Rīgas brīvostas pārvalde informēs par Krievu salas projekta līdzšinējo progresu un turpmāko projekta attīstības gaitu
Rīga, 20.jūn., LETA. Rīgas brīvostas pārvalde šodien plkst.12.30 Krievu salas terminālī, Zilajā ielā 22, Rīgā, informēs par Krievu salas projekta līdzšinējo progresu un turpmāko projekta attīstības gaitu, aģentūrai LETA apstiprināja brīvostas pārstāve Inga Šabovica.
Plānots, ka pasākuma laikā klātienē būs iespēja apskatīt Krievu salas termināļa teritoriju, iepazīties ar būvdarbu progresu un iegūt detalizētu informāciju par projekta progresu.
Brīvostas pārstāve informēja, ka projekta "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra" attīstāmā daudzfunkcionālā Krievu salas termināļa pamatinfrastruktūras izbūve noslēdzās 2015.gada 31.decembrī, kad tas arī tika nodots ekspluatācijā.
Izbūves laikā izveidotas četras dziļūdens piestātnes ar dziļumu 15,5 metri, kā arī izveidota visa nepieciešamā pievadceļu un inženiertehniskā infrastruktūra. Piestātņu kopējais garums ir 1180 metru.
Pagājušā gada septembrī tika sākti papildu infrastruktūras otrā posma būvdarbi, kuru laikā stividori veic administratīvo un tehnoloģisko ēku izbūvi, kā arī uzstāda specializētās ogļu izkraušanas, smalcināšanas, transportēšanas un kuģos iekraušanas iekārtas, tostarp izbūvē slēgtas tehnoloģiskās ēkas ogļu vagonu atkausēšanai un apgāšanai.
Stividoru teritorijās līdz 2018.gada maija beigām veikti darbi vairāk nekā 50% no kopējā būvdarbu apjoma, norādīja Šabovica.
Vizīte Krievu salā notiks 20.jūnijā, tajā piedalīsies Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš, valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks (GKR) un Rīgas brīvostas valdes locekļi.
Kā ziņots, Rīgas dome ir apstiprinājusi Krievu salas lokālplānojumu, kurā atrunātas prasības kravu laukumu ierīkošanai. Tāpat plānojumā iekļautas prasības neiepakotu birstošu materiālu uzglabāšanai un pārkraušanai, kā arī noteiktas vides aizsardzības prasības atbilstošu tehnoloģiju izmantošanai. Lokālplānojums ir daļa no projekta "Infrastruktūras attīstība Rīgas ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra uz Krievu salu" un tika izstrādāts ar mērķi noteikt detalizētākas prasības turpmākai termināļa teritorijas izmantošanai un attīstībai, precīzāk nosakot terminālī pārkraujamo kravu veidus.
Kopējais Krievu salas projekta "Infrastruktūras attīstība Rīgas ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra uz Krievu salu" mērķis ir atbrīvot Rīgas vēsturisko centru no piesārņojošām ostas kravu pārkraušanas operācijām, pārceļot ostas termināļus uz to darbībai piemērotāku vietu - Krievu salu un vienlaikus nodrošinot Rīgas ostas konkurētspējas saglabāšanu Baltijas jūras reģionā.
Sākot darbu pie projekta īstenošanas ar Eksportostā strādājošiem stividoriem - SIA "Strek" un SIA "Riga Coal Terminal" -, Rīgas brīvostas pārvalde noslēdza līgumu, kas paredz to darbības - ogļu kravu pārkraušanas operāciju - pārcelšanu no līdzšinējās komercdarbības veikšanas vietas Eksportostā uz Krievu salu.
Projekts ir ticis īstenots laika posmā no 2010. līdz 2015.gada nogalei, kad projekta infrastruktūra nodota ekspluatācijā. Piekļuvei terminālim ir izbūvēti pievedceļi un ielas 5,2 kilometru garumā, kā arī dzelzceļa tīkls 11 kilometru garumā un visa nepieciešamā inženiertehniskā infrastruktūra un komunikācijas.
Plānotā termināļa jauda ir 15-20 miljoni tonnu gadā. Projekta kopējās izmaksas ir 151,8 miljoni eiro, no kurām attiecināmās izmaksas ir 123,24 miljoni eiro, bet Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 75,83 miljoni eiro. Īstenojot projekta aktivitātes, ir izdevies panākt desmit miljonu eiro ietaupījumu.
Eiropas Komisija Krievu salas projektu izvērtēs 2019.gada marta beigās, un tad arī būs zināms, vai projekts sasniedzis mērķus un ES līdzfinansējums tiek piešķirts pilnā apjomā.