liepājas ielas līdz Jaunmoku ielai, Ulbrokas ielas posmā no Augusta Deglava ielas līdz Brāļu Kaudzīšu ielai, Pērnavas ielas posmā no Augusta Deglava ielas līdz Brīvības ielai un Pils laukumā 3.
Komentāri
-
Vai kaut kur nevarētu ievietot brauktuvju un ceļa zīmju shēmu jaunajiem krustojumiem = Ulmaņa gatve- Upesgrīvas iela- Lielirbes iela - Lielā iela (Mārupē)?