"Rīgas nami" neiejauksies Spilves lidlauka ģenerālnomnieka un apakšnomnieku attiecībās
Rīga, 22.nov., LETA. Viens no Spilves lidlauka teritorijas pārvaldniekiem - pašvaldības uzņēmums SIA "Rīgas nami", kas savus apsaimniekotāja pienākumus uzticējis SIA "Aerobig Plus" -, nav tiesīgs iesaistīties apsaimniekotāja un tā apakšnomnieku savstarpējo attiecību risināšanā, aģentūrai LETA pauda "Rīgas namu" pārstāve Zane Arāja.
LETA jau vēstīja, ka Spilves lidlauka ģenerālnomnieks "Aerobig Plus" ir atslēdzis elektrību vienam no apakšnomniekiem - "Aero Restauration" - un vairāki lidlaukā strādājošie uzņēmumi kopumā ir satraukti par lidlauka nākotni.
108 hektārus lielais zemes gabals, lidostas "Spilve" ēka, kā arī pārējās ēkas un būves pieder Rīgas pilsētas pašvaldībai. Daļa teritorijas valdījumā ir nodota SIA "Rīgas nami", bet daļa - Rīgas Brīvostai. SIA "Aerobig Plus" ir nomnieks "Rīgas namiem" piederošajai teritorijai. Ģenerālnomnieka tiesības uzņēmums ieguva publiskas izsoles rezultātā 2016.gadā un sadarbība noslēgta uz 12 gadiem - līdz 2028.gada jūnijam.
Arāja skaidroja, ka, saskaņā ar līgumu, kas noslēgts starp "Rīgas namiem" un "Aerobig plus", nomnieks ir tiesīgs slēgt līgumus ar apakšnomniekiem pēc saviem ieskatiem. "Īpaši vēlamies uzsvērt - izsolot nekustamā īpašuma nomas tiesības, kā arī līguma ar "Aerobig Plus" slēgšanas brīdī visu iepriekšējā periodā slēgto nomas līgumu darbības termiņi bija beigušies," norādīja pašvaldības uzņēmuma pārstāve, skaidrojot, ka "Rīgas nami" nav tiesīgi iejaukties "Aerobig Plus" komercdarbībā un iesaistīties nomnieku savstarpējo attiecību risināšanā, īpaši ņemot vērā, ka šobrīd starp iesaistītajiem uzņēmumiem norisinās tiesvedības.
Saskaņā ar līgumu, teritorijas un lidostas ēkas uzturēšanas darbus jāveic "Aerobig Plus" un patlaban vēsturiskajā lidostas ēkā esot noslēgti logi, izveidota apkures sistēma, kā arī tiek veikti citi darbi, kas nodrošinātu ēkai aizsardzību no klimatiskajiem apstākļiem - vēja, lietus, sniega un citiem.
"Vienlaikus vēlamies norādīt, ka lidostas ēka ir valsts nozīmes arhitektūras piemineklis, līdz ar to, tās restaurācijai un nodošanai ekspluatācijā ir jāievēro atbilstošie normatīvie akti. Šobrīd ēkā norit izpētes darbi, kā arī tiek izstrādāta nepieciešamā projekta dokumentācija," norādīja Arāja.
Pēc viņas teiktā, "Aerobig Plus" pilda noslēgtā līguma nosacījumus, tādēļ pašvaldības uzņēmumam nav pamata lauzt noslēgto līgumu.
Komentējot to, ka uzņēmumam joprojām nav izdevies atjaunot lidlauka sertifikātu, Arāja norādīja, ka patlaban lidmašīnu pacelšanās un nolaišanās notiekot teritorijas daļā, kas nodota Rīgas Brīvostai. Lidostas teritorijā, kura iznomāta "Aerobig plus", lidmašīnas uz angāriem tiekot nogādātas pa pievedceļiem, kur tiek veikta to apkope.
Jau vēstīts, ka, pēc "Aero Restauration" pārstāves Ilvas Ertas teiktā, saņemot tiesības apsaimniekot daļu lidlauka teritorijas, "Aerobig Plus" apakšnomniekiem esot izvirzījis prasību pārslēgt visus nomas līgumus ar viņiem, taču jauno līgumu noteikumi Spilvē strādājošajiem aviatoriem neesot bijuši pieņemami, jo "tie faktiski pieprasa atbrīvot lidlauku mēneša laikā".
Domstarpību dēļ no 22 nomniekiem lidlauka teritorijā patlaban esot palikušas septiņas kompānijas, no kurām piecas vērsušās tiesā. Tomēr, pēc Ertas teiktā, apakšnomniekiem esot bažas, vai uzņēmums vispār plānojot lidlauku saglabāt.
"Infrastruktūra nevis tiek sakārtota un tiek laboti lidmašīnu skrejceļi, bet gan no 100 hektārus lielās lidostas teritorijas 20 hektāros pagājušajā gadā iesētas kaņepes, saņemot Eiropas Savienības fondu atbalsta maksājumu. Tā vietā, lai lidostas teritorija tiktu izmantota aviācijas vajadzībām, tajā tiek krātas vecas riepas - pērnā gada augustā lidlaukā izcēlās pamatīgs ugunsgrēks, kura melnos dūmu mākoņus varēja redzēt pat galvaspilsētas centrā," lidlauka teritorijas apsaimniekotājus kritizējusi uzņēmuma pārstāve.