Rīgas pašvaldība "Rail Baltica" aktualizēto trasi komentēs pēc sabiedriskās apspriešanas
Kā aģentūrai LETA pastāstīja Amerika padomnieks Mareks Gailītis, pašvaldība vēlas uzklausīt sabiedriskajā apspriešanā paustos viedokļus un secinājumus.
Eiropas sliežu platuma trase "Rail Baltica" Torņakalnu šķērsos pa tuneli, kurš tiks izbūvēts zem pašreizējās sliežu trases, šodien preses konferencē informēja "RB Latvija" telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.
Viņš uzskata, ka Āgenskalna iedzīvotājiem tas būs pieņemams risinājums, jo "Rail Baltica" trase neskars dzīvojamo apbūvi.
Tāpat plānots, ka trases izbūves laikā tiks nojaukts dzelzceļa uzbērums pie autoostas. Uzbēruma nojaukšanas procesā vilcienu satiksme netikšot pārtraukta, bet gan ierobežota, jo vilcieni kursēs pa vienām sliedēm.
Kā skaidro "RB Latvija" pārstāvji, kopš aprīļa vairāk nekā 40 eksperti plānoja "Rail Baltica" trasi un veidoja inženierbūvju telpiskos variantus, tostarp pārvadus, tiltus, šķērsojumus, piebraucamos ceļus, elektroenerģijas un gāzes pārvadus.
Kā ziņots, uzņēmuma "RB Latvija" vadība vakar prezentēja iespējamos tehniskos risinājumus Eiropas sliežu platuma trases "Rail Baltica" autoceļu un upju šķērsojumiem, vienotiem transporta koridoriem un dzīvnieku pārejām, kā arī informēja par galvenajiem secinājumiem vides izpētē, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.
Uzņēmumā skaidro, ka novembrī 15 Latvijas pašvaldībās, kuras skars "Rail Baltica" trase, notiks ietekmes uz vidi (IVN) ziņojuma sabiedriskā apspriešana. Savukārt kopš aprīļa veikts vides izpētes darbs un veidoti iespējamie tehniskie risinājumi trases novietojumam Latvijas teritorijā.
Latvijas posma "Rail Baltica" trases detalizētu tehnisko izpēti un ietekmes uz vidi novērtējumu veic pilnsabiedrība "RB Latvija".
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni.
"Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai. Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.
LETA
Foto: Edijs Pālens/LETA