"Rīgas ūdens" izmanto monopola stāvokli
RBSSKALS Serviss valdes loceklis Pauls Upenieks: "Izmantojot monopola stāvokli, SIA "Rīgas Ūdens" šobrīd meklē ceļu, kā piespiest segt gadiem neiekasētos maksājumus par ūdeni un kanalizāciju, lai gan pats ir pieļāvis šādas situācijas eskalāciju, netieši veicinot arī negodprātīgas apsaimniekošanas praksi.
Šī taktika norāda, ka uzņēmums steigā mēģina samazināt potenciālos zaudējumus. Tam varētu būt saistība ar grozījumiem Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā, kas stāsies spēkā š.g. oktobrī, paredzot tiešo norēķinu sistēmu dzīvokļu īpašniekiem ar pakalpojuma sniedzēju. SIA "Rīgas Ūdens" pielietotās metodes apliecina, ka notiek agresīva vēršanās pret iedzīvotājiem, cenšoties panākt citu iedzīvotāju un apsaimniekotāju radīto parādu nomaksu, lai ar šiem parādiem nav jātiek galā pašiem, kad spēkā stāsies jaunā norēķinu kārtība. Šāda rīcība vērtējama kā psiholoģisks spiediens un apstiprina SIA "Rīgas Ūdens" neieinteresētību meklēt profesionālu risinājumu."
Šobrīd slogs par iepriekšējo apsaimniekotāju izveidotajiem parādiem uzlikts uz pārvaldnieku un iedzīvotāju pleciem. Piemēram, RBSSKALS Serviss šogad pārņēmis apsaimniekošanā mājas ar ūdens parāda uzkrājumu pat no 2007. gada, lai gan iedzīvotāji savus maksājumus ir veikuši. Parāds veidojies iepriekšējo apsaimniekotāju laikā, un par tā esamību iedzīvotāji nav tikuši informēti - nedz no "Rīgas Ūdens", nedz arī toreizējā apsaimniekotāja puses. Šādās mājās fakts par parādiem un to apjomu atklājās tikai pie apsaimniekotāju maiņas, kad negodīgo apsaimniekotāju izsaimniekošanas dancis jau bija beidzies ar maksātnespēju. Jāpievērš uzmanība, ka kāda uzņēmuma īpašnieki un darbinieki no šobrīd maksātnespējīga uzņēmuma darbojas tajā pašā sfērā - turpina sniegt apsaimniekošanas pakalpojumus.
Kritiski vērtējama Rīgas domes pozīcija, kuras īpašumā un pakļautībā ir SIA "Rīgas Ūdens". Nav skaidra tās pārraudzības funkcija un loma, kas novedusi līdz nopietnām problēmām nozarē.
Jāsecina, ka nav apsaimniekošanas uzņēmumus uzraugošas institūcijas, tādējādi pieļaujot un pat veicinot negodīgu konkurenci, dzīvokļu īpašnieku naudas izsaimniekošanu un nepiedāvājot aizsardzību situācijā, kad monopola uzņēmumi izmanto savu dominējošo stāvokli.
RBSSKALS Serviss kā uzņēmums ar mērķtiecīgu darbu nozares pakalpojuma kvalitātes un procesu caurskatāmības veicināšanā uzskata, ka ir nepieciešams izvērtēt situāciju atbildīgajās un uzraugošajās instancēs, aizstāvot iedzīvotājus un veicinot tiesiski atbildīgas uzņēmējdarbības praksi.
Pievienojamies jau izskanējušajam apsaimniekotāju paustajam viedoklim par nepieciešamību racionālam problēmu risinājumam, taču vēršamies pret nekorektiem un nepamatotiem izteicieniem par RBSSKALS Serviss maksājumu kārtību un apjomu no konkurentu puses.
SIA "Hausmaster" izteikumi ir nepamatoti un tīši maldina par RBSSKALS Serviss uzņēmuma darbību. Plašsaziņas līdzekļos izskanējusī informācija par neveiktajiem tekošajiem maksājumiem RBSSKALS Serviss apsaimniekotajās mājās nav patiesa. Šādas informācijas sniegšana ir klaji apmelojumi un mēģinājumi novērst uzmanību no savas atbildības sfērām, kuru sekas pagājušajā ziemā neļāva pieslēgt apkuri vēl līdz decembrim minētajā Brīvības bulvāra 19 ēkā. Šī nama apsaimniekotājs bija SIA "Hausmaster" un laikā no 2012.gada marta līdz 2012.gada novembrim nebija norēķinājies par siltumu, kā rezultātā līdz 2012.gada 7.decembrim netika pieslēgta apkure. RBSSKALS Serviss ieguldīja savus līdzekļus un nekavējoties panāca apkures pieslēgšanu, pārņemot māju kā pārvaldnieks.
Jau ziņots, ka pēdējā ceturksnī maksātspēja samazinājusies saistībā ar iepriekšējo apsaimniekotāju radītajiem parādiem, kad netika veikti norēķini ar pakalpojumi sniedzējiem. Visi maksājumi par ūdeni, kas saņemti no mūsu apsaimniekošanā esošo māju iedzīvotājiem, ir veikti tādā apmērā, kādā ir veikta māju iedzīvotāju iemaksa.
Informāciju sagatavoja Ieva Vāverniece, AS "RBSSKALS" Mārketinga un sabiedrisko attiecību daļas vadītāja.
Foto: stock.xchng