abc.lv skaitļos

Lietotāji online18
Aktīvie uzņēmumi26492
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Rīgas pasažieru termināļa teritorijas apbūvei būtu nepieciešamas aptuveni 120 miljonu eiro investīcijas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Rīgas pasažieru termināļa teritorijas apbūvei būtu nepieciešamas aptuveni 120 miljonu eiro investīcijas

Rīgas pasažieru termināļa teritorijas apbūvei būtu nepieciešamas aptuveni 120 miljonu eiro investīcijas
Rīgas pasažieru termināļa (RPT) teritorijas apbūve varētu sākties 2015.gadā un tam pēc ļoti aptuveniem aprēķiniem varētu būt nepieciešamas aptuveni 120 miljonu eiro (84 miljonu latu) investīcijas, šodien žurnālistiem sacīja RPT pārstāvis Juris Dreimanis.

"Tās ir ļoti aptuvenas aplēses, jo vēl jau nemaz nav sākta tehniskā projektēšana, kas varētu ilgt aptuveni pusotru vai divus gadus. Tomēr provizoriskās aplēses liecina, ka viesnīcas izmaksas varētu būt aptuveni 100 miljoni eiro (70 miljoni latu), bet teritorijas labiekārtošana un inženiertehniskā būvniecība varētu izmaksāt vēl aptuveni 20 miljonus eiro (14 miljonus latu)," sacīja Dreimanis.

Viņš piebilda, ka tagad, kad RPT rīcībā ir apbūves mets, sāksies aktīvas sarunas ar investoriem, jo tagad tiem jau ir ko parādīt.

"Investorus meklēsim visā pasaulē. Jau tagad ir bijusi interese no dažiem investoriem, piemēram, no Zviedrijas, bet pagaidām vēl nevaru tos nosaukt. Domāju, ka investors kļūs zināms līdz 2014.gada beigām," sacīja Dreimanis.

RPT teritorijas apbūvē paredzēts jauns pasažieru terminālis, četrzvaigžņu viesnīca ar 156 numuriem, komercobjektu zona, aktīvās atpūtas zona, atklāts āra peldbaseins un aptuveni 0,5 kilometrus gara gājēju promenāde, kas savienos Vecrīgu ar Andrejsalu.

Jau ziņots, ka starptautiskā profesionāļu žūrija par labāko apbūves metu Rīgas pasažieru termināļa (RPT) teritorijas attīstībai atzinusi Latvijas arhitektu biroja "NRJA" iesniegto darbu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja konkursa organizatori.

Starptautiskais arhitektu konkurss ar pieaicinātiem dalībniekiem, kuru organizēja Latvijas Arhitektu savienība un RPT, norisinājās no 2012.gada 10.augusta līdz 21.septembrim. Pieteikumus dalībai konkursā iesniedza vairāk nekā 45 pretendentu no dažādām Eiropas valstīm. Izstrādāt RPT teritorijas attīstības apbūves metu tika uzaicināti septiņi arhitektu biroji.

Starptautiskā konkursa mērķis bija iegūt labāko arhitektonisko risinājumu RPT teritorijas attīstībai augstvērtīgajā pilsētvidē Daugavas labajā krastā ar termināļa ēku un pilsētbūvniecisko siluetu veidojošo vertikālo akcentu - deviņu stāvu sabiedrisko ēku. Konkursa laikā arhitektu uzdevums bija izstrādāt apbūves ieceres metu teritorijas kompleksai attīstībai RPT teritorijā, kas atrodas uz pussalas starp Daugavas labo krastu un Andrejostu, tiešā Vecrīgas tuvumā un UNESCO Pasaules mantojumu sarakstā iekļautā Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā.

Žūrija uzsver, ka labākā atzītā darba būtiska kvalitatīva īpašība ir objekta iesaiste pilsēttelpā, nodrošinot saikni Daugavmalas promenādei ar Andrejsalu. Tikpat nozīmīgs ir piedāvātais inovatīvais ostas viesnīcas apjoma, fasāžu un apgaismojuma risinājums. Priekšlikumam ir arī pakāpeniskas attīstības un uzlabojuma potenciāls un iespējas precizēt funkcionālo izveidi.

"Jāatzīst, ka konkursa uzdevums bija visai komplicēts, jo kvalitatīva risinājuma sasniegšanai ir nepieciešams pārvaldīt ostas tehniskās funkcijas. Piedāvātie risinājumi demonstrēja plašu spektru - no konceptuāliem līdz praktiskiem piedāvājumiem. Žūrijas komisija ar balsu vairākumu izvēlējās konceptuālāku risinājumu pretstatā praktiskākajiem ar cerību, ka turpmākā attīstībā projekts var kļūt par pienesumu Rīgas publiskās telpas attīstībā," skaidro žūrijas komisijas priekšsēdētājs un Rīgas pilsētas Būvvaldes pārstāvis Andis Cinis.

Konkursā pieteiktos darbus vērtēja starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija 11 nozares profesionāļi un RPT pārstāvji - Londonas biroja "Fletcher & Priest architects" pārstāvis Džonatans Kendals, Somijas Ālto Universitātes Arhitektūras departamenta vadītājs Anti Ahlava, Rīgas domes Attīstības departamenta pārstāve Inese Sirmā, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs Jānis Zilgalvis, Latvijas Arhitektu savienības pārstāvji Sintija Vaivade un Andrejs Ģelzis, RPT pārstāvji Jānis Dzērvītis un Juris Dreimanis un žūrijas komisijas priekšsēdētājs Cinis.

Konkursa žūrija vērtēja septiņus darbus, kurus iesniedza arhitektu biroji "ALA architects" (Somija), "Behnisch Architekten" (Vācija), "BIG" (Dānija), "Arhis" (Latvija), "HGA" (Igaunija), "NRJA" (Latvija) un Rolands Paleks (Lietuva).

"Vislabākie pieteiktie darbi radīja nozīmīgu pievienoto vērtību Rīgai, izmantojot pilsētas ainavas stāvokli un konkrētās teritorijas vietu pilsētā. Šis konkurss parāda iespēju Rīgai izveidot jaunu ainavu. Cita konkursa dimensija - kā tas kvalitatīvi maina termināļu dizainu pasaulē, nodrošinot jaunu pieredzi tā lietotājiem, ceļotājiem un citiem ēkas lietotājiem šajā apkaimē. Labākie konkursa darbi termināļa risinājumā virzās prom no tehniska infrastruktūras risinājuma, piedāvājot lietotājiem draudzīgu dizaina un pakalpojumu risinājumu, kas atgādina lidostu un dzelzceļa termināļus. Uzvarētāja darbs parāda iespēju attīstīt sociāli nozīmīgu vidi pretstatā simboliskam objektam," skaidro žūrijas loceklis Ahlava.

Turpinot RPT teritorijas attīstības plānu, balstoties uz uzvarētāja risinājumu, tiks veikti aprēķini nepieciešamajām investīcijām un piesaistīts investors teritorijas attīstībai. RPT mērķis ir projektu īstenot iespējami drīz, lai attīstītu pakalpojumus un būtiski uzlabotu pasažieru apkalpošanas un pilsētvides kvalitāti. Projekta īstenošana būtu uzsākama, sākotnēji sadarbojoties ar Rīgas pilsētu, pārceļot Eksporta ielu un izveidojot nepieciešamo pilsētas infrastruktūru un transporta tīklu, kas ļautu Rīgai attīstīties par pasažieriem draudzīgu un pievilcīgu ostas pilsētu.

RPT ir intensīvs un pilsētai ļoti būtisks transporta un cilvēku plūsmu pārvietošanās mezgls, kas vidēji gadā apkalpo ap vienu miljonu pasažieru, ar maksimālo kuģu iegrimi pie piestātnes 12,2 metri. Andrejostas akvatorijā izvietotas jahtu piestātnes un peldošie pontoni kopskaitā 150 vietām.

Rīga, 18.okt., NOZARE.LV.
Foto: LETA

2012.gada 18.oktobrī
 

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.